Μπάχαλο με την εξεταστική στο Πολυτεχνείο Κρήτης – Σε σύγχυση οι φοιτητές δεν ξέρουν τι να κάνουν

Κανένα σχόλιο

Με κείμενο που έστειλε στην εφημερίδα μας αναγνώστρια της εφημερίδας και φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο Κρήτης αναφέρεται σε μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την εξεταστική των φοιτητών. Όπως αναφέρει στο κείμενο, λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού, πολλοί από τους φοιτητές αναγκάστηκαν να γυρίσουν στα σπίτια των οικογενειών τους ενώ τα μαθήματα γινόταν διαδικτυακά.

Τώρα, κι ενώ σε δύο βδομάδες ανακοινώθηκε ότι θα ξεκινήσει η εξεταστική δεν έχει βγει ακόμα το πρόγραμμα των μαθημάτων ενώ δεν είναι γνωστό για ποια μαθήματα θα πρέπει να προσέλθουν στα αμφιθέατρα και ποια θα μπορέσουν να τα δώσουν από το σπίτι τους. Να σημειώσουμε ότι άλλες χρονιές οι φοιτητές γνωρίζουν τόσο τα μαθήματα όσο και αναλυτικά το πρόγραμμα τουλάχιστον ένα μήνα νωρίτερα. Και αυτό είναι αναγκαίο γιατί έτσι μπορούν να προγραμματίσουν το διάβασμά τους καθώς και να οριοθετήσουν που πρέπει να δώσουν βαρύτητα. Είναι διαφορετική η βαρύτητα που ρίχνεις στο μάθημα που δίνεται στην αρχή της εξεταστικής και διαφορετική η βαρύτητα σε ένα μάθημα που είναι προς το τέλος της εξεταστικής.

Τώρα, όχι μόνο δε γνωρίζουν το πρόγραμμα δεν ξέρουν καν με ποιον τρόπο θα δώσουν τα μαθήματα. Και αφού δεν ξέρουν τον τρόπο, δεν ξέρουν και πότε πρέπει να ταξιδέψουν.

"Sponsored links"

Διαβάστε το κείμενο που θέτει μία σειρά ζητήματα και προβληματισμούς που σίγουρα δεν περιορίζονται στη συγκεκριμένη φοιτήτρια αλλά αποτελούν προβληματισμούς της συντριπτικής μερίδας των φοιτητών:

Τις τελευταίες  εβδομάδες, στο φοιτητικό χώρο επικρατεί μία σύγχυση, καθώς οι ακαδημαϊκές αποφάσεις για τον τρόπο συνέχισης των εργαστηρίων και την πραγματοποίηση της εξεταστικής, άργησαν πάρα πολύ να παρθούν και μάλιστα,ενώ η εξεταστική στο Πολυτεχνείο Κρήτης  ξεκινά 15 Ιουνίου , ακόμα δεν έχει βγει το πρόγραμμα εξέτασης των μαθημάτων.

Μεγάλο ποσοστό των φοιτητών όλης της χώρας, μετακινήθηκε στις οικογένειές του μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και συνέχισε τα ακαδημαϊκά μαθήματα διαδικτυακά. Να σημειωθεί ότι η προσαρμογή στο νέο διαδικτυακό σύστημα έγινε πάρα πολύ γρήγορα και το εξάμηνο ευτυχώς συνεχίστηκε κανονικά και με επιτυχία, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε τις περιπτώσεις αποκλεισμού κάποιων φοιτητών, οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε προσωπικό υπολογιστή. Δυστυχώς  από αυτή τη νέα , απρόβλεπτη κατάσταση, η οποία μας βρήκε απροετοίμαστους, δεν λείπουν και τα ‘’θύματα’’…

Για να μην φεύγουμε από το θέμα μας, ενώ όμως το εξάμηνο έφτασε στο τέλος του, η απόφαση για την πραγματοποίηση των εργαστηρίων και της εξεταστικής αργούσε πάρα πολύ και ενώ σύμφωνα με το αρχικό ακαδημαϊκό ημερολόγιο, η εξεταστική περίοδος ξεκινούσε 1 Ιουνίου, δεν υπήρχε καμία ανακοίνωση μέχρι πριν ολίγων ημερών, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να μην ξέρουν αν πρέπει να γυρίσουν στον τόπο σπουδών τους ή όχι. Εν τέλει, η απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας βγήκε, δίνοντας τη δυνατότητα στα ακαδημαϊκά ιδρύματα να επιλέξουν εκείνα τον τρόπο εξέτασης και έτσι κάποια μαθήματα να εξεταστούν από απόσταση (με συγκεκριμένους τρόπους) και κάποια άλλα δια ζώσης και κάτω από  πολύ συγκεκριμένες και πολύ αυστηρές προϋποθέσεις (απαραίτητη η μάσκα, συγκεκριμένος αριθμός φοιτητών στην αίθουσα κτλ),καθώς και με συνδυασμό των παραπάνω μεθόδων. Επίσης, το εξάμηνο πήρε παράταση μια εβδομάδα και η περίοδος της εξεταστικής αποφασίστηκε να είναι η 15η Ιουνίου με 31 Ιουλίου, χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το συνηθισμένο, ώστε να επιτευχθεί η εξέταση όλων των μαθημάτων,προπτυχιακών και μη, ακολουθώντας τις υποδείξεις του Υπουργείου για τους νέους τρόπους εξέτασης, καθώς και πραγματοποίησης των προβλεπόμενων εργαστηρίων είτε δια ζώσης ( εάν δεν γίνεται διαφορετικά) είτε διαδικτυακά.

Ωστόσο, οι φοιτητές εξακολουθούν να είναι πολύ αγχωμένοι και μπερδεμένοι για δύο λόγους. Πρώτον, το πρόγραμμα της εξεταστικής δεν έχει βγει ακόμα, ενώ σε δύο εβδομάδες ξεκινά, και δεύτερον, δεν γνωρίζουν ακόμα για ποια μαθήματα θα χρειαστεί να προσέλθουν στα αμφιθέατρα του Πολυτεχνείου και για ποια θα μείνουν στο σπίτι τους μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή τους.. Τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι ποικίλλα. Οι φοιτητές δεν ξέρουν πότε θα ταξιδέψουν και όταν μάθουν προφανώς και θα γίνουν μαζικά ταξίδια με αεροπλάνα και καράβια, άρα και πολύ συνωστισμό. Επίσης,  δεν  μπορούν να οργανώσουν το διάβασμά τους και να βάλουν προτεραιότητα σε μαθήματα που θα δωθούν στις αρχές (αφού δεν γνωρίζουν το πότε) ,καθώς τα μαθήματα του Πολυτεχνείου είναι υψηλής δυσκολίας και απαιτούν πολύ χρόνο μελέτης. Άλλωστε, άλλα χρόνια γνώριζαν το πρόγραμμα έως και μήνα πριν, με αποτέλεσμα να μπορούν να οργανωθούν καλύτερα. Επίσης, αν μεγάλο ποσοστό εξέτασης μαθημάτων γίνει διαδικτυακά και κάποια μόνο διά ζώσης οι φοιτητές θα αναγκαστούν να επιστρέψουν στα Χανιά, ρισκάροντας με την έκθεσής τους, και αυτό μόνο για ελάχιστα μαθήματα. Ακόμα, αξίζει να αναφερθεί, ότι έχει πέσει στο τραπέζι, η πρόταση να γίνουν εξετάσεις σε υπαίθριο χώρο και συγκεκριμένα σε Parking του Πολυτεχνείου, εν μέσω καλοκαιριού στα Χανιά που οι θερμοκρασίες φτάνουν  τα ύψη και γενικά τα καιρικά φαινόμενα μπορεί να σταθούν μεγάλο εμπόδιο στη μέθοδο αυτή.

Θεωρώ, ότι όχι μόνο άργησε να παρθεί απόφαση και μάλιστα ακόμα δεν έχουμε πρόγραμμα εξεταστικής , αλλά και το θέμα της μεικτής εξέτασης των μαθημάτων, δημιουργεί σύγχυση καθώς και  έκθεση σε κίνδυνο που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Μάλιστα, είναι ανούσιο να εξεταστούν μόνο κάποια μαθήματα με φυσική παρουσία και άλλα όχι, αφού ούτως ή άλλως η έκθεση και ο μη ανατρέψιμος συνωστισμός ( έστω και ελάχιστος, εάν τηρηθούν οι κανόνες) , αποτελεί ούτως ή άλλως κίνδυνο, εν καιρώ COVID-19 . Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα κρούσματα στη χώρα μας είναι λίγα, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν και μάλιστα τα ταξίδια ξεκινούν και πολλοί τουρίστες θα φτάσουν στα όμορφα Χανιά μας, κυκλοφορώντας ανάμεσα στους φοιτητές… Σε άλλα ιδρύματα της Ηπειρωτικής Ελλάδας, όλα τα μαθήματα θα εξεταστούν από απόσταση , ενώ στα Χανιά , που είμαστε και νησί, άρα με δυσκολότερη πρόσβαση και μάλιστα ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και με φήμη freeCovid-19 (!!!) , αποφασίστηκε η μεικτή εξέταση…

Αυτές ήταν λίγες από τις σκέψεις μου ως φοιτήτριας στο Πολυτεχνείο Κρήτης , επηρεασμένη από τις κουβέντες που ακούω από το φοιτητικό μου περίγυρο. Φυσικά και αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια που καταβάλλουν τα αρμόδια όργανα του Πολυτεχνείου για την βέλτιστη προσαρμογή στη νέα αυτή, πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση , αλλά η ανησυχία των φοιτητών δεν παύει να είναι μεγάλη.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις