Το κλιμάκιο ΠΑΣΟΚ Δημοσίων Έργων περιοδεύει την Κρήτη

Κανένα σχόλιο

O Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης, πραγματοποίησε χθες περιοδεία στην Περιφέρεια Κρήτης και επισκέφθηκε περιοχές όπου κατασκευάζονται ή σχεδιάζονται οι κατασκευές Δημοσίων Υποδομών. Ειδικότερα: Το πρωί επισκέφθηκε, μαζί με τον Γραμματέα του Τομέα Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ κ. Μανώλη Όθωνα και τον Βουλευτή Χανίων κ. Μανώλη Σκουλάκη, στον Άγιο Νικόλαο τον Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης όπου ενημερώθηκε από τον Βουλευτή Λασιθίου κ. Μιχάλη Καρχιμάκη και τους εκπροσώπους της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης για τις μεγάλες καθυστερήσεις στις δημόσιες υποδομές και ειδικότερα στην κατασκευή των τμημάτων του ΒΟΑΚ στον Ν. Λασιθίου, οι οποίες επιτείνουν την απομόνωση του Νομού και δεν του επιτρέπουν να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξή του.

ΜΑΚΡΙΩΤΗς Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τον Νομάρχη Λασιθίου κ. Αντώνη Στρατάκη και στα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έκανε την εξής δήλωση:

"Sponsored links"

«Η ίδια εικόνα εγκατάλειψης της ελληνικής περιφέρειας υπάρχει και στον Νομό Λασιθίου. Παντού έργα που σταμάτησαν, έργα που δεν ξεκίνησαν, έργα που προχωρούν με βραδείς ρυθμούς. Κουφάρια, εγκαταλελειμμένα έργα παντού. Η πραγματικότητα αυτή είναι μακριά πολύ από την προπαγάνδα της Κυβέρνησης. Το έργο αυτό των 15 χιλιομέτρων Άγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό, είχε δημοπρατηθεί το 2003 με διασφαλισμένους πόρους από το Γ΄ ΚΠΣ ύψους 45 εκ €. Είναι χρόνια εγκαταλελειμμένο κυρίως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Οι απώλειες κοινοτικών πόρων είναι τουλάχιστον 30 εκ €, οι απώλειες ανάπτυξης και ασφαλούς μετακίνησης, ανυπολόγιστες. Η ίδια πραγματικότητα και στα άλλα οδικά έργα του Νομού. Όπως το τμήμα «Αυχήν – Αγκαθιάς- Χαμέζι», η γέφυρα του «Φρούζι» στο Τμήμα «Φρούζι – Γουρνιά – Καβούσι». Για τον νότιο οδικό άξονα της Κρήτης «Θέρμα-Κουτσουρά» ούτε καν στα λόγια αναφέρεται. Για το λιμάνι της Ιεράπετρας που ήταν και προεκλογική δέσμευση του Πρωθυπουργού το 2004 ούτε λόγος δεν γίνεται. Το πρόβλημα της λειψυδρίας έχει εμφανιστεί απειλητικά στο Νομό, αφού κανένα από τα φράγματα δεν έχει κατασκευαστεί, ακόμη και αυτό του «Αποσελέμη» που δημοπρατήθηκε το 2003, βρίσκεται στο ξεκίνημά του».

Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε στο Νομό Ηρακλείου, τον Οδικό Άξονα «Ηράκλειο –Βιάννος» στην περιοχή «Πεζά». Εκεί ενημερώθηκε από τους βουλευτές Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, κ. Μανώλη Στρατάκη, κ. Γιάννη Σκουλά και κα. Μαρία Σκραφνάκη, τους δημάρχους της περιοχής και τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης Ηρακλείου για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του ιδιαίτερης σημασίας οδικού άξονα, που ενώνει την Βόρεια με την Νότια Κρήτη.

Μετά την ενημέρωση μιλώντας στους δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Το ΠΑΣΟΚ διέθεσε την προηγούμενη περίοδο 90 εκ € για την κατασκευή των 46χιλ από τα 52 συνολικά χιλ. του οδικού Άξονα. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ δημοπράτησε μόνο τα υπόλοιπα 6 χιλ. Το έργο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Γέφυρες και κόμβοι δεν έχουν κατασκευαστεί και είναι αμφίβολο, ειδικά οι κόμβοι, αν θα ενταχθούν στο Δ΄ ΚΠΣ».

Στην συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τη Νομάρχη Ηρακλείου κα. Βαγγελιώ Σχοιναράκη, όπως και τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Γιάννη Κουράκη, οι οποία τον ενημέρωσαν για τις δραστηριότητες των φορέων των οποίων ηγούνται και του εξέφρασαν ταυτόχρονα την έντονη δυσφορία των κατοίκων του Ηρακλείου για τις δραστικές περικοπές από την Κυβέρνηση, των χρηματοδοτήσεων των δημόσιων υποδομών στο Νομό και στο Δήμο.

Το απόγευμα ο κ. Μαγκριώτης μίλησε στην περιφερειακή σύσκεψη Κρήτης του ΠΑΣΟΚ, όπου συμμετείχαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Κρήτης κ. Μανώλη Σκουλάκη, κ. Ηλία Λαμπίρη, κ. Γιάννη Σκουλά, κα. Μαρία Σκραφνάκη, κ. Μανώλη Στρατάκη, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου και κ. Μιχάλη Καρχιμάκη, Νομάρχες και Δήμαρχοι της Κρήτης, εκπρόσωποι του τεχνικού και του παραγωγικού κόσμου, όπως και εκπρόσωποι των κομματικών οργανώσεων του ΠΑΣΟΚ.

Στην ομιλία του μεταξύ άλλων τόνισε:

«H περίοδος μετά το 2004 έπρεπε να είναι κατά απόλυτη προτεραιότητα της ελληνικής περιφέρειας. Δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ με την πολιτική και τις επιλογές της οδήγησε σε οικονομική και κοινωνική υποχώρηση τις ελληνικές περιφέρειες. Αυτό οφείλεται κυρίως στην κλιμακούμενη δραματική μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Όπως είναι γνωστό το ΠΔΕ χρηματοδοτεί τις υποδομές και την ανάπτυξη της περιφέρειας. Η Ν.Δ ως Νεοφιλελεύθερο Κόμμα, δεν πιστεύει στις δημόσιες πολιτικές, στις δημόσιες παρεμβάσεις. Πιστεύει πως την ανάπτυξη θα την φέρει μόνο η αγορά και ειδικότερα οι Τράπεζες και οι μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτή είναι η ιδεολογική της ταυτότητα και πολιτική. Αυτή η πολιτική είδαμε τι αποτελέσματα έφερε στις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών. Έκρηξη της κερδοσκοπίας και της ακρίβειας. Καταλήστευση του εισοδήματος των μεσαίων και των λαϊκών τάξεων.

Η Ελληνική περιφέρεια δεν μπορεί να αναπτύξει οικονομίες κλίμακος γι’ αυτό και δεν είναι ελκυστική για το μεγάλο κεφάλαιο. Αυτός είναι ακόμα ένας λόγος για τον οποίο χρειάζεται η υποστήριξη της πολιτείας. Ειδικότερα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι η Κρήτη θα χάσει περίπου το 1/3 του Γ΄ ΚΠΣ που είχε δεσμευτεί για να επενδυθεί σε αυτή, λόγω της αναποτελεσματικότητας της κυβέρνησης και του δραστικού περιορισμού του ΠΔΕ.

"Sponsored links"

Στον Αναπτυξιακό Σχεδιασμό 2007-2013 της Κυβέρνησης, δηλαδή για το Δ΄ ΚΠΣ, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

α) Η απορρόφηση κονδυλίων θα ξεκινήσει με τουλάχιστον 2,5 χρόνια καθυστέρηση. Μέχρι τώρα δεν έχουν διαμορφωθεί ούτε οι διαχειριστικές αρχές. Οι ίδιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι παραδέχονται πως αυτό δεν θα έχει επιτευχθεί παρά στους πρώτους μήνες του 2009.

β) Το Διαχειριστικό Πλαίσιο του Δ΄ ΚΠΣ, όπως το θεσμοθέτησε με νόμο στη Βουλή η Κυβέρνηση, είναι πολύ πιο συγκεντρωτικό στην διαχείριση του από το Γ΄ ΚΠΣ και πολύ πιο γραφειοκρατικό, παρ’ ότι το Δ΄ ΚΠΣ είναι αποκλειστικά Κοινοτικό Πλαίσιο για τις Περιφέρειες.

γ) Σε πραγματικές αξίες είναι το 50% του Γ΄ ΚΠΣ.

Η Κυβέρνηση παρ’ όλα αυτά το έχει τάξει πάνω από 5 φορές μέχρι τώρα, σε κάθε πόλη και σε κάθε Νομό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ακόμα δεν έχει ονοματίσει τα έργα. Κανείς δεν ξέρει πιο έργο θα γίνει και που. Έχει τάξει τα πάντα στους πάντες.

Στην πρόσφατη επίσκεψή του ο κ. Σουφλιάς στην Κρήτη, τόσο για τον ΒΟΑΚ όσο και για το Αεροδρόμιου του Ηρακλείου, επανέλαβε τις ίδιες αόριστες δηλώσεις της τελευταίες πενταετίας. Δεν δεσμεύεται ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αλλά και το μοντέλο χρηματοδότησης, τόσο του Οδικού Δικτύου της Κρήτης, όσο και του αεροδρομίου».

Στην συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης ανέπτυξε το Πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και τις προτεραιότητες για τις δημόσιες αναπτυξιακές υποδομές της Κρήτης, τονίζοντας πως:

«α) Για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των ελληνικών περιφερειών απαιτείται η ριζική αλλαγή του Διοικητικού και Αναπτυξιακού Μοντέλου. Λίγες αιρετές και αυτοδύναμες οικονομικά περιφέρειες. Ισχυροί και αυτοδύναμοι επίσης, οικονομικά, δήμοι. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με ένα σύστημα διοικητικό και οικονομικό όπου όλοι οι πόροι συγκεντρώνονται στην κεντρική κυβέρνηση και αυτή αποφασίζει για τα πάντα.

β) Ριζικός επανασχεδιασμός του Δ΄ ΚΠΣ με απόλυτη προτεραιότητα στις περιφέρειες.

γ) Γενναία ενίσχυση του ΠΔΕ.»

Ο κ. Μαγκριωτης τόνισε πως θα συνεχίσουμε την συνεργασία με όλους τους φορείς της Κρήτης και προς το τέλος του χρόνου θα πραγματοποιήσουμε Συνέδριο στην Κρήτη όπου θα παρουσιάσουμε και τις τελικές συνθετικές μας προτάσεις για την ανάπτυξή της.

Αύριο Τρίτη 08-07-08 ο κ. Μαγκριώτης θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε Ρέθυμνο- Χανιά, όπου θα επισκεφθεί στις:

  • 10:00 τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης στην περιοχή του Ρεθύμνου.
  • 13:00 το φράγμα Βαλσαμιώτη στο Νομό Χανίων.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις