Μ. Σκουλάκης: “Επιτακτική η εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για την ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ.”

Κανένα σχόλιο

Παρεμβάσεων συνέχεια στη Βουλή για τον ΒΟΑΚ, από το Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ν. Χανίων, κ. Μανώλη Σκουλάκη. Με νέα ερώτηση που κατέθεσε χθες προς τους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών, ο κ. Σκουλάκης επισημάνει την μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης και ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ ασκώντας παράλληλα κριτική προς τη Κυβέρνηση για τη προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει αυτό το τόσο σημαντικό έργο αναπτυξιακής πνοής της Κρήτης αλλά και για τις τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφονται στην υλοποίηση αυτού.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σκουλάκης στην ερώτηση του τονίζει πως «ο ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται ως αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας, δίχως όμως αυτός ο χαρακτηρισμός να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, με τους συγκοινωνιολόγους να κάνουν λόγο για ένα πολύ στενό δρόμο που έχει χαραχθεί και κατασκευαστεί όπως οι δευτερεύοντες άξονες και όχι για ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο (μελέτη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, 2006). Οι προδιαγραφές στη βάση των οποίων ξεκίνησε να κατασκευάζεται ο ΒΟΑΚ – πριν από 30 και πλέον περίπου χρόνια – δεν ανταποκρίνονται, σύμφωνα με το κ. Σκουλάκη, στη σημερινή πραγματικότητα όπου χιλιάδες οχήματα χρησιμοποιούν τον ΒΟΑΚ.

"Sponsored links"

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις ανεπάρκειες του οδικού δικτύου (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας – με εξαίρεση τα τμήματα περί των πόλεων, ελλιπής σήμανση, κακή συντήρηση οδικού δικτύου, έλλειψη διαγραμμίσεων και διαχωριστικών νησίδων, κ.α.) έχουν ως συνέπεια τα συχνά τροχαία ατυχήματα και την απώλεια δεκάδων ανθρώπινων ζωών».

Ο κ. Σκουλάκης επισημαίνει πως «το τελευταίο διάστημα, κυβερνητικοί φορείς επαναφέρουν τα σενάρια της παραχώρησης τμημάτων του ΒΟΑΚ σε ιδιώτες και άρα της επιβολής διοδίων σε συγκεκριμένα τμήματα για την ολοκλήρωση αυτού». Ο ίδιος υπογραμμίζει πως «ο ΒΟΑΚ δεν μπορεί να γίνει με τη μέθοδο παραχώρησης – ΣΔΙΤ, λόγω των ιδιαιτεροτήτων που αυτός έχει (μεγάλος αριθμός ισόπεδων και ανισόπεδων κόμβων – περίπου 50 -, διαφοροποίηση του κυκλοφοριακού φόρτου από τμήμα σε τμήμα, έλλειψη εναλλακτικής λύσης κυκλοφορίας, πολλά αστικοποιημένα τμήματά, κ.α.)» ενώ συμπληρώνει πως «δύο παλαιότερες μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθιστούσαν απαγορευτική τη τοποθέτηση διοδίων στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αφού για να υπάρχει δυνατότητα είσπραξης τελών και άρα απόσβεσης του κόστους του έργου, η μέση ημερήσια κίνηση ετησίως θα πρέπει να ανέρχεται σε 12.000 αυτοκίνητα, αριθμός εξωπραγματικός για τα δεδομένα της Κρήτης».

Παράλληλα, ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ αφήνει αιχμές κατά της Περιφέρειας Κρήτης επισημαίνοντας πως «εάν η Περιφέρεια είχε ξεκινήσει αποδεχόμενη την πρόταση μας (Βουλευτών ΠΑΣΟΚ Κρήτης) να ρίξει όλα τα αποθεματικά του Γ’ ΚΠΣ το Βόρειο Οδικό Άξονα τώρα θα είχαμε πλήρεις μελέτες και το έργο θα ήταν έτοιμο να μπει άμεσα στα τομεακά προγράμματα του Δ’ ΚΠΣ». Καταλήγοντας ο κ. Σκουλάκης υπογραμμίζει πως «είναι επιτακτική η εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα έργο πνοής για την Κρήτη, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας» και ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:

  1. Ποιος είναι ο προγραμματισμός του ΥΠΕΧΩΔΕ και των συναρμόδιων Υπουργείων για την ολοκλήρωση αναβάθμισης του ΒΟΑΚ; Σκοπεύει να προχωρήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ στην άμεση ανάθεση – εκπόνηση μελετών για τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχουν ακόμη ανατεθεί και άρα εκπονηθεί;
  2. Εκφράζουν οι δημόσιες θέσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Τσόκα και του Νομάρχη Χανίων κ. Αρχοντάκη για ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ μέσω παραχώρησης τμημάτων του ΒΟΑΚ σε ιδιώτες και άρα μέσω της επιβολής διοδίων στους διερχόμενους οδηγούς, τη Κυβέρνηση; Αν όχι, ποια η θέση της;

Επιπρόσθετα ζητά να κατατεθούν στη Βουλή στοιχεία και προϋπολογισμοί των μελετών που εκπονούνται ή έχουν ήδη εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ για το ΒΟΑΚ από το 2004 έως και σήμερα καθώς επίσης και ο προγραμματισμός για τα έργα του ΒΟΑΚ που είναι έτοιμα ή πρόκειται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2007-2013 καθώς και ο τρόπος χρηματοδότησης αυτών.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ ΣΤΟ Ν. ΧΑΝΙΩΝ

  1. Για το τμήμα του ΒΟΑΚ στο Ν. Χανίων ο κ. Σκουλάκης τονίζει στην ερώτηση του πως απαιτούνται μια σειρά συγκεκριμένων δράσεων-έργων:
  2. Η διασύνδεση του Β.Ο.Α.Κ. με το Λιμένα Σούδας και Αεροδρόμιο καθώς και με το λιμένα Κισάμου.
  3. Η διασύνδεση του Β.Ο.Α.Κ. με τη πόλη των Χανίων.
  4. Η εκπόνηση των μελετών αναβάθμισης τόσο του ενδιάμεσου τμήματος του ΒΟΑΚ Καλύβες – Σούδα μήκους 12 χλμ. όσο και δυτικά του τμήματος Βαμβακόπουλο-Κολυμβάρι-Κίσαμος μήκους 36 χλμ.
  5. Η ολοκλήρωση των κόμβων του Β.Ο.Α.Κ. και η σύνδεσή τους με την Παλαιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.)
  6. Η ένταξη των τμημάτων του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.) του Ν. Χανίων στα διευρωπαϊκά δίκτυα.

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις