“Είναι μία καταστροφή”: Λίγος κόσμος, άδεια καταστήματα και σήμερα στην αγορά των Χανίων – Ανοιχτά καταστηματα στην Κρήτη ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων από τον Πρωθυπουργό | Φωτός

Κανένα σχόλιο

Οι προσδοκίες ήταν πολλές όμως φάνηκε από χθες ότι τα πράγματα έχουν αλλαξει και ότι το “click away” δεν είναι η λύση που έχει ανάγκη η αγορά.

Σήμερα, δεύτερη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, η κίνηση στην αγορά δεν ήταν καλύτερη. Ο κόσμος στους δρόμους λίγος, λαμβάνοντας υπόψη ότι είμαστε μόλις 10 μέρες πριν τα Χριστούγεννα και τα καταστήματα άδεια. Ούτε ουρές σχηματίστηκαν, όπως φοβόντουσαν πολλοί, ούτε τίποτα.

Καλύτερα τα πράγματα σε βιβλιοπωλεία και κομμωτήρια που σήμερα, πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας είχαν πελατεία. Τηρώντας τα μέτρα προστασίας, με μάσκες και ειδικό υγρό απολύμανσης για τα χέρια καλωσόρισαν τους πελάτες τους.

"Sponsored links"

Η εικόνα όμως ήταν πολύ διαφορετική στα καταστήματα ένδυσης.

Ένας από τους λόγους που οι πολίτες προτιμούν να αγοράζουν ρούχα από τοπικά καταστήματα και όχι από ψηφιακές αγορές είναι η δυνατότητα που τους δίνουν να προβάρουν τα ρούχα ή τα παπούτσια και να δουν τι τους ταιριάζει. Τωρα όμως, αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει.

Το διαπιστώσαμε και κατά την επίσκεψή μας σε διάφορα καταστήματα της πόλης. Οι καταναλωτές ζητούσαν επιτακτικά να δοκιμάσουν κάποιο παπούτσι ή ρούχο, όμως λόγω των μέτρων, αυτό δεν επιτρεπόταν.

“Είναι μία καταστροφή. Μια καταστροφή χωρίς προηγούμενο. Περνούν πελάτες μας, αλλά δε μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε και φεύγουν λυπημένοι”, μας είπε γνωστός καταστηματάρχης των Χανίων. “Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από ενα θλιμμένο πελάτη”, προσθεσε.

"Sponsored links"

Άλλος αφού έσπευσε να αναγνωρίσει το πραγματικό του κινδύνου που αποτελεί η πανδημία του κορωνοιού έσπευσε να προσθέσει:

“Πάνω απ’ όλα η υγεία εμάς και των καταναλωτών μας, όμως, τα πράγματα είναι δύσκολα. Αυτό είναι η αλήθεια”.

Στα μεγάλα πολυκαταστήματα δημιουργήθηκαν ειδικά τμήματα για την εξυπηρέτηση των πελατών μέσω “click away”. Σε πολλά από τα μικρά καταστήματα δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Έτσι, προχώρησαν σε πρόχειρες λύσεις, βάζοντας τραπέζια στην είσοδο των καταστημάτων τους με το μηχανισμό POS για την πληρωμή. Όμως, οι πελάτες που φτάνουν μέχρι την είσοδο είναι λιγοστοί.

Κάποιοι λένε ότι οι συνήθειες αλλάζουν εξαιτίας της πανδημίας και των μέτρων, αλλάζουν και οι συνήθειες του πώς και τι αγοράζουν οι καταναλωτές.

Οι επιχειρηματίες που είχαν επενδύσει πριν την κρίση στη δημιουργία της δυνατότητας ψηφιακών αγορών φαίνεται σήμερα να τα πηγαίνουν καλύτερα.

Όμως η πλειοψηφία των μικρών καταστημάτων δεν έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πελάτες τους πολλές φορές είναι και άνθρωποι μεγάλης ηλικίας που δυσκολεύονται με τις νέες τεχνολογίες. Αυτές οι επιχειρησεις φαίνεται να δέχονται το πιο βαρύ πλήγμα.

Εμπορικός Σύλλογος Χανίων: “Να αποφασίσετε με πολιτική απόφαση το άνοιγμα της αγοράς”

Ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων με αφορμή το άνοιγμα των καταστημάτων επισημαινει οτι το “click away” δεν ειναι λύση. Με επιστολή προς τον πρωθυπουργο σημειώνει ότι “πλεον το 95% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων βρισκονται στο κόκκινο” και καλεί την κυβέρνηση σε πολιτική απόφαση ανοίγματος της αγοράς με αυστηρούς κανόνες σε περιοχες όπως στα Χανια όπου αποδεδειγμένα το “επιδημιολογικό φορτίο” είναι χαμηλο.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την  πολύ δύσκολη θέση που έχει έρθει η χώρα μας και οι πολίτες της όλον αυτόν τον χρόνο με τα αλλεπάλληλα lockdowns που έχουν γονατίσει στην κυριολεξία την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών αλλά και των ελληνικών επιχειρήσεων. Το λιανικό εμπόριο είναι και αυτό στην κατηγορία με την μεγαλύτερη ζημιά καθότι μόνο φέτος έχουμε χάσει κυριολεκτικά 4 μήνες δουλειάς και ειδικά σε τουριστικές περιοχές η ζημιά είναι πολλαπλάσια αφού και το καλοκαίρι χάθηκε οριστικά  με ελάχιστους τζίρους. Πλέον το 95% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων είναι στο κόκκινο. Τελευταία ελπίδα σε όλο αυτό το σκοτεινό τούνελ ήταν τα Χριστούγεννα που η πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου ανέμενε να δουλέψει για να βγάλει έστω ένα μικρό κόστος των εμπορευμάτων τους.

Κύριε Πρωθυπουργέ ,  σας καλούμε να δώσετε μια τελευταία ευκαιρία στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που έχει αποδειχτεί ότι δεν μεταδίδουν τον ιό και να δείτε ανά περιφέρεια το «επιδημιολογικό φορτίο» και να αποφασίσετε με πολιτική απόφαση το άνοιγμα της αγοράς  με αυστηρούς κανόνες  έστω και την 21η Δεκεμβρίου στην Κρήτη και όπου άλλου το επιτρέπουν οι συνθήκες. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν καλύτερα ειδικά  σε συγκεκριμένες περιοχές όπως της Κρήτης και σας καλούμε να παρέμβετε προσωπικά και να δώσετε μια ανάσα ελπίδας στην πραγματική οικονομία.

Η απόφαση είναι πολιτική και είμαστε αισιόδοξοι πως θα ανταποκριθείτε.

ΥΓ. To click away απέχει δυστυχώς πολλά clicks από την πραγματικότητα και υποτιμά την νοημοσύνη των εμπόρων και των καταναλωτών.

 

 

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις