«Κλειδώνει» η παραχώρηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης

Κανένα σχόλιο

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου κατατίθεται για συζήτηση το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης της εργολαβίας για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου τη Δευτέρα, καθώς αναμένεται να βάλει τη σφραγίδα της στην αντικατάσταση του υπάρχοντος αεροδρομίου Ηρακλείου με αυτό που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική, GMR Airports Limited.

Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου αναμένεται να συνεδριάσει στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης – Κατασκευής – Χρηματοδότησης – Λειτουργίας – Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων».

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει η κοινοπραξία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», στην οποία συμμετέχουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited. Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου ενώ θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τ.μ. με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα ολοκληρωθεί σε 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2020 και να ολοκληρώνονται το καλοκαίρι του 2024.

"Sponsored links"

Τα βασικά του μεγέθη είναι:

  • 1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • 1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο
  • 2 συνδετήριοι τροχοδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400στρ
  • 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
  • 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
  • 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
  • Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας
  • Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
  • Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η κατασκευή του νέου αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργήσει περί τις 1.500 νέες θέσεις εργασίας, ενώ υψηλές εμφανίζονται οι προσδοκίες και για τοπικές εταιρείες που θα λειτουργήσουν υπεργολαβικά, στον τομέα των προμηθιών και υπηρεσιών. Στο μέλλον, η λειτουργία του αεροδρομίου εκτιμάται πως θα δημιουργήσει περί τις 7.000-7.500 θέσεις εργασίας.

Σημειώνεται πως, την ίδια ώρα, υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες πολιτών για το νέο αεροδρόμιο, με την «Ανυπότακτη Κρήτη» ναδιαμαρτύρεται για το σχεδιαζόμενο νέο αεροδρόμιο και να προειδοποιεί για την περιβαλλοντική καταστροφή που μπορεί να επιφέρει η κατασκευή του.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις