Μια προσωπική εμπειρία, με αφορμή την υπόθεση Γκιόλια – Σφακιανάκη

Κανένα σχόλιο

Του Στέλιου Κούλογλου

Η πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου και η ανακίνηση της σχέσης Γκιόλια- Σφακιανάκη, του δολοφονημένου δημοσιογράφου και του επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος,  μου δίνει την αφορμή να διηγηθώ μια ενδιαφέρουσα, προσωπική ιστορία για τη σχέση των δύο ανδρών και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε το troktiko. Για μέρος της ιστορίας αυτής είχα αρθρογραφήσει το 2010, αλλά στο σύνολο της δεν έχει γίνει γνωστή, καθώς η μήνυση που τότε κατέθεσα για «συκοφαντική δυσφήμηση κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση δια του Τύπου, και απόπειρα εκβίασης», μπήκε με ένα τέχνασμα στο αρχείο.

Τον Ιούνιο του 2010 η εφημερίδα «Αποκαλύψεις» δημοσίευσε ένα πρωτοσέλιδο, δυσφημιστικό και συκοφαντικό άρθρο εναντίον μου, που συνεχίστηκε σε δύο ολόκληρες εσωτερικές σελίδες του ίδιου φύλλου της εφημερίδας. Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα είχε τίτλο «Πράσινο golden boy ενός εκατ. ευρώ στην ΕΡΤ» ενώ στις εσωτερικές σελίδες ο  τίτλος ήταν: «Ένας επαναστάτης με αιτία: 981.395 ευρώ- Η απίθανη ιστορία του Σ. Κούλογλου».

"Sponsored links"

Επρόκειτο για ένα κείμενο στο οποίο δεν υπήρχε ούτε ίχνος αλήθειας: μπέρδευε σκόπιμα, τις δικές μου απολαβές από την ΕΡΤ, με το πολυετές συμβόλαιο που είχε η ΕΡΤ με την εταιρεία παραγωγής της εκπομπής μου «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα», με την οποία δεν είχα καμία ούτε οικονομική συναλλαγή ή εταιρική ή άλλου τύπου σχέση. Με το ποσό αυτό που αφορούσε πολλές τηλεοπτικές σεζόν -και όχι μία όπως παρουσιαζόταν στο δημοσίευμα- η  εταιρεία πλήρωνε τα ταξίδια, τους συνεργάτες μου, το μοντάζ και όλη την παραγωγή γενικώς, παραδίδοντας στην ΕΡΤ μια κασέτα με έτοιμη την εκπομπή.

To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr

Επειδή η αναφορά στα ψεύδη, που αφορούσαν και την προσωπική μου ζωή, θα έπιανε όλο το άρθρο, μπορείτε εδώ να διαβάσετε την σχετική αρθρογραφία και στο τέλος του άρθρου να βρείτε ολόκληρη την αδικοχαμένη μήνυση. Άλλωστε το θέμα μας δεν είναι αυτό, αλλά ένας εκβιασμός.

Την Παρασκευή 25-6-2010, μια μέρα πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, το ιστολόγιο troktiko προανήγγειλε το δημοσίευμα των Αποκαλύψεων υπό τον τίτλο «Κούλογλου – Tο golden παιδί της ΕΡΤ», στο οποίο έγραφε: “Οι αυριανές “ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ” είναι γεμάτες αποκαλύψεις. Την ώρα που διώχνουν συμβασιούχους απο την ΕΡΤ δίνουν στον Κούλογλου εκπομπές με κόστος 25.000 ευρώ. Ααα ρε Ελλαδάρα…”

Προαναγγελία των “αποκαλύψεων” δημοσίευε την προηγουμένη και το ιστολόγιο fimotro με τον τίτλο “Χρυσό συμβόλαιο για τον Κούλογλου στην ΕΡΤ”. Το βράδυ της προηγουμένης, πάντα δηλαδή πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, η εκπομπή “Αποκαλυπτικό Δελτίο” του τηλεοπτικού σταθμού extra-3 μου αφιέρωσε μεγάλο μέρος της εκπομπής, στην διάρκεια της οποίας επαναλήφθησαν τα ψεύδη και οι συκοφαντίες που έγραφε η εφημερίδα. Την εκπομπή παρουσίαζε ο κ. Παπαγιάννης,  διαχειριστής και εκδότης του fimotro.

Με τη δημοσίευση της εφημερίδας και για τις επόμενες μέρες το troktiko πολλαπλασίασε τις επιθέσεις εναντίον μου, με αναρτήσεις κυριολεκτικά επιστημονικής φαντασίας. Μέχρι και ότι προστάτευα τον «δράκο της ΕΡΤ»!! έγραψε. Κανείς δεν ξέρει τι εννοούσε ο ποιητής, μάλλον δεν εννοούσε τίποτα. Ο Σωκράτης Γκιόλιας είχε και ραδιοφωνική εκπομπή στο « Πρώτο Θέμα » την οποία συμπαρουσίαζε μαζί με τον Μάνο Κακλαμάνο.  Οι δύο παρουσιαστές επανέλαβαν τα ανυπόστατα ψεύδη καθώς και γνήσιες ..δημοσιογραφικές ερωτήσεις του τύπου:  «πόσα έφαγες, χόρτασες; » κλπ.

Μέχρι το βράδυ της τέταρτης μέρας απέδιδα τις επιθέσεις σε επαγγελματικό ανταγωνισμό και προσωπικές αντεκδικήσεις. Διευθυντής της εφημερίδας «Αποκαλύψεις» ήταν ο Σεραφείμ Κοτρώτσος. Στη διάρκεια της εξέγερσης για την δολοφονία του Γρηγορόπουλου τον Δεκέμβρη του 2008, ο κ. Κοτρώτσος ήταν διευθυντής του «Ελεύθερου Τύπο». Από τη θέση αυτή είχε λογοκρίνει ίσως την καλύτερη φωτογραφία των ημερών (έναν αστυνομικό να σκοπεύει τους διαδηλωτές δύο μέρες μετά τη δολοφονία) και είχε απολύσει τον φωτογράφο. Την όλη υπόθεση είχε αποκαλύψει, δημοσιεύοντας και τη φωτογραφία, το tvxs. gr., το οποίο είχα μόλις ιδρύσει και ήμουν διευθυντής. Η αποκάλυψη ήταν ένα από τα πολυσυζητημένα θέματα εκείνες τις μέρες. (Περιττό να τονίσω ότι το Tvxs είχε τότε, ως όφειλε, ζητήσει, χωρίς αποτέλεσμα, και την άποψη του κ. Κοτρώτσου, ο οποίος φυσικά δεν έκανε το ίδιο 2 χρόνια αργότερα, και πως να το κάνει άλλωστε όταν επρόκειτο για 100% κατασκεύασμα).

Τις επιθέσεις του Σωκράτη Γκιόλια απέδωσα σε κακώς εννοούμενο ανταγωνισμό, καθώς το Tvxs και το troktiko ήταν τότε στο διαδίκτυο από τα βασικότερα μέσα ενημέρωσης, αν και ο τρόπος του troktiko ελάχιστη σχέση με την ενημέρωση είχε. Όμως την τέταρτη μέρα των επιθέσεων, που περιελάμβαναν τρεις- τέσσερις αναρτήσεις τη μέρα, ο τόνος άλλαξε και από μπουρδολογικές, προσωπικές επιθέσεις πέρασε σε εκφοβισμό: «Να γίνει δικαστική έρευνα για τον Κούλογλου..που εξαπατούσε το ελληνικό δημόσιο ».

Το βράδυ της ίδιας ημέρας, Τρίτη ήταν, δέχθηκα ανώνυμο τηλεφώνημα, με το οποίο ο κάποιος άγνωστος μου ζήτησε να κάνω ότι μου πει σε επόμενη τηλεφωνική επικοινωνία, που θα γίνει σε 48 ώρες. Έτσι, όπως μου είπε, θα αποφευγόταν δημοσίευμα στην εφημερίδα «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ» του επόμενου Σαββατοκύριακου, το οποίο δημοσίευμα, θα αφορούσε μεταξύ των άλλων την εξοχική μου κατοικία στην Αίγινα. Επίσης με συμβούλευσε!!!…, σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρότασή του «να φροντίσω να απομακρύνω τα παιδιά μου από το σπίτι για να μην υποστούν ψυχολογικό πλήγμα».

"Sponsored links"

Όπως πληροφορήθηκα εκ των υστέρων από συντάκτη των «Αποκαλύψεων», η εφημερίδα είχε πράγματι αναθέσει σε δημοσιογράφο – φωτορεπόρτερ να φωτογραφίσει το σπίτι μου στην Αίγινα, το οποίο και αναζητούσε.

Την επόμενη μέρα οι επιθέσεις κλιμακώθηκαν, μπαίνοντας περισσότερο στο ψητό, δηλαδή τα λεφτά: «Κούλογλου φέρε πίσω τα χρήματα που πήρες», έγραφε το troktiko. Πράγματι σαράντα οκτώ ώρες μετά, ο άγνωστος μου τηλεφώνησε ξανά και μου ζήτησε να του δώσω 30 χιλιάδες ευρώ για να σταματήσουν τα δημοσιεύματα και οι αναρτήσεις εναντίον μου και  εναντίον της οικογένειας μου.

Ήταν το 2010 και ενώ με είχαν διώξει δύο χρόνια από την ΕΡΤ, το tvxs, gr βρισκόταν και αυτό στη δίνη της συντριπτικής οικονομικής κρίσης και εγώ πουλούσα Dvd με τα ντοκιμαντέρ μου για να επιβιώσω. Αλλά και να είχα λεφτά δεν θα έδινα φράγκο στα τρωκτικά (με την ευκαιρία, δεν έχω κανένα στοιχείο ούτε πιστεύω ότι ο Σ.Κοτρώτσος ήταν μπλεγμένος στο κύκλωμα της εκβίασης, χρησιμοποιούσαν τα -ψευδή και κακόβουλα- δημοσιεύματα της εφημερίδας του).

Απευθύνθηκα λοιπόν στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συνάντησα τον κ. Σφακιανάκη, στον οποίο ανακοίνωσα και την πρόθεση μου να υποβάλλω μήνυση κατά παντός υπευθύνου. Ο κ. Σφακιανιάκης μου έδωσε σαφώς την εντύπωση ότι ήταν σε επαφή με τον Σ. Γκιόλια και εμμέσως ότι θα του συνιστούσε να αλλάξει τακτική απέναντι μου. Πράγματι τις επόμενες μέρες κάνοντας μια στροφή 180 μοιρών -καθόλου ασυνήθιστη για αυτή τη σχολή «δημοσιογραφίας»- το troktiko άρχισε να δημοσιεύει το πρόγραμμα της περιοδείας για την προβολή των ταινιών μου! (είχα μόλις γυρίσει από μια προβολή και καλές πωλήσεις ενός ντοκιμαντέρ για το ποδόσφαιρο από το Κέιπ Τάιν, όπου διεξαγόταν το Παγκόσμιο Κύπελλο, αλλά δεν νομίζω ότι περίμενε να πουλήσω πρώτα dvd για να.. πληρώσω μετά). Ο Γκιόλας είχε προφανώς ακούσει τη συμβουλή, προτροπή ή δεν ξέρω τι, του κ. Σφακιανάκη.

Φυσικά εγώ κατέθεσα στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος τη μήνυση, η οποία όμως δεν εκδικάστηκε ποτέ. Κάθε τέτοια μήνυση πρέπει να συνοδεύεται από ένα παράβολο, το οποίο πλήρωσα κανονικά στην υπηρεσία. Θυμάμαι ότι ήταν μικρό ποσό, γύρω στα 20 ευρώ.  Ο φάκελος πήγε στην εισαγγελία και ενώ εγώ περίμενα να οριστεί δικάσιμος, πληροφορήθηκα μετά από καιρό ότι μπήκε στο αρχείο γιατί δεν συνοδευόταν από παράβολο.

Οι δικηγόροι μου είπαν ότι, επειδή το θέμα είναι τυπικό, σε τέτοιες περιπτώσεις η εισαγγελία ειδοποιεί για την έλλειψη. Δεν ξέρω αν το παράβολο χάθηκε στην Υπηρεσία ή στην Εισαγγελία ή αν υπήρχε «συνεργασία» μεταξύ των δύο για να μην φτάσει η υπόθεση στο ακροατήριο. Φωτίζοντας λίγο, ίσως, και την επαχθή  δολοφονία του Σ. Γκιόλια..

Οσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να διαβάσουν παρακάτω ολόκληρη την ,,αδικοχαμένη μήνυση.

ΜΗΝΥΣΗ

του Στέλιου Κούλογλου του Δημητρίου, δημοσιογράφου, κάτοικου Αθηνών, Διονυσίου Αρεοπαγίτου αρ. 3,

για συκοφαντική δυσφήμηση κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση δια του Τύπου, και απόπειρα εκβίασης.

ΚΑΤΑ

α) του υπευθύνου της ανώνυμης εταιρείας, με την επωνυμία «CITIZEN AE», νομίμως εκπροσωπουμένης, ως ιδιοκτήτριας και εκδότριας της εβδομαδιαίας εφημερίδας με τίτλο «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ», των ως άνω συντακτών του επίμαχου δημοσιεύματος της εφημερίδας αυτής με δηλωθέντα στοιχεία ταυτότητας Χριστίνα ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ και Σταύρος ΜΑΡΙΝΗΣ,

β) των Σεραφείμ Π. ΚοτρώτσουΛουκά Γ. ΚατσώνηΤάκη ΧατζήΜελίνας Πολατίδου και Αντώνη Σκυλλάκου, που αποτελούν την Συντακτική Ομάδα της ανωτέρω εφημερίδας «Αποκαλύψεις» , Ομάδα η οποία επέχει θέση Εκδότη της εφημερίδας

γ) του δημοσιογράφου ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ Ιωάννη τόσο για τα όσα συκοφαντικά είπε για εμένα στην εκπομπή «Αποκαλυπτικό Δελτίο» του τηλεοπτικού καναλιού «EXTRA 3» , όσο και με την ιδιότητά του ως διαχειριστή και εκδότη του ιστολόγιου fimotro.

δ) κατά του υπευθύνου διαχειριστή-εκδότη του ιστολόγιου troktiko

ε) του δημοσιογράφου του Ραδιοσταθμού “Πρώτο Θέμα” Μάνου Κακλαμάνου

στ) τέλος του προς το παρόν άγνωστου δράστη της σε βάρος μου απόπειρας εκβιάσεως τον οποίο πρέπει να εντοπίσει και να ανακαλύψει η ανακριτική έρευνα.
καθώς και κατά παντός άλλου υπευθύνου ή συμμετόχου στις ανωτέρω πράξεις.

Με αφετηρία την Παρασκευή 25-6-2010 καθώς και τις επόμενες ημέρες έγινα στόχος και θύμα μιας οργανωμένης, συκοφαντικής και εκβιαστικής εκστρατείας που είχε σκοπό την επαγγελματική μείωση και την προσωπική ηθική μου εξόντωση, τη σπίλωσή μου αλλά και τον προσπορισμό παράνομου κέρδους μέσω πράξεων εκβιάσεως που αποσκοπούσαν στην καταβολή χρηματικού ποσού από μέρους μου ώστε να …αποφύγω τον κατασκευασμένο διασυρμό μου! Ζητώ τον εντοπισμό και την τιμωρία των δραστών, που με πρόσχημα την ελευθερία του λόγου και τη δημοσιογραφική λειτουργία επιδίδονται σε άθλιες συκοφαντίες.

Ειδικότερα:

Το Σάββατο 26-6-2010 η εφημερίδα «Αποκαλύψεις» δημοσίευσε ένα πρωτοσέλιδο, δυσφημιστικό και συκοφαντικό άρθρο εναντίον μου, που συνεχίστηκε σε δύο ολόκληρες εσωτερικές σελίδες του ίδιου φύλλου της εφημερίδας. Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα είχε τίτλο «Πράσινο golden boy ενός εκατ. ευρώ στην ΕΡΤ» ενώ στις εσωτερικές σελίδες ο  τίτλος ήταν: « Ένας επαναστάτης με αιτία: 981.395 ευρώ- Η απίθανη ιστορία του Σ.Κούλογλου» και υπογράφεται από την Χριστίνα Αναστασίου και τον Σταύρο Μαρίνη. Ούτε ο ένας αριθμός ούτε ο άλλος δεν δικαιολογείται σε κανένα σημείο του δημοσιεύματος. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να δικαιολογηθούν μια και είναι απολύτως ψευδείς και δεν ανταποκρίνονται ούτε στο ελάχιστο στην αλήθεια.

Επειδή λοιπόν ο τίτλος δεν δικαιολογείται από τα γραφόμενα, το δημοσίευμα «εμπλουτίζεται» με δήθεν φωτογραφίες από «ντοκουμέντα», ώστε παραπλανώντας τον αναγνώστη να αποκτήσει κάποια αληθοφάνεια. Ένα τέτοιο «ντοκουμέντο» συνοδεύεται με την παρακάτω λεζάντα που υποτίθεται ότι εξηγεί από πού προκύπτει το …εκατομμύριο: «981.395,22 ευρώ εισέπραξε συνολικά ο Στέλιος Κούλογλου από την κρατική τηλεόραση για τα περίπου 4 χρόνια της συνεργασίας τους. Και αυτό για μια εκπομπή τον μήνα».

Αλλ’ όμως και αυτό το ποσό είναι απολύτως ανακριβές. Τέτοιου μεγέθους ή παραπλήσιου ύψους ποσό δεν εισέπραξα όχι μόνο για ένα χρόνο -όπως αφήνει ανακριβώς να εννοηθεί ο τίτλος- αλλά ούτε για καμία τετραετία. Άλλωστε η ίδια η εφημερίδα “Αποκαλύψεις” στο αμέσως επόμενο φύλλο της με το οποίο έδινε συνέχεια στην αρθογραφία της εναντίον μου, γράφει ότι εισέπραξα τελικώς “710.000 ευρώ σε τέσσερα χρόνια” και όχι ένα εκατομμύριο ή 981.395,22 όπως έγραφε στο ακριβώς προηγούμενο φύλλο!!

Το άρθρο περιέχει πλήθος από ψεύδη, συκοφαντίες και ανακρίβειες. Μια ακόμη ανακρίβεια με ψευδέστατο και συκοφαντικό περιεχόμενο που θίγει το προσωπικό ήθος και την ατομική και επαγγελματική υπόληψή μου είναι ότι το περιεχόμενο του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» ήταν αγορασμένο και αυτό το υλικό «συμπλήρωνε ο Κούλογλου με ένα ταξιδάκι και κάποια δικά του γυρίσματα». Αυτή η συκοφαντία δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με την αλήθεια. Οσάκις (όπως συμβαίνει σε όλες τις ανάλογες ενημερωτικές εκπομπές) χρησιμοποιούνται υλικά τηλεοπτικού ή κινηματογραφικού αρχείου, πάντοτε υπάρχουν ως προς αυτό σαφέστατες ενδείξεις κατά την προβολή. Η χρησιμοποίηση αρχειακού υλικού –ειδικά σε περίπτωση γεγονότων που έχουν συμβεί στο παρελθόν και δη το απώτερο- σε καμμία περίπτωση δεν αλλοιώνει το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι τα ντοκιμαντέρ που δημιουργώ και υπογράφω ως σκηνοθέτης ή/και ως σεναριογράφος βασίζονται σε δική μου πρωτογενή έρευνα, ανεύρεση προσώπων για συνέντευξη, βιντεοσκόπηση, σενάριο, μοντάζ και σκηνοθεσία.

Τα ντοκιμαντέρ του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» έχουν επανειλημμένως βραβευθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν προβληθεί σε δεκάδες κινηματογραφικές αίθουσες του εξωτερικού , αγοράζονται συχνά από ξένα τηλεοπτικά κανάλια και στηρίζονται σε πρωτογενές υλικό το οποίο παράγω με την ομάδα μου. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια εβδομάδα πριν το δημοσίευμα αυτό, ο «Αγώνας του Θανάτου», ένα από ντοκιμαντέρ του «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» που είχα δημιουργήσει και είχε βραβευθεί διεθνώς, προβλήθηκε σε κινηματογράφο του Κέηπ Τάουν και αποτέλεσε, πέρα από την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου, μια από τις ελάχιστες ελληνικές παρουσίες στην Νότια Αφρική στην διάρκεια του πρόσφατου Μουντιάλ.

Το ψευδές και συκοφαντικό άρθρο αναφερόταν επίσης σε στοιχεία της προσωπικής μου ζωής γράφοντας ψευδώς ότι «ο Κούλογλου ζεί πολυτελώς». Για το θεμελιώσει αυτή την κατηγορία αναφέρεται ότι “οδηγεί SAAB κάμπριο”, αποφεύγοντας όμως να αναφέρει ότι πρόκειται για αυτοκίνητο ηλικίας 18 ετών καθώς το αγόρασα το 1992. Αναφέρεται επίσης στο σχολείο που πήγαιναν τα παιδιά μου ενώ για να δώσει κάποια υπόσταση στο ψευδή τίτλο του “πράσινου golden boy” αφιερώνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στις «Σχέσεις με την οικογένεια Παπανδρέου», όπως γράφει σχετικός υπότιτλος. Εκεί γράφεται ότι η βασική μου πρόσβαση στην οικογένεια είναι οι «φιλικές σχέσεις με τον Νίκο Παπανδρέου» τον οποίο δεν έχω συναντήσει παρά μια-δυο φορές σε δημόσιες εκδηλώσεις και ποτέ κατ ιδία ή σε ιδιωτικό χώρο.

Πρέπει εδώ να προσθέσω ότι οι εκπομπές μου ήταν εβδομαδιαίες και όχι μηνιαίες όπως σκόπιμα γράφεται με σκοπό να διογκώσει την δήθεν υπέρογκη αμοιβή μου.

Σε ένθετο σχόλιο που υπάρχει μέσα στο δισέλιδο κείμενο και υπογράφεται από τον ένα εν των μηνυόμενων Σταύρο Μαρίνη υποστηρίζεται ότι οι εκπομπές όπως το “Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα «δεν μπορεί να στοιχίζει 25.000 ανά επεισόδιο» και αυτό το ξέρουν όσοι «στοιχειωδώς γνωρίζουν τα τηλεοπτικά». Στην πραγματικότητα όσοι γνωρίζουν από τηλεοπτικά, όπως θα όφειλε να γνωρίζει ο συντάκτης, οι αντίστοιχες εκπομπές στο εξωτερικό κοστίζουν 300.000 το επεισόδιο, στην φθηνότερη εκδοχή τους ενώ πολύ ακριβότερα κοστίζουν και οι αντίστοιχες εκπομπές στην ελληνική ιδιωτική τηλεόραση. Από εμπάθεια και συκοφαντική πρόθεση, οι συντάκτες του προσβλητικού δημοσιεύματος σκόπιμα αποκρύπτουν ότι το ποσό αυτό καλύπτει όλα τα έξοδα παραγωγής μιας ολόκληρης εκπομπής για την οποία δουλεύουν 5-6 δημοσιογράφοι, 2+2 σκηνοθέτες και οπερατέρ, ένας ή δύο μοντέρ, γραμματείς κλπ. Με αυτό το ποσό καλύπτονται επίσης τα έξοδα για τα ταξίδια και την διαμονή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τα γραφεία και τα πάγια έξοδα της εταιρείας παραγωγής, οι κασσέτες, τα αναλώσιμα υλικά κλπ. Εσκεμμένα το παρουσιάζει έτσι, ώστε από το σύνολο του δημοσιεύματος να μένει στον αναγνώστη η πλανημένη και συκοφαντική εντύπωση ότι ολόκληρο το ποσό αυτό αποτελεί αμοιβή μου.

Και το δημοσίευμα αυτό είναι ψευδές και συκοφαντικό, καθώς το ποσό των 25.000 αναφέρεται σε κάποιον υποθετικό προϋπολογισμό κάποιου συμβολαίου που θα υπέγραφε η ΕΡΤ όχι με εμένα αλλά με την εταιρεία παραγωγής της εκπομπής μου, με την οποία όμως δεν έχω καμμία απολύτως σχέση οικονομικής συναλλαγής. Το συγκεκριμένο όμως σχόλιο καταλήγει στο συκοφαντικό συμπέρασμα “ότι ο ίδιος (ο Κούλογλου) δεν μπορεί να εισπράττει 1 εκατ ευρώ για καμιά σαρανταριά εκπομπές”, εμφανίζοντας ψευδώς ότι εισπράττω τα έσοδα των 40 εκπομπών (στην πραγματικότητα πρόκειται για 13 εκπομπές το χρόνο) ενώ δεν έχω όπως ήδη ανέφερα καμμία σχέση με την εταιρεία παραγωγής.

Η Επίθεση ήταν μεθοδευμένη,όπως προκύπτει από τα παρακάτω γεγονότα. Την Παρασκευή 25-6-2010, μια μέρα πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, το ιστολόγιο troktiko προανήγγειλε το δημοσίευμα των Αποκαλύψεων υπό τον τίτλο «Κούλογλου – Tο golden παιδί της ΕΡΤ», στο οποίο έγραφε: “Οι αυριανές “ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ” είναι γεμάτες αποκαλύψεις. Την ώρα που διώχνουν συμβασιούχους απο την ΕΡΤ δίνουν στον Κούλογλου εκπομπές με κόστος 25.000 ευρώ. Ααα ρε Ελλαδάρα...”

Προαναγγελία των “αποκαλύψεων” είχε και το ιστολόγιο fimotro.blogspot.com με τον τίτλο “Χρυσό συμβόλαιο για τον Κούλογλου στην ΕΡΤ”. Τέτοιο συμβόλαιο, χρυσό ή άλλο, δεν υπήρχε φυσικά. Το ίδιο βράδυ της Παρασκευής 25-6-210, πάντα δηλαδή πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, η εκπομπή “Αποκαλυπτικό Δελτίο” του τηλεοπτικού σταθμού extra-3 αφιέρωσε μεγάλο μέρος της εκπομπής στο πρόσωπο μου, στην διάρκεια της οποίας επαναλήφθησαν τα ψεύδη και οι συκοφαντίες που έγραφε η εφημερίδα. Την εκπομπή παρουσιάζει ο κ. Παπαγιάννης, που όπως είναι ευρέως και παγκοίνως γνωστό είναι και υπεύθυνος διαχειριστής και εκδότης του ιστολόγιου fimotro το οποίο δημοσίευσε τις συκοφαντίες, όπως αναφέραμε.
Το Σάββατο το ιστολόγιο troktiko προχώρησε σε κλιμάκωση της ψευδέστατης και συκοφαντικής εκστρατείας. Υπό τον τίτλο  “Είναι μεγάλο σκάνδαλο να παίρνει 1εκ. ευρώ τον χρόνο ο Κούλογλου από την ΕΡΤ…” παρουσίασε το 1 εκατ. στο οποίο αναφερόταν η εφημερίδα «Αποκαλύψεις» ούτε καν ως αμοιβή προηγούμενων ετών αλλά ως συμβόλαιο που υποτίθεται ότι είχα κλείσει για την επόμενη τηλεοπτική χρονιά. Το σχετικό άρθρο γράφει: “Πολύ πλάκα έχει αυτή η ιστορία με την ΕΡΤ και τον Στέλιο Κούλογλου. Ο δημοσιογράφος θα παίρνει λέει κοντά στο 1εκ ευρώ τον χρόνο για τις εκπομπές του και βέβαια γι’ αυτό και παραιτήθηκε από το Δ.Σ. της ΕΡΤ έτσι ώστε να…πάρει τα πολλά χρήματα. Πόσο τηλεθέαση θα κάνει ο Στέλιος Κούλογλου για να παίρνει 1εκ. ευρώ τον χρόνο κ.Γαμπρίτσε; Μιλάμε για τεράστια σκάνδαλα και όχι αστεία”. Κανένα ποσό δεν είχε συμφωνηθεί με την ΕΡΤ ενώ όλες οι σχετικές συζητήσεις με ολους τους παρουσιαστές της ΕΡΤ κινούνται σε επίπεδα που δεν έχουν καμμία σχέση με το εκατομμύριο ή με κάποιο ανάλογο πόσο.

Τόσο η ανάρτηση-δημοσίευση του fimotro όσο και του troktiko αναπαρήχθησαν από δεκάδες ιστολόγια, που επίσης επανέλαβαν κατά γράμμα τα ψεύδη και τις συκοφαντίες. Παραθέτω στο
τέλος της μήνυσης ορισμένα από τα δημοσιεύματα αυτά.

Η συκοφαντική επίθεση ήταν οργανωμένη και πραγματοποιήθηκε από διαφορετικά και ποικιλώνυμα κέντρα. Είχε, δε, ως στόχο, όχι μόνο να με σπιλώσει προσωπικά και επαγγελματικά, όχι μόνο να με εξοντώσει ηθικά, αλλά προδήλως, αυτή η αθλιότητα είχε στόχο να με εμφανίσει ως άθλιο λυμεώνα του δημοσίου χρήματος, ώς ένα κατάπτυστο και διαπλεκόμενο «λαμόγιο» που περνάει «ζωή χαρισάμενη» με χρήματα του ελληνικού λαού, ζώντας κυνικά «εις υγείαν των κορόιδων» σε μέρες και σε εποχή όπου ο Ελληνικός λαός και η πατρίδα μας αντιμετωπίζει τεράστιες δυκολίες ακριβώς πάνω σε αυτό το σημείο. Η μεθοδευμένη αυτή επίθεση στο πρόσωπό μου είχε, επομένως, πρόδηλο σκοπό να με στοχοποιήσει, εκθέτοντάς με όχι μόνο στην κοινή περιφρόνηση και χλεύη αλλά και ενδεχομένως σε ακραίες πράξεις βίας.

Την Δευτέρα 28-6-2010 η επίθεση εναντίον μου συνεχίστηκε από τις στήλες του troktiko με μια σειρά συνεχών ψευδών και συκοφαντικών δημοσιευμάτων. Στην ανάρτηση “Τα κουλά του Κούλογλου” αναφέρεται υπο μορφή ερωτήματος: “πόσο στοίχιζαν οι εκπομπές που αγόραζε και στην συνέχεια μεταγλώττιζε και πούλαγε ως δικές του στην ΕΡΤ”, “είναι ανήθικο να κάνεις μνημόσυνα με ξένα κόλυβα;

Να παρουσιάζεις ως δικά σου επιτεύγματα δουλειές άλλων και να εξασφαλίζεις ένα σοβαροφανές προφίλ με την υποστήριξη τηλεκριτικών που τραπεζώνεις” …”είναι ή όχι ανήθικο να κλέβεις ξένα βιβλία και αν τα παρουσιάζεις ως δικά σου” “είναι ανήθικο να εμφανίζεσαι ως αποπεμφθείς ήρωας και όχι ως χρόνιος κονομημένος”. Αυτές και άλλες ανυπόστατες, ψευδείς και συκοφαντικές κατηγορίες περιλαμβάνονται και στις υπόλοιπeς αναρτήσεις του troktiko της ίδιας ημέρας (“Καταγγελία για τον ..δράκο της ΕΡΤ που συγκάλυπτε ο Κούλογλου”) στο οποίο αναφέρεται ψευδώς ότι συγκάλυπτα παράγοντα της ΕΡΤ καθώς και στο άρθρο η “ Η προκλητική επίθεση του Κούλογλου και η απάντηση μας” στο οποίο αναφέρεται για το πρόσωπο μου ότι “ μπήκε στο Δ.Σ. λόγω των σχέσεων σου με την κυβέρνηση και διεκδικείς να κάνεις εκπομπές στην ΕΡΤ “. Αναφέρεται επίσης ψευδώς ότι δήθεν έχω καταδικαστεί για κάποια λογοκλοπή: “Μήπως ξεχνάς την καταδίκη σου για λογοκλοπή; Μήπως θέλεις να μας φιμώσεις για να σε καταγγείλουμε και εμείς στους … δημοσιογράφους χωρίς σύνορα και να πάρει διεθνές διαστάσεις το ρεζιλίκι σου;”

Οι ανυπόστατες αυτές αθλιότητες και συκοφαντίες αναπαρήχθησαν από δεκάδες blog ενώ εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι ακριβώς αυτό ήθελαν και επιδίωκαν οι συντάκτες και διαχειριστές των ιστολόγιων troktiko και fimotro (όπως, εξάλλου, και της εφημερίδας «Αποκαλύψεις») : Γνωρίζοντας τις συνήθειες και τις πρακτικές που επικρατούν στον κυβερνοχώρο καθώς και την ιδιαίτερη θέση που έχουν αυτά τα δύο ιστολόγια στην αναπαραγωγή «ειδήσεων», ήξεραν ότι δεκάδες άλλα ιστολόγια θα έπαιρναν από αυτούς την συκοφαντία και θα την αναμετάδιδαν.

Ενα ακόμη περιστατικό που αποδεικνύει ότι η επίθεση ήταν ορηγανωμένη, είναι η ραδιοφωνική εκπομπή της ίδιας μέρας (Δευτέρα 28/6) στο Ράδιο Πρώτο Θέμα, την οποία παρουσίαζαν από κοινού ο Σωκράτης Γκιόλιας(ο οποός αργότερα δολοφονήθηκε , πράξη για την οποία ανέλαβε την ευθύνη η οργάνωση «Σέχτα Επαναστατών») και εκ των κατηγορουμένων Εμμανουήλ(Μάνος) Κακλαμάνος. Στην εκπομπή αυτή οι δύο παρουσιαστές επανέλαβαν τα ανυπόστατα ψεύδη του troktiko περί της δήθεν αμοιβής μου του ενός εκατομυρίου, τα οποία συνόδευσαν με συκοφαντικά σχόλια όπως : «κρατικοδίαιτος δημοσιογράφος», «έφαγες (Κούλογλου) 4 χρόνια από την κρατική τηλεόραση,», «Χόρτασες « Γιατί να τον πληρώνει ο ελληνικός λαός ρε παιδιά;».

Την επομένη, Τρίτη 29/5, το troktiko συνέχισε τις συνεχείς αναρτήσεις εναντίον μου με δημοσιεύματα που έπαιρναν πλέον όχι μόνο ψευδή και συκοφαντικό αλλά και εκφοβιστικό-εκβιαστικό χαρακτήρα. Η ανάρτηση “Σχετικά με τον Κούλογλου” με κατηγορούσε για “διασπάθιση του δημοσίου χρήματος”, η ανάρτηση “Να πάει σε ιδιωτικό κανάλι ο κρατικοδίαιτος Κούλογλου” ξεκινούσε με την φράση “Ο αργόμισθος Στ. Κούλογλου…”, η ανάρτηση “Τον έφαγε η ΝΔ αλλά του έδωσε πρώτα 981.000 ευρώ σε μια τετραετία” επανελάμβανε τα ψεύδη και τις συκοφαντίες ότι δήθεν “πήρε την 4ετία της ΝΔ κοντά στο 1 εκατ. Ευρώ για να κάνει 1-2 εκπομπές τον μήνα” και επομένως “ είναι και αυτός μέσα στους ανθρώπους που έφαγαν μπόλικα από το δημόσιο χρήμα” ενώ η ανάρτηση με τον τίτλο “Να γίνει δικαστική έρευνα για τον Κούλογλου” με κατηγορούσε ότι “εξαπατούσε το ελληνικό δημόσιο”.

Σημειώνεται ότι για την πρακτική τόσο των ιστότοπων στο ίντερνετ όσο και του συγκεκριμένου troktiko είναι πρωτοφανής ο αριθμός των τόσων αναρτήσεων για ένα συγκεκριμμένο πρόσωπο. Δεδομένου μάλιστα ότι το troktiko όπως το ίδιο ισχυρίζεται διαθέτει επισκεψιμότητα εκατομμυρίων κάθε ημέρα ξεπερνώντας όπως το ίδιο έγραψε την 1η Ιουνίου ακόμη και το παγκοσμίου φήμης yahoo, η συνεχής παράθεση δημοσιευμάτων-αναρτήσεων με ψευδές και δυσφημιστικό περιεχόμενο έβλαψε την επαγγελματική υπόσταση, την τιμή και ην αξιοπρέπεια μου.

Το βράδυ της ίδιας ημέρας Τρίτη, 29-6-2010 και γύρω στις 21:55, δέχθηκα ανώνυμο τηλεφώνημα, με το οποίο ο επικοινωνήσας μαζί μου, αν και αρνήθηκε να μου αποκαλύψει το όνομά του, μου ζήτησε να πράξω ότι θα μου υποδείξει σε επόμενη τηλεφωνική επικοινωνία, που θα λάβει χώρα μέχρι την Πέμπτη, 1-7-2010, έτσι ώστε να αποφευχθεί δημοσίευμα συνοδευόμενο από φωτογραφίες στην εφημερίδα «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ» στο φύλλο του Σαββατοκύριακου 3 – 4 Ιουλίου 2010, το οποίο δημοσίευμα, κατά την άποψή του, θα με έθιγε, αφού θα αφορούσε μεταξύ των άλλων την εξοχική μου κατοικία στην Αίγινα. Επίσης με συμβούλευσε!!!…, σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρότασή του «να φροντίσω να απομακρύνω τα παιδιά μου από το σπίτι για να μην υποστούν ψυχολογικό πλήγμα» !!

Όπως πληροφορήθηκα εκ των υστέρων από συντάκτη των «Αποκαλύψεων» η εφημερίδα είχε πράγματι αναθέσει σε δημοσιογράφο-φωτορεπόρτερ να φωτογραφίσει το σπίτι μου στην Αίγινα, το οποίο και αναζητούσε.

Την Τετάρτη 30-6-2010 και ενώ συνεχιζόταν η αναδημοσίευση των αναρτήσεων του troktiko από τους ίδιους κατά βάση ιστότοπους που είχαν αναδημοσιεύσει και τα προηγούμενα του, το troktiko επανήλθε με νέο  δημοσίευμα το οποίο είχε τίτλο « Σ. Κούλογλου φέρε πίσω τα χρήματα που πήρες. Υπόλογος ο Γερουλάνος που τον ξανάχωσε στην ΕΡΤ» το οποίο μου ζητούσε «φέρε πίσω τα πισά από τα χρήματα που πήρες από την ΕΡΤ». Το βράδυ της ίδιας ημέρας και γύρω στις 9:15 ο άγνωστος, που μου είχε τηλεφωνήσει την προηγούμενη το βράδυ μου τηλεφώνησε ξανά, πάλι με απόκρυψη του τηλεφωνικού αριθμού του. Σε αυτό το τηλεφώνημα μου ζήτησε απροσχημάτιστα και εκβιαστικά να του δώσω 30 χιλιάδες ευρώ για να σταματήσουν τα δημοσιεύματα και οι αναρτήσεις εναντίον μου. Αφού επανέλαβε ότι τα παιδιά μου θα έχουν πρόβλημα αν φωτογραφηθούν, ο άγνωστος είπε: « θα σε παραλάβουμε στις «Αποκαλύψεις» του Σαββάτου, στο Αποκαλυπτικό δελτίο, στο fimotro, στο troktiko, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Πρώτο Θέμα».. Δώσε τα λεφτά γιατί θα το μετανιώσεις και μην μιλήσεις σε κανένα».

Την επόμενη ημέρα, 1η Ιουλίου, το πρωί έστειλα εξώδικο (το οποίο επισυνάπτω στην παρούσα μήνυση) προς την εδρεύουσα στην Αθήνα (οδό Αιγιαλείας αριθ. 54 – Παράδεισος Αμαρουσίου Αττικής) ανώνυμη εταιρεία,  με την επωνυμία «CITIZEN AE», νομίμως εκπροσωπουμένης, ως εκδότριας της εβδομαδιαίας εφημερίδας με τίτλο «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ», ζητώντας να μην προβούν σε οποιοδήποτε νέο συκοφαντικό δημοσίευμα εναντίον μου, που να αναφέρει την εξοχική μου κατοικία ,τα παιδιά μου κλπ αναφέροντας συγχρόνως και το εκβιαστικό τηλεφώνημα που δέχθηκα. Από εκείνη την ημέρα δεν έχω λάβει άλλο τηλεφώνημα ενώ σταμάτησαν και οι αναρτήσεις εναντίον μου στο διαδίκτυο.

ΕΠΕΙΔΗ οι ανωτέρω μηνυόμενοι έχουν τελέσει τις παράνομες πράξεις της συκοφαντικής δυσφήμησης δια του τύπου κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση, καθώς και της απόπειρας εκβίασης, όπως ειδικότερα περιγράφονται ανωτέρω

ΕΠΕΙΔΗ με τις παράνομες πράξεις τους προσέβαλαν την τιμή και την προσωπική και επαγγελματική υπόληψή μου

ΕΠΕΙΔΗ, ακόμη περισσότερο, με τα άθλια ψεύδη τους με εμφανίζουν σαν ανήθικο τρωκτικό, σαν χρυσοκάνθαρο που λυμαίνεται το δημόσιο χρήμα, σαν ανάλγητο υποκείμενο και έτσι, όπως ήδη ανέφερα, όχι μόνο με εκθέτουν στην κοινή περιφρόνηση και χλεύη, αλλά με στοχοποιούν και με εκθέτουν ενδεχομένως και σε πράξεις ακραίας βίας,

ΕΠΕΙΔΗ όλα τα ανωτέρω είναι νόμιμα και βάσιμα,

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Ζητώ την ποινική δίωξη και τιμωρία των ανωτέρω δραστών καθώς και των συμμετόχων ή όποιων άλλων υπευθύνων και την κατά νόμο τιμωρία τους. Ειδικότερα, ζητώ την ποινική δίωξη και τιμωρία

α) του υπευθύνου της ανώνυμης εταιρείας, με την επωνυμία «CITIZEN AE», νομίμως εκπροσωπουμένης, ως ιδιοκτήτριας και εκδότριας της εβδομαδιαίας εφημερίδας με τίτλο «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ», των ως άνω συντακτών του επίμαχου δημοσιεύματος της εφημερίδας αυτής με δηλωθέντα στοιχεία ταυτότητας ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Χριστίνα και ΜΑΡΙΝΗΣ Σταύρο,

β) των Σεραφείμ Π. Κοτρώτσου, Λουκά Γ. Κατσώνη, Τάκη Χατζή, Μελίνας Πολατίδου και Αντώνη Σκυλλάκου, που αποτελούν την Συντακτική Ομάδα της ανωτέρω εφημερίδας «Αποκαλύψεις» , Ομάδα η οποία επέχει θέση Εκδότη της εφημερίδας

γ) του δημοσιογράφου ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ Ιωάννη τόσο για τα όσα συκοφαντικά είπε για εμένα κατά τα ανωτέρω, στην εκπομπή «Αποκαλυπτικό Δελτίο» του τηλεοπτικού καναλιού «EXTRA 3» , όσο και με την ιδιότητά του ως διαχειριστή και εκδότη του ιστολόγιου fimotro.

δ) κατά του υπευθύνου διαχειριστή-εκδότη του ιστολόγιου troktiko

ε) του δημοσιογράφου του Ραδιοσταθμού “Πρώτο Θέμα” Μάνου Κακλαμάνου

στ) τέλος του προς το παρόν άγνωστου δράστη της σε βάρος μου απόπειρας εκβιάσεως τον οποίο πρέπει να εντοπίσει και να ανακαλύψει η ανακριτική έρευνα.

Δηλώνω ότι παρίσταμαι ως πολιτική αγωγή κατά των ανωτέρω για τις ανωτέρω πράξεις για ποσό 45 € για ηθική βλάβη που έχω υποστεί από τις πράξεις αυτές επιφυλασσόμενος ρητά για τη διεκδίκηση της αποκατάστασης κάθε περαιτέρω ζημίας ή βλάβης μου. Πληρεξούσιο και αντίκλητο διορίζω τους δικηγόρους Αθηνών Γιάννη Φ. Φωτόπουλο και Βασιλική Μαυραγάνη, Λάμπρου Κατσώνη 11, τηλ. 210-64.22.232, ηλεκτρονική διεύθυνση: fotopoulos@isigoria.gr.
………………………2010
ο μηνύων και καταγγέλλων
μήνυση

tvxs.gr

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις