Ανακοίνωση Μανώλη Σκουλάκη για το ξεπούλημα του Αεροδρομίου Χανίων

Κανένα σχόλιο

Με αφορμή το νέο σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» που κάνει λόγο για αποκρατικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ, 10 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και ο κρατικός αερολιμένας Χανίων «Ν. Δασκαλογιάννης», ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο Ν. Χανίων Μανώλης Σκουλάκης εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Είναι πλέον προφανές πως η Κυβέρνηση έχει βαλθεί να ξεπουλήσει σε ιδιώτες τη δημόσια περιουσία και μάλιστα σε τιμές κόστους. Μετά τα λιμάνια μας, τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ, σειρά παίρνουν τα αεροδρόμια της πατρίδας μας, μεταξύ των οποίων και ο κρατικός αερολιμένας Χανίων «Ν. Δασκαλογιάννης», τα οποία η Κυβέρνηση επιχειρεί να μετατρέψει από πόλους τοπικής ανάπτυξης σε πόλους ιδιωτικού υπερκέρδους, με πρόσχημα την ορθολογικότερη διαχείριση και τον εκσυγχρονισμό τους και με αντάλλαγμα την μακρόχρονη εκμετάλλευση τους από τις ιδιωτικές εταιρείες.

"Sponsored links"

Την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση αποκρύπτει από τους πολίτες το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα 10 περιφερειακά αεροδρόμια που προορίζονται να ξεπουληθούν, είναι οικονομικά κερδοφόρα, ενώ υποβαθμίζεται η σημασία τους ως στρατηγικής σπουδαιότητας δομές για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των περιοχών που εδρεύουν.

Έτσι εξηγείται και για το αεροδρόμιο Χανίων η στασιμότητα που καταγράφεται εδώ και 4 χρόνια σε όλα τα επίπεδα και ιδιαίτερα όσον αφορά την απόφαση δημοπράτησης της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, παρά τις κατ’ επανάληψη εξαγγελίες των Υπουργών Μεταφορών της ΝΔ και τις καθησυχαστικές δηλώσεις των τοπικών Βουλευτών της».

Το δημοσίευμα της «Ημερησίας»

Σύμπραξη με ιδιώτες για τον εκσυγχρονισμό 10 αεροδρομίων

Μέσω ΣΔΙΤ αποφάσισε η κυβέρνηση την αποκρατικοποίηση 10 αεροδρομίων. Στόχος είναι να αναλάβουν οι ιδιώτες τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων αυτών και την εκμετάλλευσή τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, στο μοντέλο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Της Μαρίας Μόσχου

Στην αποκρατικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ, 10 περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αεροδρόμια που έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον ιδιωτών και θα συμπεριληφθούν στην διαδικασία είναι τα εξής: Ο αερολιμένας «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου Κρήτης, Χανίων, Σαντορίνης, Κέρκυρας, Μυτιλήνης, Ρόδου, Κω, Χίου και Ζακύνθου. Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να έχουν επιλεγεί οι επενδυτικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα κληθούν να υποβάλουν προτάσεις «για τον τρόπο που θα γίνει η μετατροπή των αεροδρομίων σε πόλους τοπικής ανάπτυξης».

Σύμβουλοι
Οπως τόνισε χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκης μετά την υποβολή των προτάσεων από τους συμβούλους η κυβέρνηση θα κληθεί να αποφασίσει τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε κάθε περίπτωση. Στο υπουργείο Μεταφορών συστάθηκε πρόσφατα επιτροπή για συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), που θα αναλάβει την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα η ανακατασκευή των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αλλά και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι αναμένεται να γίνουν με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Στόχος είναι να αναλάβουν οι ιδιώτες τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων αυτών και την εκμετάλλευσή τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, στο μοντέλο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Ελευθέριος Βενιζέλος), όπως και άλλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, όπου κάποια αεροδρόμια είναι πολυμετοχικά, καθώς σε αυτά συμμετέχουν η Τοπική Αυτοδιοίκηση, τράπεζες ή άλλου είδους ιδιωτικά κεφάλαια.

"Sponsored links"

«Μελετούμε το μοντέλο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προκειμένου να δούμε τα καλά, αλλά και να αποφύγουμε τα κακά» είπε ο κ. Χατζηδάκης. Μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο η είσοδος ιδιωτών να προκαλέσει παράλληλη αύξηση των τελών των αεροδρομίων ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «ο κίνδυνος αυτός είναι ορατός και προφανώς θα πρέπει να τον αποφύγουμε».

Hochtief
Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η γερμανική εταιρεία Hochtief δείχνει ενδιαφέρον και για τη διαχείριση του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα έχει εκφράσει επίσημα το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της για να αναλάβει το management και την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Οσον αφορά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» ζήτησαν να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό του και παράλληλα να συμμετέχουν στη διαχείρισή του. Στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης ο υπουργός άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης (χάντλινγκ) στα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά, όπως είπε, μετά τον Οκτώβριο του 2008 που θα πάψει να ισχύει το υπάρχον καθεστώς και όχι σε βάρος της Ολυμπιακής.

Μοντέλο Ελ. Βενιζέλος

Τα αεροδρόμια που έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον ιδιωτών και θα συμπεριληφθούν στην διαδικασία είναι τα εξής: Ο αερολιμένας «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου Κρήτης, Χανίων, Σαντορίνης, Κέρκυρας, Μυτιλήνης, Ρόδου, Κω, Χίου και Ζακύνθου.
Στο υπουργείο Μεταφορών συστάθηκε πρόσφατα επιτροπή για συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), που θα αναλάβει την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

«Ελ. Βενιζέλος»: Διαπραγματεύσεις με τη Ηochtief
Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Οικονομίας με την εταιρεία Hochtief προκειμένου να προχωρήσουν στην ανανέωση της σύμβασης διαχείρισης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά πέντε ή 10 έτη. Μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ο ΔΑΑ θα πάρει το δρόμο για την είσοδο στο Χρηματιστήριο. Η γερμανική εταιρεία, που κατέχει το 40,01% στο αεροδρόμιο με το δημόσιο να έχει ποσοστό 55%, φέρεται να επιθυμεί να επιτύχει πολυετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία υπεγράφη το 1996 και λήγει το 2025, προκειμένου να συναινέσει στην από κοινού με το Δημόσιο διάθεση ποσοστών του αεροδρομίου για την εισαγωγή του στο Χ.Α. όταν το επιτρέψουν οι αγορές.

Στελέχη της εταιρείας συνδέουν άμεσα την εισαγωγή με την ανανέωση της σύμβασης, καθώς με την είσοδο του αεροδρομίου στο Χ.Α. θα απαιτηθούν επιπλέον επενδύσεις οι οποίες θα πρέπει να αποσβεστούν. Επίσης θεωρούν ότι αν παραμείνουν στον ΔΑΑ στον οποίο έχουν μία θετική πορεία, θα αποτελεί εγγύηση για όσους αγοράσουν μετοχές του αεροδρομίου.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις