Κλειστά η Νομαρχία και οι Δήμοι Ρεθύμνου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το χωροταξικό

Κανένα σχόλιο

Συνεδρίασε χθες το μεσημέρι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ρεθύμνου με θέμα «Αναγκαίες δράσεις με στόχο τις αλλαγές στο Εθνικό Χωροταξικό». Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν ο Βουλευτής Ρεθύμνου, κ. Ηλίας Λαμπίρης (η Βουλευτής Ρεθύμνου, κα Όλγα Κεφαλογιάννη απέστειλε επιστολή στην οποία αναφέρει ότι δεν θα παραβρεθεί λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων), ο Δήμαρχος Ρεθύμνου, κ. Γιώργος Μαρινάκης, ο Δήμαρχος Κουρητών, κ. Σημαντήρης, ο Δήμαρχος Νικηφόρου Φωκά, κ. Αντώνης Πατεράκης, ο Δήμαρχος Συβρίτου, κ. Μιχάλης Πετρακάκης, ο Δήμαρχος Φοίνικα, κ. Μαστορογιαννάκης, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Αρκαδίου, κ. Μανώλης Πατεράκης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γεροποτάμου, κ. Μανώλης Σκλαβάκης και εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης ο Νομάρχης Ρεθύμνου, κ. Γιώργης Παπαδάκης, τόνισε τα εξής:

"Sponsored links"

xorotaxiko-ns2_resize.JPG« Η σημερινή συνεδρίαση πραγματοποιείται με στόχο να δρομολογηθούν ενέργειες- προτού να είναι αργά- για ένα θέμα το οποίο βρίσκεται σε στασιμότητα, ενδεχομένως ίσως να υπάρχει και άρνηση επίλυσής του. Επίσης σήμερα αναμένουμε και ενδεχόμενη πληροφόρηση από τους Βουλευτές του Νομού σχετικά με τις εξελίξεις στο Χωροταξικό, καθώς στην πρόσφατη συνάντηση του περασμένου Μαρτίου στο ΕΒΕ όλοι οι παριστάμενοι τους εξουσιοδοτήσαμε να αναλάβουν πρωτοβουλία. Χωρίς να μακρηγορούμε, γιατί οι πολίτες του Ρεθύμνου έχουν κουραστεί από τις συνεχείς αναφορές στο θέμα και ζητούν συγκεκριμένες προτάσεις, θα ήθελα να κάνω μια σύντομη αναφορά στα όσα έχουν γίνε μέχρι τώρα.

Με την παρουσίαση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού από το Υπουργείο Χωροταξίας & Περιβάλλοντος χωρίς να έχει προηγηθεί ουδεμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς το Νομαρχιακό Συμβούλιο συνεδρίασε την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2007 με θέμα το παραπάνω Πλαίσιο. Μετά τη διαπίστωση ότι το κείμενο του Πλαισίου (μάλιστα το ΥΠΕΧΩΔΕ απαξίωσε να ενημερώσει τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για τα όσα περιλαμβάνονται στο νέο χωροταξικό και τα οποία αφορούν το Νομό μας, με αποτέλεσμα εάν δεν είχαμε ιδία πληροφόρηση να αγνοούσαμε μέχρι σήμερα το όλο θέμα) γενικά παρουσιάζει αδυναμίες, ατέλειες έλλειψη χρονοδιαγραμμάτων και αναφορών, αλλά και ειδικά ο Νομός Ρεθύμνου δεν εντάσσεται σε καμία ζώνη δυναμικής ούτε και υπάρχει πρόβλεψη για την ανάπτυξή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο ζήτησε την απόρριψή του.

Αμέσως μετά ακολούθησε η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 14 Δεκεμβρίου 2007, όπου και απορρίφθηκε το Σχέδιο, ζητήθηκε 6μηνη αναβολή και ζητήθηκε να υποβάλουν τα μέλη τις παρατηρήσεις – προτάσεις τους σχετικά με το Χωροταξικό, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση απέστειλε στην Περιφέρεια Κρήτης στις 19 Δεκεμβρίου 2007 επτασέλιδο υπόμνημα με συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις αναφορικά στο Χωροταξικό ζητώντας να συμπεριληφθούν στις προτάσεις της Περιφέρειας Κρήτης προς το ΥΠΕΧΩΔΕ.

xorotaxiko-n-s-1_resize.JPGΩς Νομός είμαστε κάθετα αντίθετοι με το παρόν χωροταξικό γιατί ο Νομός μας αδικείται, παραμερίζεται και εν τέλει βλάπτεται, όπως καταστρατηγείται και κάθε έννοια ισόρροπης, βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης της Κρήτης. Ουσιαστικά καθιερώνεται ένα δίπολο ανάπτυξης μεταξύ των Νομών του Ηρακλείου και των Χανίων, αφήνοντας προκλητικά, θα τολμούσα να πω, εκτός το Ρέθυμνο. Το δίπολο είναι ουσιαστικά φορέας αρνητικής ανάπτυξης καθώς ορίζει ως πύλες εισόδου και πόλους ανάπτυξης μόνο τα δύο αστικά κέντρα της Κρήτης. Το δίπολο είναι ουσιαστικά φορέας αρνητικής ανάπτυξης καθώς ορίζει ως πύλες εισόδου και πόλους ανάπτυξης μόνο τα δύο αστικά κέντρα της Κρήτης. Επιπλέον στο χάρτη πόλης – υπαίθρου, σύμφωνα με το νέο χωροταξικό, η πόλη του Ρεθύμνου δεν παρουσιάζεται καθόλου.

Σε ό,τι αφορά στους κύριους άξονες ανάπτυξης (οδικό δίκτυο) το μόνο παρήγορο είναι ότι συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ (Καστέλι – Σητεία). Όλα τα άλλα είναι αρνητικά για το Νομό μας, αφού δε γίνεται πια αναφορά στους συνδετήριους άξονες βορά και νότου (Αμαριώτικος, Αγιοβασιλιώτικος, κλπ), ενώ το νέο αναβαθμιζόμενο οδικό δίκτυο αναφέρεται σε μέρος μόνο του Νότιου οδικού άξονα Κρήτης (Μοίρες – Ιεράπετρα – Σητεία) και όχι στο υπόλοιπο του Νομού Ρεθύμνου και Χανίων, παρότι εκπονείται τώρα μελέτη 1,1 εκ Ευρώ από τι ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ για το ΝΟΑΚ, που αφορά το Νομό μας(Αγία Γαλήνη – Ροδάκινο). Για το ΒΟΑΚ είναι ανάγκη να επεκταθεί από τη Σούδα έως το αεροδρόμιο Ακρωτηρίου και επιπλέον να οριστεί το Λιμάνι του Νότου ως πύλη εισόδου μικτής χρήσης. Επίσης ενώ όλα τα λιμάνια της χώρας έχουν χαρακτηριστεί διεθνούς ή περιφερειακής εμβέλειας ακόμα και αυτά τη Σητείας και Καστελίου Κισσάμου, δε γίνεται ωστόσο καθόλου αναφορά στο Λιμάνι Ρεθύμνου.

Ενώ το Λιμάνι του Νότου εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται ως διαμετακομιστικό κέντρο. Σχετικά με αυτό στείλαμε από κοινού με τη Νομάρχη Ηρακλείου, κα Σχοιναράκη πριν από 1,5 μήνα επιστολή στον Υπουργό Εμπορική Ναυτιλίας ζητώντας οι Βουλευτές των δύο Νομών και οι Νομάρχες να έχουν συνάντηση μαζί του για το Λιμάνι του Νότου. Εκτός όμως από το Λιμάνι του Νότου, η ζώνη των 800 μέτρων αποτελεί ένα ακόμη ζήτημα που βρίσκεται σε στασιμότητα. Τα όρια διαβούλευσης έχουν πλέον εξαντληθεί και απαιτείται πολιτική βούληση για να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας. Αναφορικά στην πολιτιστική κληρονομιά, ούτε λίγο ούτε πολύ το Ηράκλειο παρουσιάζεται ως τόπος μνημείων παγκόσμιας εμβέλειας, ενώ η υπόλοιπη Κρήτη και ο Νομός μας, που έχει να επιδείξει το Αρκάδι, την Ελεύθερνα, τη Ζώμινθο, την Αξό και άλλα σημαντικά μνημεία δεν αναφέρεται πουθενά.

Με αφορμή την κατάθεση του απαράδεκτου και πέραν πάσης αμφιβολίας επιβλαβούς για το Νομό μας και την Κρήτη- Χωροταξικού Σχεδίου από το ΥΠΕΧΩΔΕ στην Κυβερνητική Επιτροπή, συγκαλέσαμε ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στις 3 Μαρτίου στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου συνάντηση όλων των θεσμών και φορέων του τόπου προκειμένου να συζητηθεί η στάση μας απέναντι στο θέμα αυτό. Σε συνέχεια των όσων συμφωνήθηκαν (τα οποία καταγράφηκαν σε πρακτικά που στείλαμε σε όλες τις δυνάμεις του τόπου) εξουσιοδοτήσαμε, όλοι οι συμμετέχοντες, τους βουλευτές του Νομού να αναλάβουν πρωτοβουλία, ενώ η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση απέστειλε επιστολή στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιά ζητώντας να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις στο νέο χωροταξικό σχέδιο και συνάντηση μαζί του, καθώς και επιστολή στο Γ.Γ. της Περιφέρειας Κρήτης προκειμένου να συγκαλέσει εκτάκτως το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Θα πρέπει όλοι μαζί σήμερα να αποφασίσουμε τη μορφή των δράσεων που θα ακολουθήσουμε, ώστε να εισακουστούμε από το κεντρικό κράτος. Την ερχόμενη Παρασκευή 18 Απριλίου προτείνω στο Σώμα να κλείσει η Νομαρχία Ρεθύμνου ως ένδειξη διαμαρτυρίας τόσο για το Χωροταξικό όσο και για την απαξίωση του Θεσμού της Αυτοδιοίκησης από το αθηνοκεντρικό κράτος. Μία απαξίωση που δεν είναι τωρινό φαινόμενο, αλλά μια κατάσταση που συνεχίζεται επί μακρόν και με τη οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι κάθε φορά που το Νομαρχιακό Συμβούλιο στέλνει υπομνήματα και επιστολές σε διάφορα Υπουργεία χωρίς ποτέ να λαμβάνει απάντηση. Και προτείνω το παράδειγμά μας να ακολουθήσουν και οι Δήμοι και τα καταστήματα του Νομού. Μία άλλη μορφή αγώνα είναι και το κλείσιμο των δρόμων, ώστε να διακοπεί στα δύο η κυκλοφορία της Κρήτης».

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι παριστάμενοι και ομόφωνα αποφασίστηκε να κλείσει την Παρασκευή 18 Απριλίου η Νομαρχία και οι Δήμοι, ενώ θα ζητηθεί από το ΕΒΕ και τον Εμπορικό Σύλλογο το ίδιο να πράξουν και οι επαγγελματίες του Νομού. Για αυτό το λόγο συγκροτήθηκε Ειδική Συντονιστική Επιτροπή αποτελούμενη από το Νομάρχη, τους Δημάρχους, τους Νομαρχιακούς Συμβούλους, κ.κ. Κώστα Μαθιουδάκη και Μανώλη Αυγενάκη, και το ΕΒΕ, που θα συνεδριάσει αύριο το απόγευμα.

"Sponsored links"

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις