Η καταστροφή της Βυρητού θα μπορούσε να είχε συμβεί στα Χανιά: 8 μήνες ήταν σταθμευμένη στο Ναύσταθμο Σούδας η πλωτή βόμβα “Mekong Spirit”

Κανένα σχόλιο

Το πρωΐ της Κυριακής στις 28 Ιανουαρίου του 2018 είχε αποχωρήσει από τη στρατιωτική ζώνη της Σούδας, όπου βρισκόταν για οκτώ μήνες, το πλοίο «Mekong Spirit», το οποίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά. Η ιστορία του μοιάζει με την ιστορία του “Rhosus” του πλοίου με το φονικο φορτίο των 2.750 τόνων νιτρικής αμμωνίας που οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους στη Βυρητό.

Η έλευση του πλοίου στη Σούδα είχε δημιουργήσει μεγάλη ανησυχία στις αρχές και τους πολίτες αφού είχε χαρακτηριστεί ως μία πλωτή βόμβα. Μάλιστα, εξαιτίας του υψηλού κινδύνου έκρηξης, οι αρχές στη Σούδα έριχναν διαρκώς νερό με αντλίες στα εκρηκτικά ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχήματος.

Ποιο ήταν το φορτίο του πλοίου; 81 κοντέινερ με εκρηκτικά, μεταξύ αυτών και μεγάλες ποσότητες νιτρικής αμμωνίας, του υλικού που κατεδάφισε τη Βυρητό.

"Sponsored links"

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής, σε επίσημα έγγραφα του Πλημμελειοδικείου Πειραιά επισημαινόταν ότι μέσα στα κοντέινερ υπήρχαν απλοί και ηλεκτρικοί πυροκροτητές, εκρηκτικό γαλάκτωμα (νιτρική αμμωνία), πυρίτιδα, συσκευές πυροδότησης καθώς επίσης 1.287.000 φυσίγγια για καραμπίνες, 310.000 φυσίγγια για πιστόλια, περίστροφα ή άλλα πολεμικά όπλα κ.ά.

Αυτό το πλοίο λοιπόν έμεινε για 8 μήνες στη Σούδα, περικυκλωμένο από πολεμικές βάσεις με άγνωστα (εν πολλοίς) οπλικά συστήματα και δίχως ουδείς να μπορεί να εγγυηθεί απόλυτα την ασφάλεια της περιοχής στην περίπτωση ατυχήματος.

Αν είχε συμβεί ατύχημα, τα Χανιά θα είχαν εξαφανιστεί από τον χάρτη, λαμβάνοντα υπόψη ότι η έκρηξη θα είχε δημιουργήσει απανωτές εκρήξεις στις αποθήκες όπλων.

Η αναχώρηση του πλοίου πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ρυμουλκών και ενός πλοίου του Λιμενικού, όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Οι 16 Ουκρανοί ναυτικοί του πλοίου «Mekong Spirit» ζητούσαν για μήνες πολιτική παρέμβαση για την απελευθέρωσή τους καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει σταματήσει να τους πληρώνει ενώ κλήθηκαν τουλάχιστον δύο φορές να καταθέσουν ενώπιον των εισαγγελικών αρχών.

assol.org.ua

Το πλοίο με σημαία Μάλτας, είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό το Σουδάν, όταν εντοπίστηκε στα ανοικτά της Κω και διαπιστώθηκε πως έφερε φορτίο με εκρηκτικές ύλες, οπότε και μεταφέρθηκε στην Σούδα όπου και παρέμεινε επί μήνες, αναμένοντας τις δικαστικές αποφάσεις.

Ο νομικός εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Lumar», με έδρα την Ελβετία, υποστήριζε πως η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους και προσέθεσε ότι όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου υπάρχουν, προκειμένου να αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου προορίζονταν για αστική χρήση

"Sponsored links"

Ουδείς τους πίστεψε.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις