Home ΤΟΠΙΚΑ Πέθανε ο Κρητικός ιδρυτής της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης

Πέθανε ο Κρητικός ιδρυτής της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης

Πέθανε ο Κρητικός ιδρυτής της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης

Πέθανε σε ηλικία 78 ετών ο ιδρυτής και πρόεδρος της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης, βυθίζοντας στη θλίψη τον επιχειρηματικό κόσμο.

Η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει ότι η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά το Σάββατο.

Η ανακοίνωση της εταιρείας:

To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή, σήμερα Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, σε ηλικία 78 ετών.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου 2018 στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης.

Ποιος ήταν ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Βασιλάκης

Γεννήθηκε το 1940 στην Κρήτη. Σε ηλικία 18 ετών πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ και επέστρεψε ξανά στην Κρήτη μετά από τρία χρόνια.

Όταν η πολυεθνική Texaco εξαγόρασε την εταιρεία Ρέστηςστην οποία εργαζόταν ο Βασιλάκης ανέλαβε το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη, δημιουργώντας ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων. Παράλληλα αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στον τουρισμό αντιπροσωπεύοντας στην Κρήτη την εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτου Hertz Ιnternational.

Μετά από λίγα χρόνια εξαγόρασε την Hertz Hellas και τη μετονόμασε σε Autohellas, δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου. Μετά από δυο δεκαετίες βρέθηκε να κατέχει τις ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ και ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αντιπροσώπους των Saab και Seat και τη ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημο διανομέα των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel στην Ελλάδα. Στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 ο Θεόδωρος Βασιλάκης εξαγόρασε την ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Aegean Aviation από τα αδέρφια Αντώνιο και Νικόλαο Σιμιγδαλά με σκοπό να εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.

Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Aegean ήταν ένας από τους ισχυρότερους επιχειρηματίες στην Ελλάδα.

Γεννήθηκε το 1940 στο Ηράκλειο Κρήτης.

Ο Θόδωρος Βασιλάκης μπήκε στον επιχειρηματικό στίβο από ηλικίας 23 ετών. Αυτό έγινε το 1963 στη γενέτειρά του, το Ηράκλειο της Κρήτης, όπου και δημιούργησε εταιρία διανομής πετρελαϊκών προϊόντων. Τρία χρόνια αργότερα έγινε αντιπρόσωπος της Hertz στην Κρήτη και μετέπειτα στη Ρόδο. Το 1974 έγινε το μεγάλο άλμα, όταν αγόρασε τη «Hertz Ελλάς», τη μετονόμασε σε Autohellas και άρχισε να την τρέχει και να την αναπτύσσει.

"google ad"

Η οικογένεια Βασιλάκη πιστεύει πως ο τουρισμός είναι το μέλλον της χώρας. Έτσι, στρέφεται στις αεροπορικές γραμμές θέλοντας να δημιουργήσει μια αεροπορική εταιρία με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και έμφαση στην ασφάλεια των πτήσεων.

1413282

Αυτός είναι και ο λόγος που εξετάζουν την αγορά μιας ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας, της Aegean Aviation, που είχε δημιουργηθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς. Η εταιρία, που είχε λάβει άδεια πτήσης από την ΥΠΑ το 1992, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη (που πλέον είχε στην κατοχή του τα εμπορικά σήματα Autohellas, Technocar, VACAR και μετατρέπεται σε ιδιωτική αεροπορική εταιρία που εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.

Τον Μάρτιο του 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, η εταιρία ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την ίδια χρονιά, δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρίας. Όμως η οικογένεια Βασιλάκη, δεν σταματά εδώ. Το Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα 7 αεροσκάφη. Το 2000, εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φθάνοντας τα 9 συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρες στην Aegean και τα δρομολόγια εκτελούνταν πλέον με την κοινή (μεταβατική) ονομασία AEGEANCronus Airlines.

Η Aegean Airlines, το 2003, εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω Internet. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει 3 από αυτά το 2007. Ταυτόχρονα, ήδη από το 2005,συνεργάζεται με την γερμανική Lufthansa και έτσι πολλές πτήσεις της A3 και της LH εκτελούνται με κοινούς κωδικούς, όπως και με την TAP Portugal και την Brussels Airlines.

897306

H εξαγορά της Ολυμπιακής και οι αντιδράσεις

Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.
Και ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρίες μετά την εξαγορά, το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συγκεκριμένη συμφωνία προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντέδρασαν τόσο στο χαμηλό τίμημα της πώλησης όσο και στον μονοπωλιακό χαρακτήρα του νέου αερομεταφορέα. 897301

Τη 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία άνηκε στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% – 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Κωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%). Ο στόλος, αποτελείται από 50 σύγχρονα αεροσκάφη που θα μεταφέρουν συνολικά πάνω από 9,5 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Σήμερα, η Aegean, αποτελεί μια εταιρία-πρότυπο με σύγχρονα αεροσκάφη, ευρύ δίκτυο πτήσεων που αναβαθμίζεται διαρκώς και ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια.

Previous article Public Issue: Διαφορά ρεκόρ 19 μονάδων για τη Νέα Δημοκρατία
Next article Ρεκόρ επισκεπτών σε Φαιστό, Αρχαιολογικό Μουσείο, Κνωσό
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.