Βρετανικό Μουσείο για τα Ελληνικά Γλυπτά του Παρθενώνα: «Αν τα θέλετε, αναγνωρίστε ότι είναι δικά μας»

Κανένα σχόλιο

Για άλλη μία φορά η συζήτηση για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα αναζωπυρώθηκε μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον Observer με την οποία πρότεινε προς τη Βρετανία  «ως πρώτο βήμα» για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών,  να εκτεθούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην Αθήνα το 2021 στο πλαίσιο των εορτασμών που θα γίνουν για τη συμπλήρωση 200 ετών από την επανάσταση του 1821.

Τα αιτήματα ελλήνων πολιτικών προς τη Βρετανία αλλά και συγκεκριμένα προς το Βρετανικό Μουσείο για επιστροφή των Γλυπτών είναι πολλά αλλά όλα είχαν την ίδια τύχη. Το Βρετανικό Μουσείο θεωρεί ότι είναι «ιδιοκτήτης» των Γλυπτών μετά την κλοπή τους από τον βρετανό Λόρδο Τόμας Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα και από τη στιγμή που άρχισαν να εκτίθενται στο χώρο του μουσείου.

Και επί πρωθυπουργίας Αλέξη Τσίπρα είχε ζητηθεί από τη Βρετανία και συγκεκριμένα από την τότε πρωθυπουργό της χώρας Τερέζα Μέι η επιστροφή των Γλυπτών, χωρίς όμως να υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη ή κάποιες ελπίδες για το μέλλον.

"Sponsored links"

«Προϋπόθεση για να μπούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση περί δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι να αναγνωρίσετε ότι νόμιμος ιδιοκτήτης τους είναι η Βρετανία και όχι η Ελλάδα» ήταν η δήλωση-απάντηση της εκπροσώπου τύπου του Μουσείου στον Ελληνα Πρωθυπουργό, προσθέτοντας ότι οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Βρετανικό Μουσείο και όχι από την βρετανική κυβέρνηση.

Η απάντηση δίνει πρόωρο τέλος στην ιδέα να επιστραφούν τα Γλυπτά έστω και ως δάνειο με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821.

Μενδώνη: Το αίτημα για δανεισμό δε σημαίνει αναγνώριση κυριότητας από τους Βρετανούς

«Η πρόταση για δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα, που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, στην Ελλάδα το 2021 με αφορμή τις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 200 ετών από την επανάσταση του 1821 δεν σημαίνει αναγνώριση της κυριότητάς τους από τους Βρετανούς», εκτίμησε πάντως η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

«Ποτέ και με κανέναν τρόπο δεν τίθεται θέμα κυριότητας. Δεν αλλάζει σε τίποτα η ελληνική θέση γιατί δεν δεχόμαστε την κλοπή. Η πρόταση να εκτεθούν τα γλυπτά στην Αθήνα δεν έχει καμία σχέση με το πάγιο αίτημα (σ.σ. για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα)» είπε χαρακτηριστικά η υπ. Πολιτισμού στον ΣΚΑΪ, προσθέτοντας: «Από τη στιγμή που θέτει η Μελίνα Μερκούρη το αίτημα για την επανένωση των γλυπτών με το μνημείο, η Ελλάδα δηλώνει ότι τα μάρμαρα εκλάπησαν. Η κλοπή δεν είναι δυνατόν να αποκτήσει κανένα δικαίωμα. Από τότε η πάγια θέση είναι ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει την κυριότητα και άρα δεν αναγνωρίζει ούτε τη νομή ούτε την κατοχή στο Βρετανικό Μουσείο. Με αφορμή τις εκδηλώσεις για το 2021 ο κ. Μητσοτάκης έθεσε ένα ξεκάθαρο θέμα προς την βρετανική κυβέρνηση ένα αίτημα δανεισμού υπό την προϋπόθεση του πλαισίου που ανέφερα».

Γεννηματά: Φιάσκο η πρόταση Μητσοτάκη για δανεισμό των γλυπτών του Παρθενώνα

“Τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν μόνιμα στην Ελλάδα. Αυτό και μόνο αυτό διεκδικούμε. Από την Μελίνα έως σήμερα” τονίζει σε δήλωσή της η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά.

“Ας το αντιληφθεί και ο κ. Μητσοτάκης ιδιαίτερα μετά το φιάσκο της πρότασής του περί δανεισμού” προσθέτει η κ. Γεννηματά.

topontiki.gr

"Sponsored links"

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις