Δε μπορούν να βρουν τα σχέδια για τη Γέφυρα του Κερίτη! Άγνωστο πώς θα γίνει η αποκατάσταση – “Με το μάτι” γινόταν οι εργασίες

Κανένα σχόλιο

Μπορεί σύμφωνα με τις υποσχέσεις που δόθηκαν, να υπάρχει η βούληση για την αποκατάσταση της Γέφυρας του Κερίτη αλλά για να γίνει η αποκατάσταση πρέπει να υπάρχουν τα σχέδια της Γέφυρας. Και τέτοια, δεν έχουν βρεθεί ακόμα!

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, παρά τις προσπάθειες για την εξεύρεση των σχεδίων της Γέφυρας, τίποτα δεν έχει βρεθεί.

Χαρακτηριστικά, όπως μας ειπώθηκε, και για τις όποιες εργασίες που γινόταν ανά καιρούς στη Γέφυρα του Κερίτη, δεν υπήρχε ποτέ το σχέδιο της στο οποίο πάνω θα έπρεπε να δουλέψουν. Όλα γινόταν με το μάτι.

"Sponsored links"

Το πρόβλημα, όπως μας τονίσθηκε, είναι ότι δε μπορούν να γνωρίζουν με ακρίβεια τη διαδικασία κατασκευής του εσωτερικού της γέφυρας, και αυτό δυσχεραίνει πολύ τα πράγματα.

Βεβαίως, υπάρχουν τα συντρίμμια της γέφυρας, αυτά μπορούν να βοηθήσουν. Όμως, στα Σχέδια της Γέφυρας υπάρχουν όλα τα αναγκαία στοιχεία ώστε η αποκατάστασή της να γίνει με σωστό και ασφαλή τρόπο. Γι’ αυτό θεωρείται επιτακτική ανάγκη η εύρεσή τους κάτι που αυτή τη στιγμή φαντάζει δύσκολο.

Η γέφυρα σχεδιάστηκε από το μηχανικό Χρήστο Τσολίνα, που επηρεάστηκε από ανάλογα Γαλλικά έργα. Δημοπρατήθηκε στις 20-11-1907 και κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Λογοθέτη από τα Κύθηρα με τη συμμετοχή των κατοίκων του Αλικιανού.

Η ανέγερσή της πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός προγραμματισμού για τη βελτίωση της οδοποιίας, με έμφαση στις γέφυρες.

Σχεδιάστηκε από το μηχανικό Χρήστο Τσολίνα, που επηρεάστηκε από ανάλογα Γαλλικά έργα. Δημοπρατήθηκε στις 20-11-1907 και κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Αναστάσιο Λογοθέτη από τα Κύθηρα με τη συμμετοχή των κατοίκων του Αλικιανού.

Ολοκληρώθηκε το 1911, όταν ανατέθηκε «η κατασκευή θωρακείων, κορωνίδος και ρείθρων» και εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο. Αποτελούσε μέχρι πρόσφατα τη μοναδική πρόσβαση σε ευρύτερες περιοχές του νομού Χανίων.

Η γέφυρα είναι τρίτοξη με χαμηλωμένα τόξα και ισχυρούς πεσσούς, θεμελιωμένη με τη χρήση 219 κ.μ. «σκυροδέματος θεμελίων».

Οι εξωτερικές της επιφάνειες είναι κτισμένες από λαξευτό πωρόλιθο άριστης προσαρμογής και η μορφή της είναι επηρεασμένη τόσο από ανάλογα έργα της «Γαλλικής Σχολής», όσο και από την τοπική παράδοση, που έχει τις αρχές της στα χρόνια της Βενετοκρατίας, ενώ δεν λείπουν και νεοκλασικές επιδράσεις.

Το έρμα που φέρει μεταξύ των δυο επιφανειών, όπως διαπιστώθηκε μετά την κατάρρευση, είναι από αργούς λίθους και χώμα. Πρόκειται για μια κατασκευή ισχυρή και άρτια από αρχιτεκτονικής απόψεως.

"Sponsored links"

Να σημειώσουμε ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης με υπόμνημα προς την Υπουργό Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά εξάφρασε την επιθυμία για την αποκατάσταση της γέφυρας αλλά και την ανάγκη για δημιουργία μίας άλλης σύγχρονης γέφυρας “ώστε να περιοριστεί η χρήση του νεότερου μνημείου”.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις