Κατάληψη στον ΟΓΑ στο Ηράκλειο: Eίμαστε 14 εργαζόμενοι και κάθε μέρα λαμβάνουμε 3.500 κλήσεις

Κανένα σχόλιο

Συμβολική κατάληψη των γραφείων του ΟΓΑ, επί της λ.Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, στο Ηράκλειο, είναι σε εξέλιξη από νωρίς το πρωί, από εργαζομένους.

Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν την Παρασκευή, οπότε έγινε κατάληψη του κτιρίου των υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ και των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΕΦΚΑ, στην Αθήνα.

Σε δήλωσή του ο β’ γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργαζομένων στον ΟΓΑ, Δημήτρης Παπαζογλου, που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ αγροτών και του ΟΠΕΚΑ, ανέφερε:

"Sponsored links"

“Κάνουμε κατάληψη λόγω των πολλών προβλημάτων που έχουν συσσωρεύει. Τα κυριότερα από αυτά είναι η έλλειψη προσωπικού, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής (υπολογιστές, φωτοτυπικά, εκτυπωτές -τα περισσότερα είναι απαρχαιωμένα και δεν λειτουργούν σωστά)

Έχουν γίνει συναντήσεις με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ, έχουν βγει κι έχουν σταλεί ανακοινώσεις, αλλά η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο! Και αποφασίσαμε να κάνουμε κατάληψη μήπως και εισακουστούμε. Από εδώ και πέρα, θα εκτιμούμε την κατάσταση πως έχει, θα συνεδριάζουμε και θα αποφασίζουμε για την επόμενη μέρα”.

Σε δηλώσεις του, ο Άγγελος Κυνηγάρης, εργαζόμενος στον ΕΦΚΑ αγροτών Κρήτης (πρώην ΟΓΑ), επισήμανε:

“Θέλουμε να αναδείξουμε κυρίως το πρόβλημα της φοβερής υποστελέχωσης που έχουμε εδώ. Χαρακτηριστικά, είμαστε 14 υπάλληλοι για να εξυπηρετήσουμε περίπου 150.000 συνταξιούχους και ασφαλισμένους. Αυτό πρακτικά σημαίνει μια αναλογία ένας υπάλληλος προς 11.000 εξυπηρετούμενους. Όπως καταλαβαίνετε, το νούμερο αυτό είναι αλλόκοτο, και δεν μπορεί να γίνει εξυπηρέτηση όπως θα θέλαμε. Έχουμε απευθυνθεί πάρα πολλές φορές στη διοίκηση του ΕΦΚΑ, η οποία ναι μεν δεν μας απαντάει αρνητικά – πάντα κατανοεί τα προβλήματά μας- αλλά δυστυχώς ποτέ δεν έχει κάνει το οτιδήποτε για να βρούμε μια λύση. Πέρα από το πρόβλημα της υποστελέχωσης, έχουμε τραγικό πρόβλημα στην υλικοτεχνική υποδομή. Οι υπολογιστές μας είναι 15ετίας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και της εποχής, με αποτέλεσμα η δουλειά να μένει πίσω. Επίσης, έχουμε φοβερό πρόβλημα με τα τηλέφωνα. Το τηλεφωνικό μας κέντρο λαμβάνει καθημερινά 3.500 κλήσεις κι όπως καταλαβαίνετε από έναν αριθμό των 14 ατόμων δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί το κοινό. Έχουμε πολλά παράπονα ότι δεν σηκώνουμε τα τηλέφωνα, ότι δεν προχωρούν οι συνταξιοδοτικές υποθέσεις. Αλλά δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο. Κάνουμε φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες ως προσωπικό για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, όμως είμαστε άνθρωποι κι εμείς κι έχουμε τα όριά μας. Ζητούμε από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ να ακούσει το πρόβλημά μας και να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα που έχουμε”

Στην ανακοίνωση των εργαζομένων αναφέρονται τα εξής:

Η προχειρότητα στο σχεδιασμό και στη μέχρι σήμερα εκτέλεση του εγχειρήματος της συγκρότησης ενός και μόνο ενιαίου ασφαλιστικού φορέα (ΕΦΚΑ), με κύριο ζητούμενο την άκριτη συρρίκνωση του Δημοσίου, φυσιολογικά οδήγησε σε αποψίλωση των υπηρεσιών. Οι επιλεκτικές, συχνά με «πελατειακά» κριτήρια, μετακινήσεις προσωπικού στις λεγόμενες «επιτελικές» Υπηρεσίες αφαιρούν έμπειρο προσωπικό από τις δομές που είναι επιφορτισμένες με την απονομή συντάξεων, την ασφάλιση και την εξυπηρέτηση των πολιτών, χωρίς παράλληλα να τις διευκολύνουν με την έκδοση των απαραίτητων εγκυκλίων και την επίλυση προβλημάτων και ασαφειών. Με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, αποδυναμώθηκαν οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ασφάλισης, με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθούν στην τύχη τους υπάλληλοι και εξυπηρετούμενοι.

Ειδικότερα στον ΕΦΚΑ Αγροτών, επί περίπου δύο χρόνια, λιγότεροι από 200 υπηρετούντες καλούνται να εξυπηρετήσουν περίπου ενάμισι εκατομμύριο αγρότες, υπερβάλλοντας καθημερινά εαυτόν, θυσιάζοντας ελεύθερο χρόνο και παραβιάζοντας ωράρια, εξαναγκαζόμενοι από τις εκάστοτε Διοικήσεις σε εργασία τα Σαββατοκύριακα και σε περιστολή αδειών, σε μια σύγχρονη γαλέρα, χωρίς συνθήκες υγιεινής, με βασικές ελλείψεις στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, εγκαταλελειμμένοι και εκτεθειμένοι στις απειλές, τη λεκτική βία και την οργή των πολιτών που «απολαμβάνουν» όλο και χειρότερες παροχές και υπηρεσίες.

Η απάντηση της Διοίκησης στις διαμαρτυρίες των πρωτοβάθμιων συλλόγων, των δύο Ομοσπονδιών (ΠΟΠΟΚΠ & ΠΟΣΕ ΙΚΑ) και της ΑΔΕΔΥ δείχνουν πόσο στενή είναι η σχέση της με την καθημερινότητα υπαλλήλων και πολιτών, αλλά και πώς εννοεί τη λειτουργία του φορέα: ακατανόητες πειθαρχικές απειλές για προβλήματα στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση (ωσάν όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες προς το κοινό να παρέχονταν απρόσκοπτα από το συνεχώς συρρικνούμενο αριθμητικά και εγκαταλελειμμένο υπηρεσιακά προσωπικό) και παράτυπες «παρακλήσεις» προς συναδέλφους που υπηρετούν σε κτίρια που τελούν υπό κατάληψη να «απασχοληθούν» σε παρακείμενες δομές (με ποιο προγραμματισμό, με ποια μέσα και για να παράσχουν τι είδους εργασία;).

Από τη άλλη μεριά, ο ΟΠΕΚΑ, ο υποτιθέμενος «βασικός πυλώνας της προνοιακής πολιτικής της κυβέρνησης», αντί να αποτελέσει τη μετεξέλιξη του ΟΓΑ σε ισχυρό φορέα ουσιαστικής στήριξης των αναγκών όλων των πολιτών, μεταλλάχθηκε σε διαχειριστή της φτώχειας και της εξαθλίωσης. Η ανάληψη νέων αντικειμένων και αρμοδιοτήτων με ελλιπή ή και καθόλου προγραμματισμό, προς εξυπηρέτηση κυβερνητικών σκοπιμοτήτων, συνοδεύεται από επιλεκτική εύνοια προς συγκεκριμένες υπηρεσίες-«βιτρίνα», εγκαταλείποντας τις υπόλοιπες στην… καλή διάθεση των υπαλλήλων τους, οι οποίοι συχνά έχουν αναγκαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να διασφαλίσουν την αξιοπρεπή λειτουργία τους. Η επιλεκτική και μεθοδευμένη υπηρεσιακή απαξίωση υπαλλήλων, ο κατακερματισμός των διαδικασιών κάλυψης των αναγκών σε υλικοτεχνικές υποδομές, η υποβάθμιση μιας -τέως- ισχυρής Διεύθυνσης Πληροφορικής, η χωρίς σχεδιασμό και προετοιμασία κατάργηση του θεσμού των Ανταποκριτών, όλα έχουν ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της εξυπηρέτησης του συναλλασσόμενου κοινού και τη μεταφορά του βάρους στις πλάτες των υπαλλήλων, τους οποίους αφήνει βορά στην αναμενόμενη μήνι των (μη) εξυπηρετούμενων πολιτών, με δεδομένη την έλλειψη φύλαξης στα κτίρια της Περιφέρειας.

"Sponsored links"

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ

– Την υπονόμευση του θεσμού της Κοινωνικής Ασφάλισης και τη μετατροπή του Κράτους Πρόνοιας σε κράτος ελεημοσύνης μόνο για τους εξαθλιωμένους.

– Την προχειρότητα και την αδιαφορία των κυβερνώντων, με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη εργαζομένων και πολιτών.

– Τις πελατειακές σχέσεις της Κυβέρνησης και των εφαρμοστών των κοντόφθαλμων πολιτικών και πρακτικών της, που απαξιώνουν συναδέλφους και τους κατατάσσουν σε α΄ και β΄ κατηγορίας.

Οι εργαζόμενοι ζητούν:

– Άμεση ενδυνάμωση με προσωπικό του Τομέα Αγροτών και όλων των υπηρεσιών αιχμής του ΕΦΚΑ, εξασφάλιση συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, διάθεση τουλάχιστον του απαραίτητου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, έκδοση ερμηνευτικών εγκυκλίων, οδηγιών και Κανονισμού Παροχών & Ασφάλισης για την καλύτερη λειτουργία των Υπηρεσιών και την πραγματική εξυπηρέτηση των πολιτών.

– Ο ΟΠΕΚΑ να αποτελέσει βασικό πυλώνα μιας πολιτικής ουσιαστικής στήριξης των αναγκών όλων των πολιτών, χωρίς κυβερνητικές εξαρτήσεις και υποτέλεια, με ίση μεταχείριση όλων των συναδέλφων, με πραγματικό ενδιαφέρον για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και όχι βραχίονα εξυπηρέτησης προεκλογικών σκοπιμοτήτων.

– Όλοι εμείς οι εργαζόμενοι στην Κοινωνική Ασφάλιση και την Κοινωνική Πρόνοια συνεχίζουμε τον αγώνα μας για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, προσλήψεις προσωπικού και κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων.”

cretalive.gr

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις