Ενδιαφέρον για Ελλάδα από διεθνείς κολοσσούς της κρουαζιέρας στο CruiseinGreece

Κανένα σχόλιο

«Η χώρα μας εμποδίζει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας» δηλώνει ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γιάννης Ευαγγέλου — Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει και να καταστεί -υπό προϋποθέσεις- κόμβος για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, άποψη που εκφράστηκε από όλα τα υψηλόβαθμα στελέχη των κορυφαίων στον κόσμο εταιρειών τα οποία τίμησαν με την παρουσία τους το διεθνές συνέδριο CruiseinGreece, που συνδιοργάνωσε ο ΗΑΤΤΑ με τον διεθνή οργανισμό SEATRADE και με την υποστήριξη του ΕΟΤ.

http___www.hatta Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την επιτυχή διεξαγωγή του συνεδρίου, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ Γιάννης Ευαγγέλου τόνισε πως «στόχος του CruiseinGreece ήταν η διερεύνηση των προοπτικών της χώρας μας σε σχέση με την διεθνή κρουαζιέρα και η απόκτηση μιας καλύτερης αντίληψης για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερη έκταση ο πλούτος της Ελλάδας σε ποικιλία και διαφορετικότητα προορισμών».

"Sponsored links"

Οι εργασίες του συνεδρίου κινήθηκαν στους παρακάτω τρεις άξονες:

  • Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας
  • Πως επιλέγονται τα λιμάνια από τους σχεδιαστές δρομολογίων
  • Ελλάδα ως κομβικό κέντρο κρουαζιέρας

Κοινή ήταν η διαπίστωση και των 12 ομιλητών -που εκπροσωπούσαν τους μεγαλύτερους «παίχτες» της παγκόσμιας αγοράς οι οποίοι και ειδικεύονται στον σχεδιασμό δρομολογίων και την αξιοποίηση προορισμών – ότι η χώρα μας διαθέτει όλα εκείνα τα χαρίσματα που την κάνουν μεν περιζήτητο προορισμό, όχι όμως και επωφελή για τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγέλου «σχεδόν όλοι οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που τους δημιουργεί αυτό που εξακολουθούν να αποκαλούν καμποταζ». Και συμπλήρωσε: «Η αλήθεια είναι ότι μόνο από εμάς θεωρείται απελευθέρωση το θεσμικό μόρφωμα που ισχύει σήμερα, γιατί στα δικά τους μάτια δεν έχει αλλάξει στην ουσία τίποτε. Το 80% των κρουαζιερόπλοιων δεν έχουν σημαίες Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε η Ελλάδα – κατά διεθνή πρωτοτυπία – αποκλείει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας της βιομηχανίας της κρουαζιέρας από την όποια πιθανότητα κυκλικών δρομολογίων».

http___www.hatta2 Η τοποθέτηση του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του επίσημου γεύματος, σχετικά με τις απαιτούμενες θεσμικές ρυθμίσεις για την άρση του καμποτάζ, δημιουργεί αισιοδοξία σε όλους μας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι εταιρειών «κολοσσών» -όπως π.χ. της Carnival, της Royal Caribbean/Celebrity και της Princess αλλά και μικρότερων με πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια των 100 επιβατών – εξέφρασαν επανειλημμένα την επιθυμία τους να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο για τα προγράμματα κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Σε γενικές γραμμές υποστηρίχθηκε θερμά η περίπτωση του Πειραιά, αλλά και της Θεσσαλονίκης σε επόμενο στάδιο, όπως και άλλων λιμανιών ως κομβικού λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου, εφ’ όσον βέβαια αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο. Πάντως οι εκπρόσωποι των αεροπορικών εταιρειών, του ΟΛΠ και του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος δήλωσαν έτοιμοι για την εξυπηρέτηση μιας τέτοιας εξέλιξης.

Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της Royal Caribbean/Celebrity αποκάλυψε ότι η εταιρεία του βλέπει με μεγάλο ενδιαφέρον και το Λαύριο, σαν κόμβο για ειδικά προγράμματα κρουαζιέρας μόνο στα Ελληνικά νησιά. Όλοι οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών συμφώνησαν ότι αν κάνουν την Ελλάδα κόμβο για κάποια πλοία τους, τότε οπωσδήποτε θα προσλάβουν σε αυτά έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών. Επίσης δήλωσαν πως είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε λιμενικές εγκαταστάσεις αν τους ζητηθεί.

Όμως, όπως τόνισε κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, «κανένας εξ αυτών δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την υποχρέωση για ‘ανοικτά δρομολόγια’, η οποία τους επιβάλλεται στην περίπτωση που θέλουν να χρησιμοποιήσουν Ελληνικό λιμάνι απο-επιβίβασης, γιατί τούτο έχει αρνητικές επιπτώσεις στο αεροπορικό κόστος, δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διαφορετικά αεροδρόμια πρόσβασης. Έτσι παραμένουν ως επί το πλείστον σε κόμβους εκτός Ελλάδος που τους επιτρέπουν να κάνουν κυκλικές κρουαζιέρες».

Όλοι οι ομιλητές αναγνώρισαν την σημασία της Ελλάδας και για την χειμερινή κρουαζιέρα, αλλά το καμποτάζ είναι αυτό που παίζει αποτρεπτικό ρόλο.

Τόνισαν ακόμη ότι οι εταιρείες πηγαίνουν μόνο εκεί που οι πελάτες τους ζητούν να πάνε. Αν η Ελλάδα δεν προβάλλει νέους προορισμούς ώστε να αρχίσουν να τους ζητούν, εκείνες δεν μπορούν να ρισκάρουν ένα δρομολόγιο που δεν θα αποτελείται από εμπορικά λιμάνια.

"Sponsored links"

Ο κ. Ευαγγέλου επεσήμανε πάντως ότι «δεν αρκεί μόνο η προβολή. Κάθε προορισμός πρέπει να ζυγίσει τις υποδομές και τους αναπτυξιακούς στόχους του και να αποφασίσει τι είδους προορισμός θέλει να γίνει».

Εξόχως σημαντική ήταν η πρόταση του εκπροσώπου της Louis Hellenic Cruises προς τον ΕΟΤ και τον ΗΑΤΤΑ να δημιουργηθεί μια μορφή οργάνωσης που θα συγκεντρώσει τις δυνάμεις των κλάδων που εμπλέκονται και θα αναλάβει την προώθηση προορισμών, τον συντονισμό της πληροφόρησης προς την βιομηχανία, την εκπόνηση μελετών γύρω από στρατηγικές ανάπτυξης, κ.ά. προσπάθεια στην οποία η Louis Hellenic Cruises θα συμβάλλει ενεργά.

Η επιτυχία του συνεδρίου CruiseinGreece ήταν τέτοια που οδήγησε την τουριστική ηγεσία στην απόφαση για ετήσια καθιέρωσή του.

Στο πάνελ της Συνέντευξης Τύπου συμμετείχαν οι: Γιάννης Ευαγγέλου (Πρόεδρος ΗΑΤΤΑ), Κρύση Παλάση (CTM Hellas), Νατάσα Βασιλάκη (εκπρόσωπος SEATRADE).

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις