Να μην ψηφιστεί το Χωροταξικό αν δεν υπάρξουν αλλαγές στη μνημονιακή νομοθεσία από τα αρμόδια υπουργεία

Κανένα σχόλιο

Αυτές τις μέρες ευρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Αναθεώρηση του ΠΠΧΣΑΑ (Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης) Κρήτης.

Σύμφωνα με τα ισχύοντα ο Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός μαζί με τα ΓΠΣ ΣΧΟΟΑΠ κλπ αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της αναπτυξιακής στρατηγικής μίας χώρας ή μίας περιφέρειας, ενός Δήμου μαζί και με άλλες βέβαια προϋποθέσεις όπως η ύπαρξη Δασολογίου, Κτηματολογίου, Πολιτικής Δομής και συγκρότησης δημόσιας διοίκησης η οποία πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη κλπ. Στον Εθνικό και Περιφερειακό Χωροταξικό Σχεδιασμό δίδονται οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες εξειδικεύονται στο χώρο από τα υποκείμενα επίπεδα σχεδιασμού (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, Πολεοδομικά Σχέδια κλπ).

Σ’ αυτόν τον σχεδιασμό έχουν λόγο και ρόλο όλοι από την κεντρική εξουσία την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού την εκπαιδευτική κοινότητα τα επιμελητήρια έως και τους απλούς συλλόγους και πολίτες.

"Sponsored links"

Αυτό είναι το στάδιο της Δημόσιας Διαβούλευσης.

Από το προηγούμενο Χωροταξικό (2003-2013) αλλά και τώρα αυτό το στάδιο δεν έχει πάει καλά λόγω των στενών χρονικών περιθωρίων διαβούλευσης αλλά και λόγω του ότι οι καθ’ ύλην Αρμόδιοι Χωροταξικού Σχεδιασμού δεν έχουν φροντίσει επαρκώς να γίνει γνωστός στους πολίτες ο σημαντικό ρόλος του για το παρόν και το μέλλον.

Με απλά λόγια σωστός και υλοποιήσιμος Χωροταξικός Σχεδιασμός παράγει θέσεις εργασίας, πλούτο, αναπτύσσει προστατεύει και διατηρεί τις πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες και την καινοτομία μίας χώρας, μίας περιφέρειας, ενός Δήμου, αφορά λοιπόν όλους.

Δυστυχώς το Χωροταξικό Σχέδιο της περιόδου 2003-2013 δεν έδωσε ούτε καν πλησίασε στο βαθμό που έπρεπε (με εξαιρέσεις) τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες.

Υπουργεία-Περιφέρειες-Δήμοι-Υπηρεσίες δεν μπόρεσαν να δράσουν αποτελεσματικά.

Τα αίτια γνωστά και χιλιοειπωμένα.

Εξαιρέσεις αποτέλεσαν τα Ανώτατα και Ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ορισμένοι φορείς έρευνας και τεχνολογίας.

Τα όσα υποστηρίζω παραπάνω θα τα διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε μελετήσει την Έκθεση Αξιολόγησης και τα σχετικά πορίσματα (2003-2013) της εφαρμογής του Χωροταξικού Πλαισίου για την Κρήτη όπου είναι εμφανής η αποτυχία πολλών στόχων και μάλιστα εκεί όπου η Κρήτη έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα και δυνατότητες πχ παραγωγική βάση και Υπηρεσίες Τουρισμός όπου ειδικότερα στον Τουρισμό διαπιστώνεται ότι χάνονται θέσεις απασχόλησης. Βεβαίως η κρίση η οποία προήλθε από την πολιτική των Μνημονίων έπαιξε ρόλο όχι όμως τόσο σημαντικό και αυτό αποδεικνύεται από τις συγκρίσεις περιφερειών της χώρας αλλά και Περιφερειών όπως της Πορτογαλίας, της Ισπανίας κλπ όπου η κρίση υπήρχε και υπάρχει και εκεί.

Η Μελέτη Αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου Κρήτης η οποία επιχειρείτε μπορεί να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα (Β1 και Β2 φάσεις).

"Sponsored links"

Κατά την γνώμη μου όμως δεν πρέπει να προχωρήσουμε σε ψήφισή του τώρα και οι λόγοι είναι οι εξής:

· Η κρίση των μνημονίων η οποία ταλαιπωρεί την κοινωνία δεν μας επιτρέπει με καθαρό και επωφελή για το συμφέρον των πολιτών τρόπο να επεξεργασθούμε σχέδια.
· Έχουν ψηφισθεί σειρά μνημονιακών νόμων οι οποίοι είναι εμπόδιο σε κάθε σοβαρή προσπάθεια ανάπτυξης, και θα επηρεάσουν αρνητικά το παρόν Χωροταξικό Σχέδιο
· Αυτοί οι μνημονιακοί νόμοι στοχεύουν στη απώλεια δυνατοτήτων και πλουτοπαραγωγικών πόρων από τους πολλούς και τις κατευθύνουν σε λίγους με παράλληλη κατασπατάληση του μεγαλύτερου συγκριτικού και μονοπολικού πλεονεκτήματός μας που είναι το φυσικό περιβάλλον και η βιοποικιλότητα
· Ειδικά για την βιοποικιλότητα έχω την άποψη ότι για την Κρήτη θα πρέπει να υπάρξει ειδικό αναλυτικό κεφάλαιο στο Περιφερειακό Χωροταξικό.

Αυτή η κατάσταση οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο οποιοσδήποτε Περιφερειακός Χωροταξικός Σχεδιασμός αναθεωρήθει τώρα δεν θα φέρει αποτελέσματα αλλά επίσης δεν απαιτείται και ανατροπή του ισχύοντος Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου.

Στο ίδιο συμπέρασμα φαίνεται να καταλήγει και η ομάδα μελέτης στο κεφάλαιο Β1.1 β.1 με τίτλο Σύνοψη Πορισμάτων.

Ως εκ τούτου διατυπώνω την άποψη ότι η μελέτη μπορεί και να πρέπει να ολοκληρωθεί ως μελετητικό έργο.

Σε καμία όμως των περιπτώσεων δεν θα πρέπει να τρέξουμε για την ψήφισή του πριν υπάρξουν οι πρωτοβουλίες και αλλαγές στην Νομοθεσία από τα αρμόδια Υπουργεία.

Εκεί στο ΥΠΕΚΑ όμως δεν μπορεί να συνεχίζεται η παλαιότερη πολιτική της αδράνειας ή της δράσης κατόπιν υποδείξεων συγκεκριμένων ομάδων (προνομιούχων).

Ο αρμόδιος Αν. Υπουργός πρέπει να καταλάβει ότι ο χρόνος πιέζει, ότι οι μανδαρίνοι δεν μπορεί να κουμαντάρουν ακόμα και να καθυστερούν τις εξαγγελθείσες πολιτικές σε θέματα Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης.

Κουκουράκης Κων/νος
Π Δήμαρχος Ιναχωρίου
Δημοτικός Σύμβουλος Κισσάμου

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις