Κυριακή 6 Απριλίου: Πανελλαδική ποδηλατοπορεία 2008

Κανένα σχόλιο

Στην καθημερινότητα μας βιώνουμε το κυκλοφοριακό χάος, την έντονη ρύπανση του περιβάλλοντος και την αδυναμία ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών, των ποδηλατών και των ΑΜΕΑ. Η έλλειψη περιφερειακών χώρων στάθμευσης, η αναγκαστική είσοδος και έξοδος στο κέντρο της πόλης περισσοτέρων από 5.000 αυτοκινήτων ημερησίως, η άναρχη στάθμευση και η μη εφαρμογή του ΚΟΚ (βλ. πινακίδες στάθμευσης) κάνουν την καθημερινότητα των πολιτών όλο και δυσκολότερη. Ελεύθεροι δημόσιοι χώροι όπως το Στρ. Μαρκοπούλου, το Παλιό Νοσοκομείο, το Οικόπεδο της ΑΒΕΑ κ.α , δεν δίδονται στους πολίτες της πόλης.

Τα πεζοδρόμια, παρά τις τελευταίες αναπλάσεις θεωρούνται πια πολυτέλεια για τους πεζούς όταν για ακόμα μια φορά δίνεται έμφαση και προτεραιότητα μόνο στο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Οι πεζοί, οι ποδηλάτες και τα ΑΜΕΑ (άτομα με αναπηρίες) αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στις καθημερινές τους μετακινήσεις, καθώς οι υποδομές για αυτές τις ομάδες εξακολουθούν να είναι ελλιπείς, ανεπαρκείς και ανασφαλείς. Σε αυτή την κατάσταση εξακολουθούμε να πιστεύουμε , ότι το ποδήλατο μπορεί να αποτελέσει την απαρχή για μία φιλικότερη πόλη που θα σέβεται το περιβάλλον και όλους τους κατοίκους της (πεζούς, ποδηλάτες, οδηγούς). Όμως δυστυχώς η ελληνική πραγματικότητα, αλλά και η πολιτική του Δήμου Χανίων εξακολουθεί να απαξιώνει κάθε προσπάθεια προώθησης του ποδηλάτου στην καθημερινότητα.

"Sponsored links"

clip_image002Η κρατική αδιαφορία αλλά και η ανεπάρκεια των τοπικών αυτοδιοικήσεων, με ελάχιστες εξαιρέσεις, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο την κατάσταση των σημερινών πόλεων. Στα Χανιά από τον Μάιο του 2004 οι ποδηλάτες-ίσσες της πόλης προσπαθούν με διάφορες δραστηριότητες (ποδηλατοπορείες, εκδηλώσεις, διαμαρτυρίες κ.α.) να ευαισθητοποιήσουν και να προβληματίσουν τους πολίτες και τους αρμόδιους φορείς για το πρόβλημα. Μέχρι σήμερα όμως απολαμβάνουν μόνον τα «θα». Έπειτα από το καθολικό αίτημα μας, έχει συσταθεί και επιτροπή για την βίωση κινητικότητα και το ποδήλατο στην πόλη μας. που δυστυχώς με ευθηνή του Δήμου Χανίων εξακολουθεί να είναι άπραγη και σχεδόν ανύπαρκτη .

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη να παραμένει και συνεχώς να διογκώνεται. Σε λίγο καιρό τα δεκάδες χιλιάδες ευρώ που δαπανήθηκαν για αυτές τις κυκλοφοριακές μελέτες και την δημιουργία ποδηλατοδρόμων, θα είναι χρήματα πεταμένα , μιας και οι -τότε- μελέτες δεν θα μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην σημερινή πραγματικότητα. Απορίας άξιο και το γεγονός ότι, ενώ όλα αυτά τα χρόνια στους δρόμους της πόλης μας γίνονται οι γνωστές αναπλάσεις, πουθενά δεν εφαρμόζονται οι σχετικές προβλέψεις αυτών των μελετών.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι σε άλλες πόλεις της Ελλάδας να προχωρούν οι σχετικές βελτιώσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος, (Το παράδειγμα του γειτονικού μας Ρέθυμνου δείχνει την διαφορά), εμείς εξακολουθούμε να είμαστε άπραγοι, ανεπαρκείς, ανίκανοι μιας τέτοιας υλοποίησης. Θεωρώντας ότι πια έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, δεν μας επιτρέπεται να μένουμε άλλο άπραγοι και απαθείς σε αυτή την αρρωστημένη κατάσταση που μας επιβάλλουν με την αδιαφορία τους οι Αρχές. Η συλλογική μας προσπάθεια θα συνεχιστεί και θα ενταθεί. Όλη η Ελλάδα απαιτεί καλύτερες και ασφαλέστερες κυκλοφοριακές συνθήκες για όλους. Η ευθύνη της πολιτείας είναι καθολική στην σχεδίαση και υλοποίηση μέτρων. Για τους λόγους αυτούς, ύστερα και από συνεννόηση με τις ποδηλατικές ομάδες ανά την Ελλάδα πρόκειται να διεξαχθεί η πρώτη Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία.

Η πορεία θα αρχίσει στις 12:00 το μεσημέρι της Κυριακής 6 Απριλίου 2008 και θα διεξαχθεί ταυτόχρονα σε 17 πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Βόλος, Δράμα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Καρδίτσα, Καρπενήσι, Καμένα Βούρλα, Κόρινθος, Λάρισα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Πόρτο Ράφτη, Ρέθυμνο, Χανιά).

Θεωρούμε ότι σε συλλογικά προβλήματα υπάρχουν συλλογικές λύσεις

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας
  • Άμεσα την εφαρμογή της μελέτης κυκλοφοριακού και δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας.
  • Αξιόπιστη δημόσια και δημοτική συγκοινωνία.
  • Μετακίνηση ποδηλατών στο τρένο, ΚΤΕΛ.
  • Περισσότερους ανοιχτούς ελευθέρους χώρους (πλατείες, πάρκα).
  • Όχι στην εμπορευματοποίηση των δημοσίων χώρων.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις