Με απόφαση της UNESCO ο καραγκιόζης πολιτικογράφηκε ως Τούρκος

Κανένα σχόλιο

Με ανάμεικτα συναισθήματα έκπληξης και θυμού, ενημερωθήκαμε πρόσφατα από δημοσιεύματα στον Τύπο, την επικύρωση σχετικής απόφασης της UNESCO, να αποδεχτεί την εισήγηση του Υπουργείου Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας, βάσει της οποίας τόσο ο Καραγκιόζης όσο και ο Χατζηαβάτης είναι Τούρκοι. Η αρμόδια υποεπιτροπή, που συνεδρίασε πριν από 2 χρόνια, στο Αμπού Ντάμπι, απαρτιζόταν από εκπροσώπους των εξής χωρών :Τουρκία, Εσθονία, Μεξικό, Β. Κορέα, Ηνωμένα Εμιράτα και Κένυα και οι οποίοι έκαναν αποδεκτή την εισήγηση του Υπουργείου Τουρισμού και Πολιτισμού.

Του Ι. Μαρωνίτη”

Με λύπη μας, διαπιστώσαμε, πως ακόμη μια φορά, η γείτονα χώρα, με έξυπνους και προσεκτικούς χειρισμούς, πέτυχε το στόχο της, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν να «βαφτίσει» με την τουρκική υπηκοότητα, τον Καραγκιόζη, Η φιγούρα αυτή, αποτελούσε πάντα, για μας τους Έλληνες ένα σύμβολο εξυπνάδας και ευστροφίας, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας και παράλληλα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το παρελθόν μας !

"Sponsored links"

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, δημιούργησε μια επιτροπή, αποτελούμενη από καθηγητές, εκπροσώπους πολιτιστικών οργανώσεων και ειδικών στις συγκεκριμένες φιγούρες και υποστήριξε εμπεριστατωμένα τη θέση της περιλαμβάνοντας στην εισήγησή της πλήθος αναφορών σε βιβλιογραφίες, εικόνες και βίντεο.

Όλη αυτή η εξέλιξη πρέπει να μας προβληματίσει και να αναρωτηθούμε πως αφήσαμε να χαθεί τόσο πολύτιμος χρόνος και να μην έχουμε συγκεντρώσει τα απαραίτητα εκείνα στοιχεία (λαογραφικά και ιστορικά) που να αποδεικνύουν εμπράκτως ότι ο Καραγκιόζης και η παρέα του, αποτελούν άυλες φιγούρες της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας!

Το θέμα είναι ιδιαίτερα θλιβερό και δυσάρεστο αν αναλογιστούμε το έργο, που είχε επιτελέσει ο Ευγένιος Σπαθάρης, πάνω στο εθνικό κεφάλαιο, που λέγεται «ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ». Με αμέριστη αγάπη και ζήλο, αφιέρωσε τη ζωή του, στην προώθηση και διάδοση του Θεάτρου Σκιών και κατάφερε να μιλήσει στη ψυχή μικρών και μεγάλων, μέσω των χάρτινων ηρώων του.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις αρχές της Αυλής Κληρονομιάς, όπως ορίζεται από τη σύμβαση της UNESCO «στο ίδιο αγαθό, μπορούν να προσχωρήσουν δυο χώρες». Ίσως σε αυτή τη δικλείδα, θα μπορούσαμε να στηριχτούμε και με ουσιαστικά στοιχεία και επιχειρήματα, να διεκδικήσουμε και είμαι σίγουρος, ότι θα πετύχουμε την πατρότητα του Καραγκιόζη, του Χατζηαβάτη και των υπόλοιπων ηρώων.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως το θέμα δεν έχει λήξει. Στο Συνέδριο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ομίλων Συλλόγων Κέντρων UNESCO, που θα διεξαχθεί στο Πεκίνο, από τις 13-18 Αυγούστου 2010, ως Αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ομίλων Συλλόγων Κέντρων UNESCO (WFUCA) θα υποβάλλω ένσταση επί του θέματος.

Ο ΄Όμιλος UNESCO Πειραιά, εδώ και χρόνια, υποστηρίζει πως τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της χώρας μας, πρέπει να ενταχθούν στον Κατάλογο της UNESCO, όπως ορίζεται από τη Γενική Συνέλευση της UNESCO (1977), η οποία και αποφάσισε τη Δημιουργία Καταλόγου Μνημείων Παγκόσμιας Προφορικής και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Είναι άδικο για τους Έλληνες και την Ιστορία τους, τα μνημεία τους να οικειοποιούνται από άλλους λαούς και να εξυπηρετούν τα δικά τους συμφέροντα και τους σκοπούς.

Εδώ, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι μόλις από 2 χρόνια οι Αλβανοί, κατάφεραν να εντάξουν στον Κατάλογο Προφορικής και Αυλής Κληρονομιάς της UNESCO τα Πολυφωνικά Τραγούδια, που διαφέρουν ελάχιστα από τα Ηπειρωτικά Τραγούδια. Επίσης πριν από λίγους μήνες η Αργεντινή και η Ουρουγουάη ενέταξαν το ΤΑNGO, ως Μνημείο Προφορικής και Αυλης Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσονται οι συστηματικές ενέργειες του Ομίλου, σε συνεργασία με τους εθνικοτοπικούς συλλόγους, ώστε να συμπεριληφθούν ο πυρρίχιος χορός, το δρώμενο των Μομόγερων, η Κρητική Παραδοσιακή Διατροφή, οι 12 Μύθοι του Ηρακλή και το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο στον Κατάλογο των Μνημείων της Προφορικής και Άυλης Κληρονομιάς, καθώς είμαστε πεπεισμένοι ότι πληρούν όλα τα απαραίτητα κριτήρια.

Τονίζεται ότι η διακήρυξη της UNESCO, για τα αριστουργήματα της Προφορικής και Άυλης Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, ενθαρρύνει Κυβερνήσεις, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΝGO) και Τοπικούς Φορείς να αναγνωρίσουν, να προστατέψουν, να αναζωογονήσουν και να προωθήσουν την Προφορική και Άυλη Κληρονομιά της χώρας τους. ΄Εχει, επίσης, σαν στόχο να ενθαρρύνει άτομα, ομάδες, Ινστιτούτα και Οργανισμούς, ώστε να συμβάλλουν στη διαχείριση, διατήρηση, προστασία και προώθηση της Προφορικής και ΄Αυλης Κληρονομιάς.

"Sponsored links"

Προς τούτο, παραθέτουμε τα κριτήρια ένταξης στον Κατάλογο της Προφορικής και Άυλης Κληρονομιάς της UNESCO, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την υποβολή και προτάσεων, από την χώρα μας, αφού είναι δεδομένο ότι δεκάδες αριστουργήματα λαϊκής παράδοσης, της μουσικής, της λογοτεχνίας, του θεάτρου, καθώς και μύθοι, μυθοπλασίες και ήθη και έθιμα της Ελλάδας, υπηρετούν τα κριτήρια ένταξης στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Προφορικής και Άυλης Κληρονομιάς της UNESCO.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

  1. Να επιδεικνύουν εξαιρετική αξία ως αριστουργήματα της ανθρώπινης δημιουργικής διάνοιας.
  2. Να στοιχειοθετούν ευρέως τις ρίζες τους στην πολιτιστική παράδοση ή την πολιτιστική ιστορία της κοινότητας την οποία αφορούν.
  3. Να αποτελούν μέσο επιβεβαίωσης της πολιτιστικής ταυτότητας των πολιτιστικών κοινοτήτων που αφορούν.
  4. Να παρέχουν αποδείξεις αρίστευσης στην εφαρμογή της ικανότητας και των τεχνικών ιδιοτήτων που επιδεικνύουν.
  5. Να επιβεβαιώνουν την αξία τους ως μοναδικής μαρτυρίας των ζωντανών πολιτιστικών παραδόσεων να κινδυνεύουν με υποβάθμιση ή εξαφάνιση.

* Ο Ιωάννης Μαρωνίτης είναι ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΜΙΛΟΥ UNESCO

ΝΟΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΟΜΙΛΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ UNESCO (WFUCA)

YΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις