«Κρήτη. Αναδυόμενες πόλεις: Απτερα – Ελεύθερνα – Κνωσός. Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν»

Κανένα σχόλιο

Ο αρχαίος Κρητικός πολιτισμός φτάνει στην Αθήνα μέσω της έκθεσης «Κρήτη. Αναδυόμενες πόλεις: Απτερα – Ελεύθερνα – Κνωσός. Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν», η οποία εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2019.

Η έκθεση περιλαμβάνει 500 περίπου αρχαιότητες από παλαιές και νέες ανασκαφές, ευρήματα κάθε είδους που χρονολογούνται από τα νεολιθικά (7η-6η χιλιετία π.Χ.) έως και τα βυζαντινά χρόνια (8ος αιώνας μ.Χ.) και βγαίνουν, τα περισσότερα, για πρώτη φορά στο φως.

Η χρήση νέων τεχνολογιών βοήθησε τα μέγιστα στην πραγμάτωση της συγκεκριμένης έκθεσης και όπως επεσήμανε η πρόεδρος του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Σάντρα Μαρινοπούλου, «ο επισκέπτης αισθάνεται πραγματικά σαν να περπατάει πάνω σε αυτές».

"Sponsored links"

Από αριστερά προς τα δεξιά: η γγ του ΥΠ.ΠΟ.Α Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, ο καθηγητής και διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης Νίκος Σταμπολίδης και ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης Φωτογραφία: Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η πρόεδρος του Μουσείου ήταν αυτή που προλόγισε την συνέντευξη Τύπου και έκανε λόγο για παλαιά και νέα ευρήματα στα χώματα της Κρήτης, μέσα από τα οποία παρουσιάζονται και οι τρεις πολιτισμοί του νησιού: ο Μινωικός, ο Ελληνικός και ο Πρωτοβυζαντινός.

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια η γγ του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, η οποία αναφέρθηκε στις πόλεις όχι ως «Γραίες αναδυόμενες χωρίς βλέφαρα» όπως γράφει ο Σεφέρης, αλλά ως «αναδυόμενες και αναδεικνυόμενες με τη μεγαλοπρέπεια και ηθική διάσταση της αναδυομένης Αφροδίτης». Στην συνέχεια μίλησε για τις προσπάθειες που γίνονται από πλευράς υπουργείου για την ένταξη της Σπιναλόγκας στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO αλλά και την ένταξη στον ίδιο κατάλογο διαφόρων άλλων των μινωικών ανακτορικών κέντρων.

Γενικές όψεις έκθεσης / Installation shots. Φωτογραφία: Γιώργος Αναστασάκης. Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ως «την νήσο που θέλουν όλοι να κατοικήσουν» λόγω της γεωγραφικής της θέσης χαρακτήρισε την Κρήτη ο καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης και διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.Οπως είπε στη συνέχεια, ωστόσο, «η Κρήτη δεν είναι νησί, είναι ήπειρος» καθώς η θάλασσα δεν είναι ορατή από παντού. Για τον κ. Σταμπολίδη «πολιτισμός δεν είναι τα κείμενα, δεν είναι τα μουσεία, δεν είναι οι ωραίες προθήκες, είναι οι άνθρωποι πίσω από αυτά, οι άνθρωποι τότε και τώρα». Με αυτά του τα λόγια θέλησε να ευχαριστήσει όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση της έκθεσης, από τους αρχαιολόγους και τις Εφορείες Αρχαιοτήτων μέχρι τα μουσεία και τους πολιτικούς.

Ενας από τους ανθρώπους που ευχαρίστησε ο κ. Σταμπολίδης ήταν και ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος δήλωσε κατά τον χαιρετισμό του ότι ήταν τιμή για την περιφέρεια η συνεργασία με όλους τους συντελεστές της έκθεσης. «Οταν υπάρχει η καλή συνεργασία επιτυγχάνεται ο στόχος της ανάδειξης του πολιτισμού μας» επισήμανε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο κ. Αρναουτάκης. Ο περιφερειάρχης έκανε λόγο και για την ενδογενή τουριστική ανάπτυξη του νησιού, η οποία επεκτείνεται από το βόρειο τμήμα της Κρήτης προς την ενδοχώρα, αλλά και για την πρόθεσή του να φιλοξενήσει την έκθεση στην Κρήτη.Τέλος, επισήμανε πως «το πολιτιστικό απόθεμα στην Κρήτη είναι αντάξιο της ιστορίας της και των ανθρώπων της».

(αριστερά) Τμήμα ελεφαντοστέινης πλάκας με ανάγλυφη παράσταση οπλίτη πάνω σε δίφρο τεθρίππου άρματος 4ος αι. Μ.Χ.(δεξιά) Ελεφαντοστέινο πλακίδιο 4ος αι. Μ.Χ. Φωτογρφία: Γιώργος Αναστασάκης, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις