Ενα βήμα πριν από την αίτηση προστασίας από πιστωτές η «Τοξότης» του ομίλου Καλογρίτσα που έχει αναλάβει τις εργολαβίες της ΔΕΔΔΗΕ στα Χανιά

Κανένα σχόλιο

Μία είδηση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε σήμερα η “Καθημερινή”. Υπό πτώτευση βρίσκεται η εταιρεία “Τοξότης Α.Ε.” η οποία έχει αναλάβει τις εργολαβίες της ΔΕΔΔΗΕ και στα Χανιά, όπως και σε μία σειρά άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Διαβάστε το σχετικό κείμενο του Νίκου Ρουσανόγλου:

Ενώπιον του φάσματος των διατάξεων του πτωχευτικού κώδικα φαίνεται ότι βρίσκεται ο όμιλος Καλογρίτσα, μετά και την τελευταία κίνηση της Τράπεζας Αττικής να εκδώσει εξώδικο, με το οποίο καλεί τον κ. Χρήστο Καλογρίτσα, επικεφαλής της «Τοξότης» Α.Ε., να προχωρήσει στην κατάθεση σχεδίου ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του προς την τράπεζα, εντός 15 ημερών. Ταυτόχρονα με την ενέργεια αυτή, η διοίκηση της τράπεζας αποκαλύπτει και την άγνοιά της για τη διαφαινόμενη συνεργασία του κ. Καλογρίτσα με την «Ακτωρ», βάσει της οποίας η τελευταία θα αναλάβει να υποκαταστήσει την «Τοξότης» σε σειρά έργων, τα οποία αδυνατεί να εκτελέσει λόγω έλλειψης ρευστότητας.

"Sponsored links"

Οπως αναφέρει η τράπεζα σε επιστολή που απέστειλε προς τον όμιλο Καλογρίτσα στις 8 Μαΐου, «όπως πληροφορηθήκαμε από δημοσιεύματα από τον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο, έχετε καταλήξει σε συμφωνία με την εταιρεία “Ελλάκτωρ” για την υποκατάσταση εκ μέρους της σημαντικού αριθμού έργων τα οποία έχετε αναλάβει και για τα οποία έχετε λάβει πιστωτικές διευκολύνσεις (εγγυητικές επιστολές ή χρηματοδοτήσεις) από την τράπεζά μας. Τέτοιου είδους συμφωνίες θα πρέπει να τύχουν της έγκρισης της τράπεζας διά των αρμοδίων οργάνων της».

Πρόκειται για κίνηση που ασφαλώς προκάλεσε αρκετές απορίες, δεδομένου ότι με τη συμφωνία αυτή η τράπεζα θα αποφύγει την κατάπτωση σειράς εγγυητικών, η αξία των οποίων υπολογίζεται σε αρκετά εκατ. ευρώ. Ηδη ο Δήμος Διονύσου, που είναι και η αναθέτουσα αρχή σε ένα από τα έργα που θα αναλάβει να ολοκληρώσει η «Ακτωρ», είχε εκκινήσει τη διαδικασία να κηρυχθεί η εταιρεία «Τοξότης» προσωρινά έκπτωτη. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, η συμφωνία «Ακτωρ»-Καλογρίτσα δεν αντιμετωπίζει το μείζον ζήτημα για την Τράπεζα Αττικής, που είναι το πώς θα αποπληρωθούν τα δάνεια ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ του υπερχρεωμένου κατασκευαστή.

Αυτός είναι και ο λόγος που η εν λόγω συμφωνία αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, αναφορικά με τα κίνητρα πίσω από αυτήν, καθώς δεν δίνεται καμία λύση στο ζήτημα του δανεισμού Καλογρίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες ημέρες και όταν έγινε γνωστό ότι η «Ακτωρ» δεν ήταν διατεθειμένη να εμπλακεί στο συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή να συναινέσει στην αποπληρωμή μέρους του χρέους ως αντάλλαγμα για τα έργα που αναλαμβάνει, αλλά ούτε και να πληρώσει κάποιου είδους αμοιβή στον ίδιο (είχαν γίνει σχετικές συζητήσεις), ο κ. Καλογρίτσας άρχισε να διαφοροποιεί την αρχικά συναινετική του στάση, καθώς διαπίστωσε ότι και θα εκχωρήσει έργα που έχει αναλάβει και δεν θα λάβει κάποιο αντάλλαγμα γι’ αυτό (για παράδειγμα, μέσω της διαγραφής χρέους), με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι επιλογές του και να εξωθείται ουσιαστικά στην αναζήτηση προστασίας από τους πιστωτές του, υπό τις διατάξεις του νέου πτωχευτικού κώδικα.

Αλλο ένα συμπέρασμα που προκύπτει από τη σκλήρυνση της στάσης της Τράπεζας Αττικής απέναντι στον όμιλο Καλογρίτσα είναι ότι εμφανίζεται εξαιρετικά απίθανο να ανανεώσει τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης που του έχει χορηγήσει για τις εργολαβίες που έχει αναλάβει ο τελευταίος στον οδικό άξονα Πάτρας-Πύργου. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγει την κατάπτωσή τους και συνεπώς και την καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων, που υπολογίζονται σε περίπου 17 εκατ. ευρώ, σε περίπτωση που ο όμιλος κηρυχθεί προσωρινά έκπτωτος. Η ανανέωση γινόταν μέχρι σήμερα κανονικά, καθώς το έργο δεν είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η συμβασιοποίησή του. Ετσι, το υπουργείο Υποδομών καλούσε τους προσωρινούς αναδόχους (περίπου ανά εννεάμηνο) για να ανανεώσουν τις προσφορές τους και ασφαλώς και τις εγγυητικές τους.

Ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αναλάβει τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες του έργου, συμβατικού προϋπολογισμού 252 εκατ. ευρώ, με την αξία των προς υπογραφή συμβάσεων (μετά τις εκπτώσεις άνω του 50% που προσέφερε ο εν λόγω κατασκευαστής) να υπολογίζεται σε περίπου 120 εκατ. ευρώ. Εφόσον αποβληθεί από τον διαγωνισμό η κοινοπραξία των εταιρειών συμφερόντων Καλογρίτσα («Τοξότης»-Ομάδα Κατασκευών), το υπουργείο Υποδομών θα πρέπει να καλέσει τους επόμενους μειοδότες σε κάθε εργολαβία.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today