Οι πολίτες γυρίζουν την πλάτη στα ΜΜΕ

Κανένα σχόλιο

Παντελής έλλειψη αξιοπιστίας καταγράφουν τα ελληνικά ΜΜΕ, με τις εφημερίδες και την τηλεόραση να εμφανίζονται ως «αρνητικοί πρωταγωνιστές», αφού σχεδόν οκτώ στους δέκα πολίτες δείχνουν να μην εμπιστεύοντα τα παραδοσιακά αυτά μέσα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του β’ μέρους έρευνας της Public Issue, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της «Εφημερίδας των Συντακτών». Ταυτόχρονα, ολοένα και πιο μειωμένη παρουσιάζεται η αξιοπιστία των ελληνικών ΜΜΕ στο Διαδίκτυο, καθώς τουλάχιστον τρεις στους δέκα πολίτες δείχνουν να μην εμπιστεύονται τα ηλεκτρονικά μέσα,

Αν και η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα λεγόμενα διαδραστικά Μέσα (ραδιόφωνο, Διαδίκτυο) και τα μη διαδραστικά ανοίγει ολοένα και περισσότερο υπέρ των πρώτων, καταγράφεται μια έντονη κρίση αξιοπιστίας ως προς τη διαδικτυακή ενημέρωση, η οποία φαίνεται πως είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την κρίση των πολιτικών θεσμών.

Ενδεικτικά, συνεχής υποχώρηση του δείκτη εμπιστοσύνης εξακολουθεί να καταγράφεται για τις εφημερίδες, καθώς το 80% των ερωτηθέντων δείχνει να μην τις εμπιστεύεται για την ενημέρωσή του. Σε αρνητικό «σπιράλ» εξακολουθεί να βρίσκεται και η τηλεόραση, καθώς το 76% φαίνεται πως προτιμά να κλείσει το διακόπτη στον πάλαι ποτέ «βασιλιά των ΜΜΕ», με τις θετικές γνώμες για το μέσο αυτό να αγγίζουν μόλις το 13%.

"Sponsored links"

Αρνητικές τάσεις και στα διαδικτυακά ΜΜΕ

2Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την έρευνα, περίπου τέσσερις στους δέκα πολίτες μάλλον εμπιστεύονται την ενημέρωσή του μέσω του Διαδικτύου (42%), ενώ το 32% δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης ως προς αυτό. Η τάση σε αυτό το τελευταίο ποσοστό είναι αυξητική, ιδιαίτερα σε σύγκριση με το 2011 όταν το αντίστοιχο μέγεθος ανερχόταν στο 18%.

Σημειώνεται, εξάλλου, ότι το 2011, που έχει χαρακτηριστεί ως «κινηματική χρονιά» για τη χώρα μας, το Internet διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην ενεργοποίηση κοινωνικών ομάδων, φορέων και συλλογικοτήτων.  Ωστόσο, το Διαδίκτυο, εξακολουθεί να διατηρεί τη δεύτερη θέση μεταξύ των ΜΜΕ – και τη δέκατη στη συνολική κατάταξη εμπιστοσύνης του 2014.

Δεσπόζει το Ραδιόφωνο, αλλά με απώλειες

Στην έρευνα της Public Issue το Ραδιόφωνο, ως παραδοσιακό διαδραστικό μέσο, εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ ψηλά σε επίπεδο αξιοπιστίας σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ΜΜΕ, με το 42% των πολιτών να το προτιμά για την ενημέρωσή του. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, και το Μέσο αυτό παρουσιάζει μια διαχρονική κάμψη σε επίπεδο κοινωνικής αποδοχής.

Κρίση θεσμών

Σημειώνεται πως στο α’ μέρος της έρευνας της Public Issue καταγράφονται υψηλοί δείκτες εμπιστοσύνης σε κατασταλτικούς (Στρατός, Αστυνομία) αλλά και σε παραδοσιακούς κοινωνικούς θεσμούς (λαός, Εκκλησία), ενώ στον αντίποδα επισημαίνεται μια κατακόρυφη πτώση ως προς την αξιοπιστία θεσμών, όπως η Βουλή, οι τράπεζες και τα ΜΜΕ.

Η απαξίωση αυτή έρχεται ως απότοκο της οικονομικής κρίσης, αλλά και των σχέσεων διαφθοράς και διαπλοκής που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και τα μέσα ενημέρωσης.

Η ταυτότητα της έρευνας

"Sponsored links"

Η έρευνα διενεργήθηκε από τις 13 έως και τις 20 Οκτωβρίου 2014 μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων στα νοικοκυριά των ερωτώμενων και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το μέγεθος του δείγματος να ανέρχεται σε συνολικά 1.007 άτομα.

tvxs.gr

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις