Πραγματοποιήθηκε ημερίδα της ΝΑΡ για το λιμάνι Ρεθύμνου

Κανένα σχόλιο

Πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου η ημερίδα με θέμα « Λιμάνι Ρεθύμνου, παρελθόν, παρόν – δυνατότητες, προοπτικές», που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου. Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν θέματα από:

  • Τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της ΝΑΡ
  • Το Λιμενικό Ταμείο
  • Τον κ. Σιώρη Δημήτριο, Δρ. Πολιτικό Μηχανικό, μελετητή του λιμανιού Ρεθύμνου
  • Τον κ. Ρομπογιαννάκη Ευάγγελο, Πολιτικό Μηχανικό, τέως Σύμβουλο της Περιφέρειας Κρήτης σε θέματα λιμένων και
  • Τον κ. Μελισσουργό Ηλία Πρόεδρο Σ.Ε.ΒΙ.Ζ. Ελλάδας.

Μετά το τέλος των εισηγήσεων ακολούθησαν παρεμβάσεις από τους φορείς του τόπου. Ο Νομάρχης Ρεθύμνου, κ. Γιώργης Παπαδάκης, στο χαιρετισμό του ανέφερε τα εξής:

"Sponsored links"

«Εκ μέρους της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ρεθύμνου σας καλωσορίζω στην ημερίδα που διοργανώνουμε σήμερα με θέμα «Λιμάνι Ρεθύμνου, παρελθόν – παρόν- δυνατότητες – προοπτικές».

Θεωρήσαμε σκόπιμη τη διοργάνωση αυτής της ενημερωτικής συνάντησης, προκειμένου να δοθεί από τους αρμόδιους για το θέμα, αλλά και γνώστες, η υπεύθυνη πληροφόρηση για την πορεία του πολύ σημαντικού αυτού έργου για την ανάπτυξη του τόπου μας. Του πλέον απαραίτητου, θα έλεγα, ελλείψει μάλιστα αεροδρομίου και δεδομένης της κατάστασης του οδικού μας δικτύου, ιδιαίτερα του ΒΟΑΚ που συνδέει το Ρέθυμνο με τα άλλα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Ενός έργου που από τη λειτουργία του εξαρτάται η εξυπηρέτηση των Ρεθεμνιωτών και των επισκεπτών μας, η τουριστική κίνηση, η διακίνηση εμπορευμάτων και εν γένει η οικονομική ζωή του τόπου μας.

imerlimani23-4-082_resize.JPGΕίναι γεγονός ότι το Λιμάνι Ρεθύμνου ως έργο, αποτελεί μια «πονεμένη ιστορία». Η κατασκευή του χρονολογείται από την 10-ετία του 50 και μέχρι σήμερα έχει συναντήσει πολλές δυσκολίες και εμπόδια στην υλοποίησή του, είτε λόγω γραφειοκρατίας, είτε λόγω έλλειψης πιστώσεων, είτε άλλων εμποδίων ακόμα και πυρομαχικά του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου βρέθηκαν, που καθυστέρησαν τις εργασίες κατασκευής του.

Είναι επίσης γεγονός ότι η θέση του Λιμανιού Ρεθύμνου δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Η χωροθέτησή του χρονολογείται από την 10-τία του 50. Και τότε, όπως και τώρα υπήρχαν απόψεις για καλύτερη θέση, πολλές μάλιστα εκ των οποίων εκφέρονταν από μη ειδικούς με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια σύγχυση στην κοινή γνώμη γύρω από το θέμα του Λιμανιού. Η παρούσα Νομαρχιακή Αρχή- όπως βέβαια και η προηγούμενη – βρήκε το Λιμάνι Ρεθύμνου κατασκευασμένο στη συγκεκριμένη θέση- και μάλιστα με πολλές ελλείψεις και προβλήματα, που προσπαθήσαμε να υπερβούμε με μία σειρά διαδοχικών εργολαβιών με πιστώσεις του Γ΄ΚΠΣ. Και συγκεκριμένα του ΠΕΠ Κρήτης που από τα 21 εκατ ευρώ συνολικά στην Κρήτη διετέθησαν 8 εκατ. ευρώ για το λιμάνι του Ρεθύμνου.

Μία εργολαβία εξ’ αυτών, προϋπολογισμού 5.135.730 Ευρώ, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί αφορά στην κατασκευή εσωτερικών κρηπιδωμάτων – εκβάθυνση της λιμενολεκάνης. Με τη δεύτερη, ύψους 1.614.086 Ευρώ που αφορά στην εκβάθυνση λιμενολεκάνης – προστασία προσήνεμου μόλου και ολοκληρώθηκε πρόσφατα, το Λιμάνι αποκτά για πρώτη φορά το επιθυμητό βάθος σε όλα τα σημεία του. Την πρώτη του τρέχοντος μήνα δημοπρατήσαμε την τρίτη εργολαβία, που έχει να κάνει με την ενίσχυση της προστασίας του προσήνεμου μόλου του Λιμανιού, προϋπολογισμού 1.189.970 Ευρώ, που αναμένεται να έχει περατωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2008.

Τότε θα μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα Λιμάνι ολοκληρωμένο και ασφαλές- βάσει σύγχρονων προδιαγραφών-, που θα μπορεί να υποδέχεται συγχρόνως 3 & 4 από τα μεγαλύτερα καράβια που έρχονται στην Κρήτη. Και το οποίο όπως όλα τα Λιμάνια και όπως όλες οι κατασκευές, θα χρήζει μόνο συντήρησης από το Φορέα Λειτουργίας του. Δε θα ήθελα να μακρηγορήσω αναφερόμενος σε τεχνικά θέματα, καθώς οι πλέον ειδικοί παρίστανται σήμερα σε αυτή τη συνάντηση, για να το πράξουν αυτό – και με την ευκαιρία θα ήθελα να τους ευχαριστήσω που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας.

Εύχομαι ειλικρινά και ελπίζω μέσα από την ημερίδα αυτή, τις εισηγήσεις και τις παρεμβάσεις, που θα ακολουθήσουν, να φωτιστούν όλες οι πτυχές του κορυφαίου αναπτυξιακού έργου για τον τόπο μας και να διευκρινιστεί υπεύθυνα και τεκμηριωμένα η χρησιμότητά του, για την οποία δυστυχώς επικρατεί μία σύγχυση στην τοπική κοινωνία. Βέβαια η ζωή δεν σταματά εδώ. Εξελίσσεται και δημιουργούνται νέες ανάγκες. Είμαστε έτοιμοι και πρόθυμοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις και νέες ανάγκες εάν ήθελε προκύψουν ή χρειαστούν».

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις