Άρθρο Τάσου Βάμβουκα: Ποδηλατόδρομοι στα Χανιά, ευκαιρίες και προβλήματα

Κανένα σχόλιο

Με αφορμή την συζήτηση που έχει ανοίξει λόγω του ορισμού ως ποδηλατοδρόμου λωρίδας επί της ακτής Κανάρη, θέλω να εκθέσω μερικές σκέψεις.

Η δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα ήταν μια εξαιρετικά χρονοβόρος διαδικασία λόγω απίστευτης γραφειοκρατίας για τους δήμους.  Αναφέρω μόνο χαρακτηριστικά ότι από το 2015 ξεκινήσαμε στον δήμο Χανίων την διαδικασία για την δημιουργία πεζόδρομου ποδηλατοδρόμου, όπως είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά, από τον Κλαδισό έως το πάρκο των  Αγ. Αποστόλων, το οποίο βέβαια λόγω αιγιαλού έχει μια αυξημένη δυσκολία, αλλά είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα δεν έχει λάβει τις τελικές εγκρίσεις από το βασίλειο της Ελληνικής γραφειοκρατίας.

Σήμερα η κυβέρνηση δίνει μια μεγάλη ευκαιρία στους δήμους με την απίστευτη απλοποίηση των διαδικασιών με αφορμή την πανδημία.

"Sponsored links"

Αντί για το βασανιστήριο της αναμονής εγκρίσεων οργάνων και κρατικών υπηρεσιών, αρκεί ένα σχέδιο με υπογραφή μηχανικού και μια απλή έγκριση της επιτροπής ποιότητας ζωής κάθε δήμου και η αδειοδότηση για τον ποδηλατόδρομο είναι έτοιμη.

Στα Χανιά υπήρχε μια παλιά μελέτη στα συρτάρια του δήμου από το 2006 η οποία όμως δεν μπορούσε να εφαρμοστεί ως είχε για διάφορους λόγους.

Η δικιά μας δημοτική αρχή σχεδίασε και εξασφάλισε την χρηματοδότηση για τον πρώτο ασφαλή μεγάλο ποδηλατόδρομο εντός της πόλης, από Τζανακάκη έως Νέα Χώρα, με προοπτική την επέκτασή του εντός της πόλης και το πάρκο των Αγ. Αποστόλων.

Δυστυχώς όμως η νέα δημοτική αρχή, ακρωτηρίασε το έργο και αφαίρεσε το τμήμα Τζανακάκη – αγορά, αφήνονας μόνο το τμήμα αγορά – Νέα Χώρα.

Στην συνέχεια με την ευκαιρία της ημέρας χωρίς αυτοκίνητο χάραξε ένα ποδηλατόδρομο επί της Ακτής Κανάρη πατώντας σε δύο βάρκες, αυτή του νόμου που διευκολύνει λόγω κορωνοιού και την μελέτη από την εποχή Βιρβιδάκη. Όμως όπως φαίνεται έχει δίκιο ο νεώτερος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Νίκος Αρχοντάκης με την παρέμβασή του, ότι υπάρχει προχειρότητα, με αποτέλεσμα να προκύπτουν ζητήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Αναφέρω χαρακτηριστικά ελλιπή σήμανση, χρήση ποδηλατοδρόμου «αλακάρτ» λόγω χρήσης από την λαϊκή αγορά κλπ.

Στον σχεδιασμό μας ήταν η κατασκευή ασφαλούς ποδηλατοδρόμου που θα συνδεόταν με αυτόν που ξεκινούσε από Τζανακάκη μέσω της οδού Πειραιώς, θα διερχόταν μέσω παραλίας Νέας Χώρας που παραδώσαμε ολοκληρωμένη, για να φτάσουμε εν τέλει στο πάρκο των Αγ. Αποστόλων.

Προτείνω λοιπόν στην δημοτική αρχή να χρησιμοποιήσει την πρωτόγνωρη για τα Ελληνικά δεδομένα αντιγραφειοκρατική ευκολία που της έδωσε η κυβέρνηση και να συνεχίσει τον σχεδιασμό μας,  να χρησιμοποιήσει και τα σχέδια από την περίοδο της δημαρχίας Βιρβιδάκη, τηρώντας πάντα την νομοθεσία, άρα και τους κανόνες ασφαλείας.

Έτσι θα αποκτήσουν σύντομα τα Χανιά ένα ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων μαζί με όλες τις αναγκαίες αλλαγές στην προσβασιμότητα, ασφαλή πεζοδρόμια κλπ., που ξεκινήσαμε ως δημοτική αρχή, όπου μπήκαν οι βάσεις για μια νέα κουλτούρα κίνησης στην πόλη και τον δήμο μας.

"Sponsored links"

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις