Η ΕΣΗΕΑ «έφαγε πόρτα» από το Facebook για τις απόπειρες φίμωσης δημοσιογράφων

Κανένα σχόλιο

Το Facebook δεν έχει πρόθεση να συζητήσει με την ΕΣΗΕΑ για τους αποκλεισμούς αναρτήσεων δημοσιογράφων στην πλατφόρμα του.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έλαβε για το συγκεκριμένο ζήτημα η Ένωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ)  από την εταιρεία Hill & Knowlton Strategies, media relations agency του Facebook στην Ελλάδα.

Η ΕΣΗΕΑ ζήτησε σε επιστολή της να πραγματοποιηθεί συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, με εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους του Facebook, για να συζητήσουν θέματα που αφορούν στην  διαχείριση του ενημερωτικού περιεχομένου στο Facebook.

"Sponsored links"

«Επιπλέον, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε σχετικά με τους ελεγκτές της καταλληλότητας του περιεχομένου, την εξειδίκευσή τους καθώς και τις ενέργειες στις οποίες προχωρεί η πλατφόρμα ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα αποκλεισμού περιεχομένου από τυχόν στοχευμένη και κακόβουλη χρήση του μηχανισμού αναφορών, όπως έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο» ανέφερε μεταξύ άλλων στην επιστολή η Ένωση.

Ωστόσο, με μια λιτή απάντηση η εταιρεία ενημέρωσε την ΕΣΗΕΑ ότι «το Facebook δε σκοπεύει να προβεί σε νέες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω θέμα», αφού «στις 3 Μαρτίου 2021 προχώρησε σε μια επίσημη δήλωση, καθώς και κοινοποίησε περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την πολιτική και τις διαδικασίες του».

Σε νεότερη ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ εκφράζει την αντίθεσή της στις απόπειρες φίμωσης δημοσιογράφων από το Facebook.

Η επιστολή της ΕΣΗΕΑ για τις απόπειρες φίμωσης δημοσιογράφων στο Facebook

Από την 24η Μαρτίου, η ΕΣΗΕΑ, μετά από διαμαρτυρίες μελών της, απευθύνθηκε στην Hill & Knowlton Strategiesmedia relations agency του Facebook στην Ελλάδα, προκειμένου να μεταφέρει αίτημα διαδικτυακής συνάντησης με πρόσωπα αρμόδια για να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση του ελληνικού περιεχομένου στο Facebook. Ακολουθεί η επιστολή της ΕΣΗΕΑ, καθώς και η απάντηση του Facebook μέσω της εταιρίας αυτής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ζητεί συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, με εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους του Facebook, για να συζητήσουν θέματα που αφορούν στην  διαχείριση του ενημερωτικού περιεχομένου στο Facebook και ιδιαίτερα του περιεχομένου στην Ελληνική γλώσσα

Η ΕΣΗΕΑ, μέλος της Ευρωπαϊκής και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, είναι η μεγαλύτερη δημοσιογραφική Ένωση της Ελλάδος, με έτος ίδρυσης το 1914 και αριθμό μελών που ανέρχεται σε 6008 επαγγελματίες δημοσιογράφους, οι οποίοι εργάζονται σε εφημερίδες, ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά ενημερωτικά Μέσα.

Με δεδομένο το γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό του περιεχομένου που αναρτάται στο Facebook παράγεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και ενημερωτικά Μέσα, κρίνουμε σκόπιμη μια συζήτηση για την απρόσκοπτη, διαφανή και αξιόπιστη διακίνηση του ενημερωτικού περιεχομένου. Επιπλέον, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε σχετικά με τους ελεγκτές της καταλληλότητας του περιεχομένου, την εξειδίκευσή τους καθώς και τις ενέργειες στις οποίες προχωρεί η πλατφόρμα ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα αποκλεισμού περιεχομένου από τυχόν στοχευμένη και κακόβουλη χρήση του μηχανισμού αναφορών, όπως έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Προσβλέπουμε στην απάντησή σας, στον ορισμό μιας συνάντησης και στη διεξαγωγή μια παραγωγικής συζήτησης»

"Sponsored links"

Η απάντηση της Hill & Knowlton Strategies έχει ως ακολούθως:

«Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας σχετικά με τον πελάτη μας, Facebook, και το αίτημα της ΕΣΗΕΑ για video conference meeting με εκπρόσωπό του.

Σε συνέχεια του σχετικού email σας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το Facebook από την πλευρά του, στις 3 Μαρτίου 2021 προχώρησε σε μια επίσημη δήλωση, καθώς και κοινοποίησε περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την πολιτική και τις διαδικασίες του. Σε περίπτωση που επιθυμείτε, μπορούμε να σας τα αποστείλουμε εκ νέου.

Ανατρέχοντας στα παραπάνω θα βρείτε απαντήσεις στα θέματα του αιτήματος που μας κοινοποιήσατε.

Με δεδομένα τα παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην παρούσα φάση το Facebook δε σκοπεύει να προβεί σε νέες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω θέμα».

ΕΣΗΕΑ: Είμαστε αντίθετοι με τις απόπειρες φίμωσης δημοσιογράφων από το Facebook

Αναλυτικά, η νεότερη ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ:

Το κρίσιμο θέμα της δεοντολογίας και του πλουραλισμού στην ενημέρωση είναι στο επίκεντρο του προβληματισμού όλων των δημοσιογράφων, ιδιαίτερα των μελών της ΕΣΗΕΑ, καθώς και της κοινωνίας γενικότερα. Η ΕΣΗΕΑ έχει τοποθετηθεί συχνά, στηρίζοντας την ελευθερία της έκφρασης, ενώ βρίσκεται απέναντι σε κάθε απόπειρα ελέγχου της ενημέρωσης από την πολιτική εξουσία, καθώς και κάθε αυθαιρεσία των ιδιοκτητών των Μέσων.

Η ΕΣΗΕΑ διαθέτει πειθαρχικά όργανα, που λειτουργούν με πλήρη αυτονομία από το Διοικητικό Συμβούλιο, επιβάλλοντας κυρώσεις σε όσους καταπατούν τις αρχές δεοντολογίας του επαγγέλματός μας, ενώ υπάρχει και Εποπτικό Όργανο Δεοντολογίας, που επιλαμβάνεται σε θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος. Θεωρούμε πλούτο για την ιστορική μας Ένωση τις απόψεις που εκφράζονται μεμονωμένα ή από την κοινωνία για την ενίσχυση της εφαρμογής των αρχών δεοντολογίας με την αποτελεσματική λειτουργία και από αλλά θεσμικά όργανα, όπως το ΕΣΡ, η τη συγκρότηση και άλλων, όπως Επιτροπές Δεοντολογίας ή Παρατηρητήρια με συμμετοχή δημοσιογράφων κοινής αποδοχής, πανεπιστημιακών, ανθρώπων του πολιτισμού και τα οποία επίσης μπορούν να συμβάλλουν στην αξιοπιστία της ενημέρωσης, η οποία επιτελεί δημοκρατική λειτουργία. Όμως, σε κάθε περίπτωση, για την συγκρότηση τους, απαιτείται απόφαση Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης, την οποία μπορούν να απαιτήσουν οι συνάδελφοι, βάσει όσων ορίζονται στο άρθρο 26 του Καταστατικού.

Στην ίδια κατεύθυνση μπορούν να συμβάλουν η λειτουργική αυτονομία των δημοσίων Μέσων ενημέρωσης, που οφείλουν να επιτελούν την ενημέρωση με αξιοπιστία, πλουραλισμό και δικαιώματα για τους πολίτες και τους ανθρώπους της ενημέρωσης. Σε κάθε περίπτωση, ο αγώνας για αξιοπιστία και πλουραλισμό στην ενημέρωση και την ελευθερία της έκφρασης είναι συνεχής, ενώ σήμερα περιλαμβάνει και την αντίθεσή μας στις απόπειρες φίμωσης δημοσιογράφων από το Facebook.

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις