Κοινωνία και πρόληψη από τις εξαρτησιογόνες ουσίες – Δραστηριότητες του Κέντρου Πρόληψης

Κανένα σχόλιο

H πρόληψη είναι ένας ζωντανός οργανισμός που συμμετέχουν φορείς και άτομα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Έτσι και φέτος, για άλλη μια χρονιά, μέσα από την εφαρμογή προγραμμάτων δόθηκε μια συνολική προσπάθεια πρόληψης(πρωτογενή και δευτερογενή) κατά των εξαρτησιογόνων ουσιών στο Νομό Χανίων. Με τον όρο πρωτογενής πρόληψη εννοείται η παρέμβαση πριν την εκδήλωση ενός προβλήματος υγείας, που σημαίνει διάσπαση του δικτύου αιτιωδών σχέσεων που περιβάλλουν ένα πρόβλημα υγείας με την αφαίρεση ενός η περισσότερων κρίκων της αλυσίδας.¹

Της Θάλειας Κουκάκη-Καμαριανάκη*

"Sponsored links"

Με τον όρο δευτερογενής πρόληψη εννοείται η πρώιμη ανίχνευση μιας ήδη αναπτυσσόμενης, αλλά όχι κλινικά ορατής, ασθένειας ή προβλήματος υγείας, με τέτοιο τρόπο ώστε μέσω της πρώιμης παρέμβασης η πρόγνωση να καθίσταται πιο ευνοϊκή. ¹

Το πρόβλημα των ναρκωτικών επειδή δεν μπορεί να αγνοηθεί τόσο από την Κοινωνία αλλά και από την Πολιτεία χρειάζεται στοχευόμενη επένδυση στην Πρόληψη , στην Θεραπεία αλλά και στην Κοινωνική επανένταξη αντιμετωπίζοντας τις διαστάσεις τις εξάπλωσης αυτού του φαινομένου που πλήττει την ελπίδα της κοινωνίας -τους νέους.

Το Κέντρο Πρόληψης παρά τις μεγάλες δυσκολίες που προέκυψαν από την ελλιπή χρηματοδότηση του, η οποία δυστυχώς διαιωνίζεται, συνεχίζει να δίνει ενεργό παρόν στον αγώνα καταπολέμησης των ναρκωτικών ελπίζοντας ότι άμεσα θα βελτιωθεί η κατάσταση. Η συμμετοχή και η επένδυση στην πρόληψη για άλλη μια χρονιά επιβεβαίωσε ξανά την αναγκαιότητα ύπαρξης προγραμμάτων, τα οποία υλοποιήθηκαν από το επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου, με την θετική συνεργασία νέων, ενηλίκων, εκπροσώπων φορέων έτσι όπως αναλύονται παρακάτω.

Η ενημέρωση και η γνωστοποίηση μιας συστηματικής κι οργανωμένης προσπάθειας που στοχεύει στην πρόληψη της χρήσης ψυχοτρόπων ουσιών πιστεύουμε ότι καλλιεργεί την ευαισθησία και την συνείδηση των απλών πολιτών ότι έχουν την δυνατότητα να παρέμβουν στο πρόβλημα της χρήσης βοηθώντας πρωταρχικά τον εαυτό τους. Έτσι η πρόληψη μπορεί και πρέπει να απευθύνεται προς τον ίδιο τον σημερινό άνθρωπο. Πρέπει να τον καθιστά ικανό ν’ αντιμετωπίζει την ψυχική του δυσφορία , με λύσεις θετικές και όχι να τον στρέφει σε οποιαδήποτε υποκατάστατα.

Τα προγράμματα πρόληψης μέσα από ειδική και μακροχρόνια εκπαίδευση προσπαθούν

  1. να ενδυναμώσουν και να καλλιεργήσουν ισχυρές προσωπικότητες οι οποίες δεν θα χρειάζονται τα ναρκωτικά ως δεκανίκια στη ζωή τους
  2. να βοηθήσουν στην ενίσχυση και αναδόμηση των βασικών κοινωνικών θεσμών του σχολείου και της οικογένειας έτσι ώστε να μπορούν συμβάλλουν ουσιαστικά στην καλλιέργεια ισχυρών προσωπικοτήτων
  3. να δημιουργήσουν ή να υποστηρίξουν τους θετικούς πυρήνες που υπάρχουν στην τοπική κοινωνία έτσι ώστε να προωθηθούν αξίες στάσεις συμπεριφορές ενάντια στην κουλτούρα εξάρτησης και παθητικοποίησης που έχει ήδη καλλιεργηθεί
  4. να συμβάλλουν ενεργά στη σωστή έγκυρη και αντικειμενική ενημέρωση και πληροφόρηση του ευρύτερου πληθυσμού για τις διαστάσεις του προβλήματος των ναρκωτικών και για τις δυσάρεστες συνέπειες τους τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο

Ο μεγαλύτερος όγκος των δραστηριοτήτων πρόληψης αφορούν στην εκπαίδευση και υποστήριξη των νέων και των ενηλίκων.

1.Οι όροι είναι από το βιβλίο Εγχειρίδιο Πρόληψη Οινοπνευματώδη Ναρκωτικά και Καπνός της Ομάδας Πομπιντού –Συμβούλιο της Ευρώπης . Εκδόσεις Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.-ΟΚΑΝΑ,1999.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 – ΙΟΥΝΙΟΣ 2008

"Sponsored links"

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ, ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:

Η συγκεκριμένη προτεινόμενη παρέμβαση αφορούσε την συνεργασία με την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Χανίων και έχει ως στόχο την εκπαίδευση των δασκάλων και Νηπιαγωγών σε καθορισμένα εκπαιδευτικά υλικά που είναι αναγνωρισμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Η παρέμβαση απευθύνεται αρχικά στους δασκάλους και νηπιαγωγούς ως ενδιάμεση ομάδα στόχου γιατί οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς κατέχουν κεντρική θέση στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του νεαρού ατόμου και μπορούν να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της χρήσης Εξαρτησιογόνων ουσιών μέσα από την εφαρμογή δράσεων Αγωγής Υγείας στο χώρο του σχολείου.

Η εκπαίδευση των δασκάλων στα παιδαγωγικά υλικά και η εφαρμογή τους μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές ως τελική ομάδα στόχου στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας τους έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν υγιείς επιλογές, να αποφασίζουν συνειδητά και υπεύθυνα και τέλος να μπορούν να προάγουν οι ίδιοι την αυτοπροστασία τους.

  • Σεμινάριο και ομάδα στήριξης για εκπαιδευτικούς οι οποίοι συμμετείχαν εθελοντικά και στον ελεύθερο χρόνο τους ήταν.
  • Δεξιότητες για παιδιά Δημοτικού (για όλες τις τάξεις του Δημοτικού). Συμμετείχαν 17 Εκπαιδευτικοί από τα Σχολεία:1ο Δημοτικό Κουνουπιδιανών, Δημοτικό Σχολείο Φρέ , Βρυσών, Ν. Χωριό, Νηπιαγωγεία Ποτιστηρίων, 2ο , 7ο ,9ο Δημοτικό Σχολείο, 1ο Δημοτικό Σχολείο Βρυσών.
  • Ο κήπος με τις 11 γάτες (νηπιαγωγοί – δάσκαλοι Α΄ και Β΄ τάξη Δημοτικού).

Συμμετείχαν 19 Εκπαιδευτικοί από τα Σχολεία: 9ο Δημοτικό Σχολείο, Κ.Π.Ε. Βάμου, 2ο Γραφείο, Νηπιαγωγείο Βουκολιών, Νηπιαγωγείο Γεωργιούπολης, 12ο Δημοτικό Σχολείο, 23ο Νηπιαγωγείο Χανίων, Δημοτικό Σχολείο Ναυστάθμου, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Κυδωνίας, 9ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, 1ο Γραφείο .

  • Πρόγραμμα Ενημερώσεων Συλλόγων Εκπαιδευτικών στα παρακάτω σχολεία:Τα σχολεία που συμμετείχαν με την σύμφωνη απόφαση τόσο της Διεύθυνσης τους όσο και των σχολικών συμβούλων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν τα παρακάτω.

14ο Δημοτικό Σχολείο στις 12 Μαρτίου 2008, 10ο Δημοτικό Σχολείο στις 19 Μαρτίου 2008, 12ο Δημοτικό Σχολείο στις 26 Μαρτίου 2008, 9ο Δημοτικό Σχολείο στις 9 Απριλίου 2008, Δημοτικό Σχολείο Τσικαλαριών 16 Απριλίου 2008, 5 ενημερώσεις Χ 20 άτομα = 100 άτομα

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα Προγράμματα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είχαν την συνεργασία και την στήριξη τόσο της Διεύθυνσης όσο και της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας.

  • Σεμινάριο και ομάδα στήριξης για εκπαιδευτικούς
  • Συζητήσεις Εφήβων
  • Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το σεμινάριο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν έντονη σχέση αλληλεπίδρασης με τους μαθητές του, και η φύση της σχέσης αυτής επηρεάζει τόσο τη δυναμική της ομάδας τάξης όσο και την πρόοδο του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος γιατί μέσα από τη γνώση που παρέχει στο μαθητή τον φέρνει αντιμέτωπο με μια κοινωνική πραγματικότητα και του παρέχει τις μαθησιακές δεξιότητες και τα εφόδια για να μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτήν.

Είναι ένας συνδετικός κρίκος που μεσολαβεί και προωθεί την μετάβαση του μαθητή από τη σχέση εξάρτησης με το στενό οικογενειακό περιβάλλον σε μια σχέση όπου ο μαθητής καλείται να αναλάβει την ευθύνη να εργαστεί για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα που είναι η αποκρυστάλλωση της μάθησης. Ο μαθητής δηλαδή χρειάζεται εκπαιδευτικούς που θα τον ενισχύσουν στην ανάπτυξη των νοητικών του ικανοτήτων, βλέποντας τον ως άνθρωπο με δυνατότητες που χρειάζεται να καλλιεργηθούν αλλά και αδυναμίες που χρειάζεται να ενισχυθούν για να γίνει αποδεκτός ο ίδιος και να αποδεχθεί να αναλάβει την ευθύνη να καρπωθεί τη γνώση.

Όταν λοιπόν υπάρχει ένα υποστηρικτικό σχολικό σύστημα προλαμβάνεται η χρήση ουσιών. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα εθελοντικά στον ελεύθερο χρόνο τους ήταν από τα παρακάτω σχολεία.

Εκκλησιαστικό Λύκειο – Γυμνάσιο Κρήτης , Λύκειο – Γυμνάσιο Βάμου, 1ο και 2ο Γυμνάσιο Κισάμου, Π.Δ.Σ Λύκεια, Γυμνάσιο Παλαιόχωρας, ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου, Ειδικό Γυμνάσιο Χανίων, 1ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου, Λύκειο Βουκολιών, Γυμνάσιο Χώρας Σφακίων, Γυμνάσιο Πλατανιά, Λύκειο Νέας Κυδωνίας, Γυμνάσιο – Λύκειο Σούδας, Λύκειο Βουκολιών Εκπαιδευτήρια Θεοδωρόπουλος, Γυμνάσιο Πλατανιά, Λύκειο Αλικιανού , Ειδικό Γυμνάσιο, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, 2ο Γυμνάσιο Χανίων.

Συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί.

Ενημερώσεις σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου.

Το πρόγραμμα ενημερώσεων σε μαθητές είναι ένα πρόγραμμα βραχέων παρεμβάσεων που απευθύνεται στη σχολική κοινότητα και υλοποιήθηκε στον χώρο του Κέντρου Πρόληψης. Η τελική ομάδα στόχος είναι οι μαθητές μεταξύ 14 και 15 ετών που βρίσκονται στη γ΄ γυμνασίου και φοιτούν σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Χανίων. Η παρέμβαση υλοποιείται ύστερα από σχετική άδεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συνεργασία της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας του Ν. Χανίων και ήδη εφαρμόζεται επιτυχώς για τρία συνεχόμενα χρόνια.

  • Ενημερώσεις σε τρία τμήματα μαθητών του 1ου Γυμνασίου Χανίων ένα τμήμα του ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου και όλα τα τμήματα της τρίτης γυμνασίου του 6ου Γυμνασίου Χανίων.
  • Πραγματοποιήθηκαν 9 ενημερώσεις συνολικά με συμμετοχή 179 παιδιά.

Πρόγραμμα Συμβουλευτικής

Το πρόγραμμα Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα υλοποιήθηκε από δυο στελέχη του Κέντρου Πρόληψης σε συνεργασία με το Γραφείο Αγωγής Υγείας και την έγκριση της Διεύθυνσης της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων στο χώρο των σχολείων. Η «συμβουλευτική» απευθύνθηκε πιο συγκεκριμένα στις τρεις ομάδες πληθυσμού που απαρτίζουν την σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικούς , γονείς και μαθητές με γενικότερο στόχο την παροχή στήριξης αυτών των ομάδων για την πιο εύρυθμη λειτουργία του σχολικού θεσμού.

Όσο αφορά στους εφήβους, στόχος της παρέμβασης της συμβουλευτικής ήταν να τους στηρίξει στις αλλαγές και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω της μετάβασης στην εφηβεία. Προσφερόταν δηλαδή η δυνατότητα, μέσω της συμβουλευτικής, του χώρου και του χρόνου όπου μπορούσαν να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να κατανοήσουν τα δύσκολα συναισθήματα που προκαλεί η εφηβεία και επομένως να μπορέσουν να διαχειριστούν τις δυσκολίες που προκύπτουν από αυτή.

  • Συμβουλευτική στο 2ο ΕΠΑΛ 43 συνεδρίες αιτήματα μαθητών γονέων.
  • Συμβουλευτική στο Λύκειο Σούδας 36 συνεδρίες αιτήματα.
  • ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου 8 συνεδρίες αιτήματα.

Συνολικά απευθύνθηκαν 66 άτομα-μαθητές.Παράλληλα ευαισθητοποήθηκαν με αντίστοιχες ενημερώσεις ο σύλλογος γονέων των σχολείων και ο σύλλογος εκπαιδευτικών έχοντας επίσης την θετική συνεργασία των διευθυντών των σχολείων.

3.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

Γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας

Η φιλοσοφία της ομάδας έγκειται στην υποστήριξη των γονέων στο ρόλο τους και στη σχέση τους με τα παιδιά. Τελικός στόχος αυτής της προληπτικής παρέμβασης είναι η όσο το δυνατόν αρμονική ανάπτυξη των παιδιών σε αυτήν την ηλικία, μια ηλικία πολύ σημαντική για την υγιή ανάπτυξη της ψυχικής τους δομής έτσι ώστε να μην είναι ευάλωτα στην πρόσκληση της εξάρτησης από τις ουσίες στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας.

Η έγκαιρη και πρώιμη αναγνώριση και ανάληψη προσωπικών φόβων και δυσκολιών που δυσχεραίνουν την επικοινωνία με τα παιδιά τους και τον σύντροφο τους, θα τους προετοιμάσει καλύτερα για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν και με το μεγάλωμα των παιδιών τους στο μέλλον. Η ομάδα γονέων περιλαμβάνει 18 άτομα από 25-40 ετών περίπου, στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι, μεσαίου κοινωνικομορφωτικού επιπέδου. Η πλειοψηφία τους είναι παντρεμένοι ζουν στην πόλη των Χανίων και η οικονομική τους κατάσταση είναι μεσαία. Συνολικά συμμετείχαν 17 άτομα

Γονείς Εφήβων

Το πρόγραμμα αφορά γονείς (μητέρες και πατέρες) που έχουν παιδιά στην ηλικία της εφηβείας από 12 έως 18 χρόνων. Οι γονείς είναι η ενδιάμεση ομάδα στόχος ενώ οι έφηβοι αποτελούν την τελική ομάδα στόχου. Ο στόχος είναι να εκπαιδευτούν οι γονείς σε προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες ώστε να προσεγγίσουν το παιδί τους αλλά και να ενισχυθούν οι ίδιοι για να είναι πιο αποτελεσματικοί στο ρόλο τους.

Οι γονείς συχνά όταν έρχονται αντιμέτωποι με έναν έφηβο δυσκολεύονται να επεξεργαστούν τα συναισθήματα τους προς αυτόν με αποτέλεσμα η επικοινωνία να μη γεφυρώνεται. Ο έφηβος εκείνο που χρειάζεται είναι ένα γονιό να κατανοεί τις αγωνίες του, να τον βοηθάει να διαπραγματευτεί τις ανησυχίες του και να έχει την δεξιότητα να επικοινωνεί λεκτικά και μη λεκτικά μαζί του.

Η ενδιάμεση ομάδα είναι οι γονείς όπου μέσα από την υποστήριξη και την εκπαίδευση θα ευαισθητοποιηθούν σε προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να προσεγγίσουν τον έφηβο κατανοώντας τις ανάγκες της ηλικίας του, μέσα από συναισθηματική επικοινωνία και λογική οριοθέτηση. Από την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων φάνηκε ότι οι προβληματισμοί των γονέων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αφορούσαν θέματα σε σχέση με τα όρια και πως μπορούν να τα βάλουν οι ίδιοι χωρίς όμως να λειτουργούν αυταρχικά .Το δίλημμα τους αφορούσε στην λεπτή ισορροπία μεταξύ της υπερπροστασίας και του τι επιτρέπεται στην εφηβεία.

  • Ομάδα Γονέων Εφήβων. Συμμετοχή 18 άτομα.
  • Πρόγραμμα Ενημερώσεων Συλλόγων Γονέων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Το Πρόγραμμα ήταν εθελοντικό και οι γονείς συμμετείχαν στον ελεύθερο χρόνο τους από τα παρακάτω σχολεία.

9ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων , Δημοτικό Σχολείο Τσικαλαριά , Δημοτικό Σχολείο Στέρνες , Δημοτικό Σχολείο Κολυμβαρίου , 15ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, Δημοτικό Σχολείο Ν. Κυδωνίας , Δημοτικό Σχολείο Κουνουπιδιανών, 13ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, 10ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων , Δημοτικό Σχολείο Χρυσοπηγής, Δημοτικό Σχολείο Ταυρωνίτης, 8ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, 16ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων,

1ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, Δημοτικό Σχολείο Παλαιόχωρας. Συμμετοχή περίπου 700 ατόμων.

4.ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

  • Πρόγραμμα Συμβουλευτικής για: Εκπαιδευτικούς, Έφηβους, Γονείς, Χρήστες Εξαρτησιογόνων ουσιών και τις οικογένειες τους και ευρύτερα την τοπική κοινότητα. 80 αιτήματα – ραντεβού.
  • Δικτύωση με Φορείς – Υπηρεσίες – ΜΜΕ για Παρεμβάσεις – Εκδηλώσεις.
  • Προγράμματα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στις ένοπλες δυνάμεις που συνδιοργανώθηκαν από τον ΟΚΑΝΑ- Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Κέντρο Πρόληψης τον Μάιο 2008. Συμμετείχαν στην Αεροπορία 40 άτομα και στο Ναυτικό 160 άτομα. Σύνολο 200 άτομα.
  • Συνεργασία με τους Σχολικούς Σύμβουλους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Συμμετοχή στα Φεστιβάλ Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν .
  • Συμμετοχή στην Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από την πρωτοβάθμιας εκπαίδευση για το παιδικό βιβλίο, καθώς και στην Ημερίδα που υλοποίησε ο Δήμος Σούδας για την εξάρτηση αλλά και στο Φεστιβάλ Εξαρτήσεων που διοργάνωσαν οι ¨Γέφυρες¨.
  • Εκπαίδευση σε Σπουδαστές- Εθελοντές Κοινωνικής Εργασίας στα πλαίσια της Πρακτικής τους Άσκησης. 1 σπουδαστής σε συνεργασία με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΑΤΕΙ Κρήτης.
  • Δημοσιοποίηση άρθρων σχετικά με τα προγράμματα πρόληψης . Δελτίων Τύπου σε Εφημερίδες Κήρυκας, Χανιώτικα Νέα, Αγώνας.
  • Ραδιοφωνικές εκπομπές στο Ράδιο Μαρτυρία σχετικά με την βία στους εφήβους – Συμβουλευτική και θέματα που αφορούν τους γονείς για την πρόληψη της χρήσης.
  • Συμμετοχή στην σύσκεψη που διοργάνωσε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σχετικά «για φαινόμενα βίας και συμπεριφοράς των μαθητών»
  • Διοικητικά και Οργανωτικά -Επιστημονικά θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του Κέντρου σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ(Οργανισμός κατά των ναρκωτικών),και το Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου που απαρτίζεται από τα παρακάτω μέλη:

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων κ. Γύπαρης Κων/νος Αντινομάρχης Πρόεδρος Δ.Σ.

Δήμος Χανίων κ. Σαματάς Ευάγγελος Αντιδήμαρχος Αντιπρόεδρος Δ.Σ.

Εργατικό Κέντρο κ. Αναγνωστόπουλος Ηρακλής Ταμίας Δ.Σ.

Δικηγορικός Σύλλογος κ. Αποστολάκη Νίκη Γραμματέας Δ.Σ.

Δήμος Σούδας κ. Χατζηδάκη Χρυσούλα Αντιδήμαρχος Μέλος Δ.Σ.

Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων κ. Παπαβασιλείου Μιχάλης Μέλος Δ.Σ.

Φαρμακευτικός Σύλλογος Χανίων κ. Τζαφάλια Δέσποινα Μέλος Δ.Σ.

ΕΛΜΕ κ. Βαζιτάρης Βασίλης Μέλος Δ.Σ.

ΔΗΠΕΧ κ. Ζουμαδάκης Γεώργιος Μέλος Δ.Σ.

* Κοινωνική Λειτουργός, σύμβουλος πρόληψης ICRC, Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις