Ανυπεράσπιστοι οι πολίτες από τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών βενζίνης

Κανένα σχόλιο

“Ανυπεράσπιστοι βρίσκονται οι Έλληνες καταναλωτές από τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης και των πετρελαιοειδών» όπως καταγγέλλει με ερώτηση του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χ. Φώλια ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης. Σε περισσότερη δυσχερή θέση όπως επισημαίνει «βρίσκονται οι κάτοικοι των νησιών και ιδιαίτερα της Κρήτης, οι 4 νομοί της οποίας κατέχουν τις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στη τιμή της αμόλυβδης και οι οποίοι βλέπουν καθημερινά τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται ή να παραμένουν σταθερές, ακόμα και όταν η τιμή του πετρελαίου διεθνώς μειώνεται, όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα όπου η τιμή του πετρελαίου υποχώρησε κατά 15,89 δολάρια, με τη τιμή του αργού πετρελαίου να διαμορφώνεται τη Παρασκευή 18-7-2008 στα 129,15 δολάρια. Την ίδια ημερομηνία και σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Ανάπτυξης η μέση τιμή της αμόλυβδης στα Χανιά ήταν 1,367 €, στο Ρέθυμνο 1,381 €, στο Ηράκλειο 1,34 € και στο Λασίθι 1,363 €, 0,08-0,11 € παραπάνω από τον εθνικό μέσο όρο, ο οποίος ήταν 1,269 €».

gasssta Από τα παραπάνω σημειώνει ο κ. Σκουλάκης γίνεται σαφές ότι οι συνεχείς υπεραυξήσεις της βενζίνης οφείλονται σε σημαντικό βαθμό στην κερδοσκοπία που ασκούν οι εταιρείες διύλισης πετρελαίου, οι οποίες το τελευταίο διάστημα καταγράφουν σημαντικά υπερκέρδη και στην αισχροκέρδεια, κατά κύριο λόγο των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες έχουν διαμορφώσει ένα άτυπο καρτέλ με πρωτοφανή χονδρεμπορικά κέρδη. Αποτέλεσμα αυτών των νοσηρών καταστάσεων, τις οποίες ανέχεται και καλύπτει η κυβέρνηση, είναι η Ελλάδα να έχει από τις μεγαλύτερες, τιμές στη βενζίνη στην Ευρώπη, προ φόρων».

"Sponsored links"

Παράλληλα ο κ. Σκουλάκης συμπληρώνει πως:

  1. οι καθημερινές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων δεν δικαιολογούνται μόνο από την αντίστοιχη αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
  2. στην υπ. αριθμ. 3143/28-5-08 αναφορά του για την επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης καυσίμων, ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης κ. Φώλιας, επισήμανε πως «αυτή προϋποθέτει την έκδοση Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, μετά από γνώμη της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), στις περιπτώσεις αντιμετώπισης δυσμενών επιπτώσεων στην οικονομία της χώρας λόγω των υψηλών διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου».
  3. η Επιτροπή Ανταγωνισμού με το κείμενο συμπερασμάτων για το κλάδο αγοράς και εμπορίας πετρελαιοειδών (Μάιος 2008), διαπιστώνει τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις που εμποδίζουν τον υγιή ανταγωνισμό (και τα οποία σχετίζονται με την ουσιαστική απαγόρευση του εφοδιασμού από τα διυλιστήρια, την πρόσβαση σε μεταφορικά μέσα και την ανάγκη απελευθέρωσης του ωραρίου λειτουργίας), δίχως ωστόσο έως σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο να έχει προβεί στη λήψη διορθωτικών μέτρων για την άρση των παρατηρούμενων στρεβλώσεων.
  4. σύμφωνα με καταγγελίες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων «οι εταιρίες καυσίμων που δραστηριοποιούνται στο δυτικότερο νομό της Κρήτης, έχουν δημιουργήσει καρτέλ, με αποτέλεσμα την οικονομική πίεση και συμπίεση των πρατηριούχων και κατ’ επέκταση των καταναλωτών».

Καταλήγοντας ο κ. Σκουλάκης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Ανάπτυξης για το αν:

  1. Σκοπεύει να λάβει δραστικά μέτρα ελέγχου των τιμών της βενζίνης και των πετρελαιοειδών, ιδιαίτερα για το σπάσιμο των καρτέλ στην αντίστοιχη αγορά;
  2. Θα προχωρήσει στην ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου 3054/2002 για την έκδοση Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης, μετά από γνώμη της ΡΑΕ και συνακόλουθα στην επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης (πλαφόν) καυσίμων σε όλα τα στάδια της διακίνησης του στη περιφέρεια Κρήτης και ιδιαίτερα στο Ν. Χανίων, όπου οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια του Νομού-μεσούσης της τουριστικής περιόδου-είναι 0,08-0,11 € ακριβότερες από την υπόλοιπη Ελλάδα, όπως άλλωστε έχει επισημάνει και η Ένωση Βενζινοπωλών Ν. Χανίων;
  3. Έχει προχωρήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε ελέγχους στην αγορά καυσίμων, για την προστασία του καταναλωτή, τον εντοπισμό εναρμονισμένων πρακτικών από τις μεγάλες εταιρείες καυσίμων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά στο Ν. Χανίων αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα; Αν ναι, ποια τα αποτελέσματα των ελέγχων και ποιες οι τυχόν ποινές που επιβλήθηκαν;
  4. Ισχύουν οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ότι δηλ. οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων, παραβίασαν την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για διαφάνεια στις εκπτώσεις, που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες σαν μηχανισμός ελέγχου των τιμών της αγοράς και των περιθωρίων κέρδους των πρατηριούχων; Αν ναι, τι μέτρα θα ληφθούν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και το αρμόδιο Υπουργείο για αυτό το θέμα;
  5. Εξετάζει το ΥΠ.ΑΝ. την υιοθέτηση του μέτρου της μεταβολής της τιμής των καυσίμων, το πολύ δύο φορές το μήνα, σε όλα τα στάδια της διακίνησης του (διυλιστήριο- εταιρείες καυσίμων – πρατήρια), μέτρο το οποίο θα συνεισφέρει στον έλεγχο των τιμών από τους καταναλωτές και τη συγκράτηση αυτών από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς διακίνησης των καυσίμων και όχι στην καθημερινή αλλαγή των τιμών που λαμβάνει χώρα εις βάρος των καταναλωτών;

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις