Η κυβέρνηση αποφασίζει αν θα συγκρουστεί με την Fraport

Κανένα σχόλιο

Του Γιάννη Μπάκου

Διαβάζουμε τις τελευταίες ημέρες πως η κοινοπραξία της Fraport Greece (Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide & Slentel Limited) έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο δίμηνο αλλεπάλληλες συναντήσεις με στελέχη του υπουργείου Oικονομικών ακολουθώντας μία πολύ συγκεκριμένη στρατηγική στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της πανδημίας.

Βάσει της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων η Fraport Greece μπορεί να εξασφαλίσει κρατική στήριξη, σε μια περίοδο όπου η «μαύρη τρύπα» της εταιρίας χρηματοδοτείται με την ανάλωση κερδών των προηγούμενων τριών ετών, ενώ οι μέτοχοι δεν λαμβάνουν μερίσματα.

"Sponsored links"

Σύμφωνα με πηγές η Fraport Greece παρουσιάζει απώλειες κύκλου εργασιών της τάξεως των 175εκ, μόνον κατά το πρώτο εξάμηνο, με τις εκτιμήσεις να θέλουν το ποσό να ξεπερνά τα 200εκ. στο επτάμηνο.

Πριν δούμε τι προβλέπει η σύμβαση ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την Γερμανική εταιρία, αναφορικά με αποζημιώσεις σε περίπτωση μειωμένης απόδοσης των αεροδρομίων, ας θυμηθούμε πως η αμοιβή παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, εκτός από την εφάπαξ καταβολή του 1,2δις και τις δεσμευτικές επενδύσεις ύψους 400εκ, προβλέπει επίσης την ετήσια καταβολή 22,9εκ. ως εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των μεικτών κερδών της εκμετάλλευσής τους.

Την ίδια στιγμή στις παραγράφους που αφορούν τις αποζημιώσεις καθίσταται σαφές πως υπάρχουν δύο λόγοι σχετικοί με την τρέχουσα κατάσταση, για τους οποίους το δημόσιο αποζημιώνει την γερμανική εταιρία:
το Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου και το Παρατεταμένο Γεγονός Ανωτέρας Βίας.

Όπως βλέπουμε στην παράγραφο 30.4 η Fraport έχει την δυνατότητα να ισχυριστεί πως τα αεροδρόμια έκλεισαν με κρατική εντολή απαιτώντας αποζημίωση ίση με την διαφορά που προκύπτει από τον τζίρο της περιόδου και της πρόβλεψης βάσει του Οικονομικού Μοντέλου που συμφωνείται στην σύμβαση.

Την ίδια στιγμή βλέπουμε πως η συνθήκη της πανδημίας μπορεί να θεωρηθεί πως προβλέπεται στην παράγραφο 25.4, όπου και ορίζεται του τι σημαίνει Παρατεταμένο Γεγονός Ανωτέρας Βίας, καθώς ως τέτοιο θα θεωρηθεί.

 

"Sponsored links"

Χωρίς να είναι διαθέσιμα τα παραρτήματα της σύμβασης έτσι ώστε να γνωρίζουμε τις Ελάχιστες Απαιτήσεις Ασφάλισης της Fraport Greece, όπως τίθενται στην παράγραφο 24 με παραπομπή στο παράρτημα 16, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν η εταιρία είχε υποχρέωση να ασφαλίσει τις υπηρεσίες της σε περίπτωση πανδημίας έτσι ώστε να ελεγχθεί βάσει της παραγράφου 25.4.1.

Εδώ η κυβέρνηση πρέπει να διαλέξει τον δρόμο της προάσπισης του δημόσιου συμφέροντος μη αναγνωρίζοντας ευθύνη για την περίοδο της πανδημίας εφόσον η παύση της λειτουργίας των αεροδρομίων έγινε για λόγους προάσπισης της δημόσιας υγείας. Το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να κινηθεί με πλήρη διαφάνεια και να μην ενδώσει σε πιέσεις ξένων αξιωματούχων ούτε σε εκβιασμούς της εταιρίας, η οποία έχει λάβει υπερεξουσίες από την σύμβαση που υπέγραψε στις 14 Δεκεμβρίου 2015 με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως προβλεπόταν δεσμευτικά από το τρίτο μνημόνιο της κυβέρνησης Σαμαρά.

nostimonimar.gr

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις