Πέθανε ο ηθοποιός Γιώργος Παπαζήσης που καθιερώθηκε ως ο πιο αγαπητός Κρητικός «Μανωλιός» του ελληνικού σινεμά | Φωτός+Βίντεο

Κανένα σχόλιο

Σε ηλικία 80 ετών ο ηθοποιός Γιώργος Παπαζήσης άφησε την τελευταία του πνοή έπειτα από μάχη που έδωσε με τον καρκίνο.

Γεννημένος το 1938 στην Αθήνα, ο Γιώργος Παπαζήσης σπούδασε στη Δραματική Σχολή του «Ελληνικού Ωδείου» και στη Μουσική Σχολή του Μ. Θεοφανίδη.

Το 1961 έκανε ντεμπούτο στο θεατρικό σανίδι με το έργο των Τσιφόρου – Βασιλειάδη «Τα Κοκόρια των Δώδεκα».

"Sponsored links"

Η πρώτη του κινηματογραφική δουλειά ήταν στην ταινία «Τέρμα τα Δίφραγκα» το 1962, ενώ σε πολλές ταινίες ερμήνευσε επιτυχημένα τον Κρητικό αφήνοντας εποχή ως ο πιο αγαπητός «Μανωλιός» του ελληνικού σινεμά.

Σε κάθε περίπτωση, παίζοντας κατά βάση τον καλοκάγαθο Κρητικό (που συνήθως προσπαθεί να παντρέψει την αδελφή του), ο Παπαζήσης έπαιξε μέσα σε λίγα χρόνια σε 36 (!) ταινίες, κόβοντας πολλά εισιτήρια και αφήνοντας ως εκ τούτου και αυτός το αποτύπωμά του στο ελληνικό σινεμά. Με τον Γιώργο Ζαμπέτα στο φιλμ «Ο Μανωλιός Ξαναχτυπά» (1971) Αφίσα της ταινίας «Ο Μανωλιός στην Ευρώπη» (1971) που έκοψε 190.000 εισιτήρια Αφίσα της ταινίας «Υβ! Υβ! Ο Μανωλιός παίζει μπάλα» (1972). Το τελευταίο του φιλμ.

Ο ίδιος ωστόσο, όπως είχε πει χρόνια αργότερα, δεν άντεχε αυτήν την τυποποίηση που του επέβαλε ο οργανισμός Καραγιάννης-Καρατζόπουλος με τον οποίο είχε συμβόλαιο, και έτσι η καριέρα του στο σινεμά διακόπηκε σχετικά πρόωρα – σε ηλικία 34 ετών.

«Δεν ήθελα να τυποποιηθώ, γιατί εγώ ήμουν θεατροπαίδι. Δεν ήθελα να βγω στον κινηματογράφο να κάνω τον Κρητικό, έτυχε. Αλλά κατά το ελληνικό, ήθελαν να το συνεχίσουμε γιατί “κονομάμε”. Εγώ δεν ήθελα. Δεν το μετάνιωσα καθόλου, κέρδισα τον Παπαζήση».

Ο Γιώργος Παπαζήσης ήταν παντρεμένος με τη γνωστή ηθοποιό Τιτίκα Στασινοπούλου και μάλιστα υπήρξαν ένα από τα πιο δημοφιλή κινηματογραφικά ζευγάρια. Το ζευγάρι έχει ένα γιο, τον Δημήτρη, ενώ τα τελευταία χρόνια είχαν επιλέξει χωριστούς δρόμους, βάζονας τέλος στο γάμο τους.

Η Τιτίκα Στασινοπούλου θα δηλώσει για το συναινετικό διαζύγιό τους: «Φτάνει να είναι ευτυχισμένος, τόσο όσο όταν βρίσκεται πάνω στο σανίδι. Το θέατρο είναι η ζωή του, η αναπνοή του. Την περισσότερη ευθύνη εγώ τη φέρω. Δεν μπορώ να αδικήσω τον Παπαζήση».

"Sponsored links"

Σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην εκπομπή τα Καρντάσιανς το 2015, ο Γιώργος Παπαζήσης είχε αποκαλύψει ότι είχε σπάσει το συμβόλαιό του με την εταιρεία Καραγιάννης-Καρατζόπουλος γιατί δεν επιθυμούσε πλέον να ερμηνεύει ρόλους στους οποίους υποδυόταν τον -κατά τα άλλα συμπαθή και αγαπητό- Κρητικό.

«Δεν ήθελα να τυποποιηθώ. Εγώ ήμουν θεατροπαίδι. Έτυχε να βγω στον κινηματογράφο. Μου ζήτησαν τον Κρητικό, έγινε, έπιασε, αλλά κατά το ελληνικόν ήθελαν να το συνεχίσουμε γιατί οικονομάμε. Αλλά εγώ δεν ήθελα. Και δεν τον μετάνιωσα, κέρδισα τον Παπαζήση», θα πει χαρακτηριστικά, ενώ για τις σχέσεις του με άλλους γνωστούς ηθοποιούς του χρυσού ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου θα δηλώσει: «Από το χώρο κολλητός μου ήταν ο Νίκος Σταυρίδης. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν η αγάπη μου. Τη θαύμαζα πολλαπλώς! Ήμουν ερωτευμένος μαζί της καταρχήν. Ήταν μια προσωπικότητα που έλαμπε».

Μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες στις οποίες συμμετείχε ο Γιώργος Παπαζήσης είναι:

Η ταξιτζού (1970)
Ο Μανωλιός ξαναχτυπά (1971)
Ο φαφλατάς (1971)
Τέρμα τα Δίφραγκα (1962)
Το πιο λαμπρό μπουζούκι (1968)
Φουκαράδες και λεφτάδες (1970)
Υβ… Υβ…! Ο Μανωλιός παίζει μπάλα (1972)
Η προεδρίνα (1972)
Η αγάπη μας (1968)
Η εφοπλιστίνα (1971)
Αγάπησα μια πολυθρόνα (1971)
Έμπαινε Μανωλιό (1970)
Ο άνθρωπος της καρπαζιάς (1969)
Ο Μανωλιός στην Ευρώπη (1971)

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις