Οι ήρωες της καθημερινότητας εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού – Κορωνοϊός και τεχνολογία (10ο μέρος)

Κανένα σχόλιο

Του Γιάννη Αγγελάκη

Αλλά ήρωες εν μέσω της πανδημίας δεν ήταν μόνο οι εργαζόμενοι.

Στον κόσμο της θετικής ενέργειας, της διαφήμισης και των influencer, ο καθένας μπορεί να είναι ένας ήρωας, αρκεί να αναγνωρίζει τις θετικές πτυχές αυτού που συμβαίνει.

"Sponsored links"

Έτσι, ήρωας είναι αυτός που μέσα στο σπίτι του ανακαλύπτει το νόημα της οικογένειας, ή η γυναίκα που κόβει μόνη της τα μαλλιά της και γελά με την εικόνα της, ένας άνθρωπος που ανακαλύπτει το νόημα στην μοναξιά του βρίσκοντας δημιουργικούς τρόπους για να περνά τον χρόνο του.

Στον κόσμο της διαφήμισης όλοι είναι αισιόδοξοι, θετικοί, όλοι είναι δυνατοί και ανταπεξέρχονται. Δεν γκρινιάζουν, δεν έχουν κακές στιγμές, ξεπερνούν πάντα με επιτυχία τους φόβους τους.

Είναι όλοι ήρωες και είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι.

Και είναι λογικό, σε αυτό τον κόσμο όπου οι απλοί καθημερινοί άνθρωποι είναι ήρωες, οι διαφημιστικές εταιρείες να αναζητήσουν τους πρωταγωνιστές τους σε απλούς καθημερινούς ανθρώπους.

Οι εταιρείες συνειδητοποίησαν πιο πολύ παρά ποτέ άλλοτε εν μέσω πανδημίας, ότι δε χρειάζεται ένα ακριβό στούντιο για να γυρίσουν επιτυχημένες διαφημίσεις, αρκούν αυθεντικά πλάνα από την καθημερινή ζωή απλών ανθρώπων όπως τα ποστάρουν σε social media.

Αυτά, με την κατάλληλη επεξεργασία μπορούν να δώσουν ένα αέρα αυθεντικότητας και αληθινού, να φέρουν πιο κοντά τον καταναλωτή στο προϊόν το οποίο ταυτίζεται με την εικόνα αυτών των καθημερινών ανθρώπων που του μοιάζουν τόσο πολύ.

Εμπιστευόμαστε περισσότερο αυτό που μας μοιάζει. Νοιώθουμε ασφαλής. Μπορούμε να είμαστε όλοι ήρωες.

Η πανδημία έκανε τις εταιρείες να καταλάβουν ότι όπως μπορείς να δημιουργήσεις πολύ δημοφιλή βίντεο στο youtube με ελάχιστο κόστος, το ίδιο μπορείς να κάνεις και με τη διαφήμιση προϊόντων, χρησιμοποιώντας την ισχύ influencers σε social media.

"Sponsored links"

Εν μέσω πανδημίας, όλο και  περισσότερες εταιρείες πλήρωναν influencers, για να δημιουργήσουν υλικό και να διαφημίσουν τα προϊόντα τους.

Οι άνθρωποι εν μέσω καραντίνας ξόδευαν όλο και παραπάνω χρόνο στα social media.

Ο αριθμός των likes εκτοξεύθηκε.

Οι άνθρωποι της πανδημίας της εποχής των social media κατανάλωσαν τεράστιους όγκους ψηφιακού υλικού.

Παρακολουθούν πολύ πιο εύκολα live streaming. Δε αρκούνται στο να βλέπουν στα βιαστικά μία φωτογραφία.

«Αυτή η ενασχόληση που έχει διάρκεια είναι κάτι που είναι τόσο δυνατό για τις εταιρείες», λέει ο Ellie Jenkins, της Mavrck.

Όλοι, στην περίοδο της πανδημίας, επέλεξαν να κάνουν κάποιου είδους live streaming.

Τα social media ευνόησαν αυτή την κίνηση αφού το live streaming και πριν την πανδημία λάμβανε από τους αλγόριθμους των εταιρειών μεγαλύτερη προώθηση από απλές φωτογραφίες και βίντεο, ή ένα post με απλό κείμενο.

Τα social media αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που προσφέρει το live streaming για αποτελεσματική διαφήμιση και αύξηση των κερδών κατεύθυναν την κίνηση των χρηστών προς αυτή την κατεύθυνση.

Εν μέσω της καραντίνας, το live streaming έζησε τη δική του άνοιξη.

Ακόμα και μετά την καραντίνα, η τάση παραμένει ισχυρή.

Η Κίνα επενδύει βαριά στο live streaming για να αναζωογονήσει την οικονομία της. [38,39,40,41]

Οι νέοι influencers μοιάζουν όλο και παραπάνω με εκσυγχρονισμένες μορφές των παλιών σταρ telemarketing.  Όμως, αυτή τη φορά, ο κόσμος τους αγαπά και τους εμπιστεύεται γιατί είναι «σαν κι εμάς». Επικοινωνούν μαζί τους στα social media και τους στέλνουν προσωπικά μηνύματα.

Τους εμπιστεύονται και τους θεωρούνε κουλ ή τους φθονούν. Παρακολουθούν τα live stream τους, τα βίντεό τους, φτιάχνουν τις συνταγές τους, αγοράζουν τα προϊόντα που προωθούν, ακολουθούν τις συμβουλές τους.

Και ο καθένας μπορεί και θέλει να γίνει ένας influencer.

Όλο και παραπάνω το όνειρο των πολιτών είναι να γίνουν διάσημοι ώστε να μπορούν να πουλάνε τα προϊόντα εταιρειών.

Όλοι θέλουν να τους αγαπούνε, θέλουν να αποκτήσουν ένα επίπεδο δημοφιλίας που θα τους δίνει το δικαίωμα να πουλάνε τα προϊόντα εταιρειών ή ακόμα καλύτερα, για να πουλάνε τη δική τους σειρά προϊόντων.

Θέλουμε να γίνουμε αυτοί που θα έχουν τόσο αξία ώστε να τους πληρώνουν οι εταιρείες για να πουλάνε προϊόντα τους. O Βελόπουλος εδώ δεν είναι η εξαίρεση, είναι κανόνας.

Οπωσδήποτε, δε χρειάζεται να είναι θαυματουργές κεραλοιφές, μπορεί όμως να είναι θαυματουργά οπίσθια από σιλικόνη, μία καταπληκτική σειρά από κραγιόν, πεντανόστιμα μακαρόνια. Μπορεί να είναι ιδέες.

Θέλουμε να είμαστε όλοι επιτυχημένοι entrepreneurs με κοινωνικές ευαισθησίες. Θέλουμε να ασκούμε επιρροή.

Θέλουμε κι εμείς να ανήκουμε σε αυτό τον θαυμαστό κόσμο του win-win όπου θα κερδίζουμε κάνοντας το καλό.

Θέλουμε να είμαστε η Amazon, όχι οι ήρωες εργαζόμενοί της.

Μισούμε τον Ζούκεμπεργκ αλλά θέλουμε τόσο πολύ να του μοιάσουμε.

Εν μέσω πανδημίας, αυτό είναι πιο αλήθεια παρά ποτέ. [42]

Η βιομηχανία των infuencer εν μέσω πανδημίας ουσιαστικά μεγάλωσε. [43,44]

Ακόμη και διάσημοι μουσικοί και celebrities συνειδητοποιούν την ισχύ των social media.

Δημιούργησαν περισσότερο υλικό από κάθε άλλη φορά γιατί αναγνώρισαν ότι αν καταφέρουν να συνδεθούν με το κοινό τους εν μέσω πανδημίας, δε θα ξεχαστούν.

Η πανδημία είναι μία εμπειρία αξέχαστη.

Τον Μάρτιο καταγράφηκε μία αύξηση κατά 33% στον αριθμό των εταιρειών που επέλεξαν να προσλάβουν influencers για την προώθηση υλικού τους.

H λειτουργία από απόσταση μπορεί να είναι οικονομική. [44,45]

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

38. Livestreaming Set To Unlock Greater E-Commerce Spending In China, https://seekingalpha.com/article/4353728-livestreaming-set-to-unlock-greater-e-commerce-spending-in-china

39. Mengyao Zang, China’s Livestreaming Market: Depicting the New Normal, https://equalocean.com/research/2020051713985

40. Livestreaming audience in China hits half a billion, https://www.warc.com/newsandopinion/news/livestreaming-audience-in-china-hits-half-a-billion/43602

41. Vincent Ni, Yitsing Wang, Coronavirus: Can live-streaming save China’s economy?, https://www.bbc.com/news/business-52449498

42. Charles Taylor, Is COVID Making Marketing Influencers More Influential?, https://www.forbes.com/sites/charlesrtaylor/2020/07/30/is-covid-making-marketing-influencers-more-influential/#41de72ea4200

43. Amanda Perelli, Dan whateley, Sydney Bradley, How the coronavirus is changing the influencer business, according to marketers and top Instagram and YouTube stars, https://www.businessinsider.com/how-coronavirus-is-changing-influencer-marketing-creator-industry-2020-3

44. Brad Howarth, Why the COVID-19 crisis has elevated influencer marketing, https://www.cmo.com.au/article/681575/why-covid-19-crisis-has-elevated-influencer-marketing/

45. Cristina Criddle, Coronavirus: Influencers’ glossy lifestyles lose their shine, https://www.bbc.com/news/business-52362462

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο Γιάννης Αγγελάκης σπούδασε Μέσα Ενημέρωσης και Πολιτισμικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Wolverhampton και ακολούθως συνέχισε τις σπουδές του σε επίπεδο MPhil στο Κέντρο για τις Σύγχρονες Πολιτισμικές Σπουδές (CCCS) του Πανεπιστήμιου του Birmingham. Περισσότερα άρθρα και δημoσιεύσεις μου εδώ

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις