Η γενιά του 1930 (γεννηθέντες) στον ελληνικό κινηματογράφο

Κανένα σχόλιο

Του Κώστα Βασιλογιαννάκη

1.Αλίκη Βουγιουκλάκη: (1934 γεννηθείς). «Το Ποντικάκι» 1954, «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» 1959, ¨Αστέρω» 1959, «Το Κλωτσοσκούφι» 1960, «Μανταλένα» 1960, «Η Αλίκη στο Ναυτικό» 1961, «Η Λίζα και η άλλη» 1961, «Χτυποκάρδια στα θρανία» 1962, «Ταξίδι» 1962, «Αλίκη» 1963, «Το δόλωμα» 1964, «Η Σωφερίνα» 1964, «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» 1965, «Η κόρη μου η Σοσιαλίστρια» 1966, «Διπλοπενιές» 1966, «Αχ! Αυτή η γυναίκα μου» 1967, «Το κορίτσι του Λούνα Παρκ» 1968, «Η νεράιδα και το παλικάρι» 1969, «Η δασκάλα με τα ξανθιά μαλλιά» 1969, «Υπολοχαγός Νατάσα» 1970 είναι οι ταινίες που ξεχωρίζουν. Έπαιξε συνολικά σε 42 ελληνικές ταινίες και 3 ξένες συμπαραγωγές.

2. Τζένη Καρέζη  (1933 γεννηθείς). «Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο» 1955, «Ραντεβού στην Κέρκυρα» 1960, «Χριστίνα» 1960, «Το κοροίδακι της δεσποινίδος» 1960, «Ποια είναι η Μαργαρίτα» 1961, «Τα κόκκινα φανάρια» 1963, «Λόλα» 1964, και αρκετές άλλες. Πρωταγωνίστησε σε 32 ελληνικές ταινίες.

"Sponsored links"

3. Μαίρη Χρονοπούλου: (1933 γεννηθείς). Η διαχρονική ελληνίδα ηθοποιός έπαιξε σε 38 ελληνικές ταινίες και σε 4 ξένες συμπαραγωγές. «Χαρούμενο ξεκίνημα’ 1954, «Τα κόκκινα φανάρια» 1963, «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» 1965, «Οι αδίστακτοι» 1965, «Οι θαλασσιές οι χάντρες» 1966, «Μια κυρία στα μπουζούκια» 1967, «Γοργόνες και μάγκες» 1968, «Ο στόχος των εκτελεστών» 1980 ξένη συμπαραγωγή «Πανικός στα σχολεία» 1982, «Τα παιδιά της χελιδόνας» 1987 ξεχωρίζουν πιο πολύ.

4. Νίκος Κούρκουλος: (1934 γεννηθείς). «Μπάρμπα Γιάννης, ο κανατάς» 1957, «Ερωτικές Ιστορίες» 1959, «Ο κατήφορος» 1961, «Λόλα» 1964, «Οι αδίστακτοι» 1965, «Γυμνοί στο δρόμο» 1969, «Ένα γελαστό απόγευμα» 1979 ξεχωρίζουν πιο πολύ. Έπαιξε συνολικά σε 33 ελληνικές ταινές και σε 4 ξένες συμπαραγωγές.

5. Μάρω Κοντού: (1934 γεννηθείς). «Χαρούμενο ξεκίνημα» 1954, «Τα κίτρινα γάντια» 1960, «Έγκλημα στα παρασκήνια» 1960, «Αλίμονο στους νέους» 1961, «Το κάθαρμα» 1963, «Μια Ιταλίδα στην Κυψέλη» 1968, «Κρίμα το μπόι στου» 1970, «Της ζήλειας τα καμώματα» 1971. Έχει παίξει συνολικά σε 53 ελληνικές ταινίες.

6. Δημήτρης Παπαμιχαήλ: (1934 γεννηθείς). «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» 1956, «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» 1959, «Ποτέ δεν σε ξέχασα» 1962, «Χτυποκάρδια στο θρανίο» 1963, «Αχ αυτή η γυνάικα μου» 1967, «Η νεράιδα και το παλικάρι» 1969, «Οι εραστές του ονείρου» 1974 και αρκετές άλλες. Έπαιξε συνολικά σε 50 ελληνικές ταινίες.

7. Μάρθα Καραγιάννη: (1939 γεννηθείς). Ξεκίνησε με την ελληνική ταινία «Η άγνωστος’ 1956. Αργότερα την δεκαετία του 1960 έπαιξε: «Ζητείτε ψεύτης» 1961, «Μερικοί το προτιμούν κρύο» 1963, «Κορίτσια για φίλημα» 1964, , «Οι θαλασσιές οι χάντρες» 1966, «Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα» 1968, «Το ανθρωπάκι» 1969, «Η ωραία του Κουρέα» 1969, «Μαριχουάνα στοπ» 1971. Έχει παίξει  συνολικά σε 41 ελληνικές ταινίες.

8. Κώστας Βουτσάς: (1931 γεννηθείς). «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται» 1953, ξεκίνησε τον κινηματογράφο. Αργότερα «Ο Κατήφορος» 1961, «Νόμος 4000» 1962, «Κορίτσια για φίλημα»  1964, «Οι θαλασσιές οι χάντρες» 1966, «Το ανθρωπάκι» 1969, «Ο αισιόδοξος» 1973 και αρκετές άλλες. Έχει παίξει συνολικά σε 76 ελληνικές ταινίες.

9. Άννα Φόνσου: (1939 γεννηθείς). «Το αγοροκόριτσο» 1959, «Οργή» 1962, «Όλοι οι άνδρες ίδιοι είναι» 1966, «Η ιδιωτική μου ζωή» 1971, «Πιο θερμή και από το ήλιο» 1972, «Το κορίτσι και το άλογο» 1973. Έχει παίξει συνολικά σε 45 ελληνικές ταινίες.

10. Νίκος Ξανθόπουλος: (1934 γεννηθείς). Στον κινηματογράφο ξεκίνησε με «Το εισπρακτωράκι» 1956, αργότερα  «Ζωή γεμάτη πόνο» 1964, «Ζητιάνος μιας αγάπης» 1964 , «Ταπεινός και καταφρονεμένος» 1968, «Ξεριζωμένη γενιά» 1968, «Οι άνδρες ξέρουν να αγαπούν» 1971 και «Ζούσα μονάχος χωρίς αγάπη» 1971. Έπαιξε συνολικά σε 51 ελληνικές ταινίες.

"Sponsored links"

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις