Ο Στάθης Λιβαθινός παραιτήθηκε από το Εθνικό Θέατρο ύστερα από καταγγελίες από σπουδαστές – “Δεν νιώθω καμία πικρία”, αλλά “δεν θα μπω σε διάλογο μαζί τους”, είπε

Κανένα σχόλιο

Την παραίτησή του από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου υπέβαλε ο γνωστός σκηνοθέτης και πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής της χώρας, Στάθης Λιβαθινός. Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση από το Εθνικό Θέατρο.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο κ. Λιβαθινός παραιτήθηκε από τη σχολή του Εθνικού, ύστερα από καταγγελίες που είχαν γίνει από σπουδαστές εις βάρος του. Οι καταγγελίες δεν αφορούν σε σεξουαλική βία αλλά σύμφωνα με την έντονη φημολογία των τελευταίων ωρών, μιλούν για αυταρχική συμπεριφορά.

Το News 24/7 επικοινώνησε χθες, Δευτέρα, με τον κ. Λιβαθινό, ο οποίος σε μια λιτή δήλωσή του διέψευσε ότι σκοπεύει να παραιτηθεί:

"Sponsored links"

«Δεν έχω υποβάλει την παραίτησή μου από τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Η Σχολή άλλωστε αυτήν τη στιγμή είναι κλειστή, δεν γίνονται μαθήματα. Δεν κάνω καμία άλλη δήλωση» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως όλα δείχνουν, στο πλαίσιο των καταγγελιών για βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική) στον χώρο των Τεχνών, στο Εθνικό Θέατρο συντελείται τις τελευταίες ημέρες μια προσπάθεια “εκκαθάρισης” και αποδόμησης ανάρμοστων συμπεριφορών.

Το χρονικό της παραίτησης του Στάθη Λιβαθινού

Τις τελευταίες ώρες υπήρχε έντονη φημολογία για την παραίτηση του κ. Λιβαθινού από τη Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Η αφορμή είχε δοθεί αρκετό καιρό πριν, από την ανακοίνωση που δημοσίευσε ο Σύλλογος Σπουδαστών στις 30 Ιανουαρίου στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε και έφτασε η ώρα να φανερωθούν τα αμέτρητα περιστατικά εργασιακού εκφοβισμού, σεξιστικής βίας, ρατσισμού, ομοφοβίας, τρανσοφοβίας, μισοαναπειρισμού, ηλικισμού και αποκλεισμών του θεάματος – έναν χώρο, που αν και φαινομενικά μοιάζει ρόδινος, είναι γεμάτος από ανθρώπους που εκμεταλλευόμενοι τη θέση ισχύος μπορούν να υποτιμούν ή ακόμη και να συμπεριφέρονται παραβιαστικά, να εκβιάζουν συναισθηματικά και παρενοχλούν σεξουαλικά.

Εμείς οι ίδιες και οι ίδιοι, άλλες περισσότερο, άλλοι λιγότεροι, άλλοι ευτυχώς καθόλου, έχουμε βιώσει αντίστοιχα περιστατικά – τα οποία δυστυχώς δεν έχουμε μπορέσει να αρθρώσουμε λόγω φόβου μήπως εμείς κάτι δεν καταλάβαμε καλά και μήπως μελλοντικά στιγματιστούμε.»

Στις 6 Φεβρουαρίου οι σπουδαστές της σχολής του Εθνικού είχαν διαδικτυακή συνάντηση με τους καθηγητές τους (συνάντηση που ζήτησαν οι ίδιοι οι σπουδαστές) και το τοπίο ξεκαθάρισε. Σε μια έντονα φορτισμένη ατμόσφαιρα οι σπουδαστές κατονόμασαν συγκεκριμένο καθηγητή, τον Στάθη Λιβαθινό, κατηγορώντας τον για αλαζονική, αυταρχική συμπεριφορά και «πρακτικές διδασκαλίας» με χρήση «μειωτικών, απαξιωτικών και ομοφοβικών σχολίων, τα οποία τραυμάτιζαν την αξιοπρέπειά τους και δημιουργούσαν ένα κλίμα διακρίσεων και φόβου».

Σε επιστολή μάλιστα προς τους καθηγητές τους (η οποία προηγήθηκε της συνάντησης) οι σπουδαστές σημείωναν πως «η επώνυμη καταγγελία συγκεκριμένων περιστατικών που συνέβησαν στο παρελθόν στη σχολή μας είναι μια πολύπλοκη και επώδυνη διαδικασία και δεν μπορεί κανένας και καμία να πιεστεί επί τούτου».

«Οι σχέσεις μεταξύ σπουδαστών και καθηγητών αποκαταστάθηκαν και η σχολή έχει προχωρήσει ήδη στη διερεύνηση των περιστατικών που αναφέρθηκαν, ώστε να επιλυθούν τα ζητήματα» ανέφερε η κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν μετά τη συνάντηση η διευθύντρια Σπουδών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, Δηώ Καγγελάρη, ο Σύλλογος Καθηγητών και ο Σύλλογος Σπουδαστών.

"Sponsored links"

«Δεν νιώθω καμία πικρία», λέει στην «Καθημερινή» ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και σκηνοθέτης Στάθης Λιβαθινός, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που θέλουν να ανακοινώνει σήμερα την παραίτησή του από τη δραματική σχολή του θεάτρου. Ο κ. Λιβαθινός, είχε επισημάνει ότι «δεν θα μπω σε διάλογο μαζί τους», αναφερόμενος στις αιτιάσεις που οδήγησαν στην αποχώρησή του.

Η ανακοίνωση παραίτησης του Στάθη Λιβαθινού

Την πίκρα του εκφράζει με την ανακοίνωση παραίτησής του, ο Στάθης Λιβαθινός, ο οποίος απευθυνόμενος στους μαθητές του αναφέρει ότι έχουν άρνηση να συνεργαστούν μαζί του ακόμα και για δύο ώρες την εβδομάδα.

«Αγαπημένες μου μαθήτριες και αγαπημένοι μου μαθητές, μετά και την τελευταία σας άρνηση να συνεργαστείτε μαζί μου έστω για 2 ώρες την βδομάδα ώστε να ολοκληρώσετε τον κύκλο των σπουδών σας, μέσα στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, δεν μου μένει τίποτα άλλο από το να σας αποχαιρετήσω».

Στη συνέχεια της επιστολής ζητάει συγγνώμη σε περίπτωση που πλήγωσε κάποιον τονίζοντας ότι αν υπήρξε αυστηρός το έκανε από έγνοια και αγωνία.

«Ζητώ και πάλι συγγνώμη αν τυχόν πλήγωσα κάποια ή κάποιον από σας – η όποια αυστηρότητα μου δεν έκρυβε τίποτα περισσότερο από έγνοια και αγωνία ώστε να αποκτήσετε τα απαραίτητα εφόδια για την μελλοντική σας πορεία στο θέατρο. Χρειάστηκε πολύς κόπος και επιμονή χρόνων για να μπορέσω επιτέλους να δημιουργήσω αυτό το Τμήμα Σκηνοθεσίας στο οποίο βρίσκεστε σήμερα, αλλά και να διαθέτει η Σχολή του Εθνικού Θεάτρου τις υποδομές που διαθέτει»

Στο τέλος, ο κ. Λιβαθινός ζητά από τους μαθητές του να κρατήσουν μόνο τα καλά και να αλλάξουν το θέατρο ενώ τους ευχαριστεί για όλα.

«Κρατήστε μόνο τα καλά κι αλλάξτε το θέατρο. Σας ευχαριστώ για όλα, όπως και την διευθύντρια της Σχολής αλλά και όσους συναδέλφους με στήριξαν».

Ποιος είναι ο Στάθης Λιβαθινός

Ο Στάθης Λιβαθινός είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Πέλου Κατσέλη και της Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε σκηνοθεσία στο Κρατικό Ινστιτούτο Θεάτρου της Μόσχας,από όπου αποφοίτησε αριστούχος με Μ.Α.

Εργάστηκε ως ηθοποιός με το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη (1981-83). Την περίοδο 1991-1997 συμμετείχε ως ηθοποιός σε παραστάσεις του Θεάτρου Αμόρε, του Θεάτρου Εξαρχείων και του Θεάτρου Αθηνών.

Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις. Κάποιες από αυτές είναι: «Πεθαίνω σα χώρα» του Δ. Δημητριάδη, «Το κτήνος στο φεγγάρι» του Καλινόσκι, «Πριν την αποχώρηση» του Τόμας Μπέρνχαρντ, «Φρεναπάτη» του Κούσνερ, «Οικόπεδα με θέα» του Ντ. Μάμετ, «Αγάπης αγώνας άγονος» του Σαίξπηρ, «Μήδεια» του Ευριπίδη, «Βάσσα» του Γκόρκι, «Ηλίθιος» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, «Ένας ήρωας, το καμάρι της Δύσης» του Τζ. Μ. Σινγκ, «Bασιλιάς Ληρ» του Ο. Σαίξπηρ, «Ερωτόκριτος» του Β. Κορνάρου, «Φόνισσα» του Α. Παπαδιαμάντη, «Ιλιάδα» του Ομήρου, «Ο γάμος του Φίγκαρο» του Πιέρ Μπωμαρσαί.

Βραβεύτηκε με το Βραβείο Κριτικών Μόσχας για τη διπλωματική του παράσταση «Οι Ρόζενγκραντς και Γκίλντενστερν πέθαναν» καθώς και με το βραβείο Νέων Δημιουργών από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και με το βραβείο Φώτος Πολίτης (2001-2003)

Διατέλεσε πριν από τον Δημήτρη Λιγνάδη, καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου από τον Απρίλιο του 2015 μέχρι τον Αύγουστο του 2019. Από το 2001 εως το 2007 υπήρξε υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και του Εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας. Υπό τη διεύθυνσή του η Πειραματική Σκηνή γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση.

Έχει διδάξει Σκηνοθεσία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών (1997-1999) και Υποκριτική και Σκηνοθεσία στο Τμήμα Μετεκπαίδευσης Ηθοποιών του Πανεπιστημίου Harvard της Βοστώνης.

News 24/7, kathimerini.gr

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις