Πείραμα επιστημόνων: Θα επιχειρήσουν να φτάσουν στην Κρήτη όπως ταξίδευαν στην εποχή του Λίθου

Κανένα σχόλιο

Μια ομάδα 24 αρχαιολόγων, ερευνητών αλλά και εθελοντών από από 8 χώρες θα αναχωρήσει από το βουλγαρικό λιμάνι της Βάρνας, στοχεύοντας να φτάσει με ένα κωπηλατικό σκάφος φτιαγμένο από καλάμια, όπως αυτά της αρχαίας εποχής του Λίθου μέχρι την Κρήτη. Και στη συνέχεια και κατευθυνθεί στην Κύπρο.

Πρόκειται για ένα «πείραμα» το οποίο επιχειρούν οι συγκεκριμένοι επιστήμονες προκειμένου να αποδείξουν την ιστορική αλήθεια του Ηροδότου, ο οποίος έχει γράψει ότι υπήρχαν θαλάσσιες και εμπορικές επαφές μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου πριν από 4.000 χρόνια.

Το μήκους 14 μέτρων σκάφος, το οποίο έχουν ονομάσει Abora IV και έχει κατασκευαστεί μόνο από καλάμια και σχοινί και φέρει δυο πανιά, θα πρέπει να κάνει μια θαλάσσια διαδρομή περίπου 700 ναυτικών μιλίων, δηλαδή περίπου 1296 χιλιομέτρων. Θα ξεκινήσει από το βουλγαρικό λιμάνι της Βάρνας, απέναντι από τον Βόσπορο, θα βγεί στο Αιγαίο και θα φτάσει αρχικά στην Κρήτη.

"Sponsored links"

«Η ομάδα μας θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι θα μπορέσει πραγματικά να φτάσει στην Κύπρο όπως αναφέρει ο ιστορικός Ηρόδοτος του 5ου αιώνα», δηλώνει ο Γερμανός αρχαιολόγος Ντομινίκ Γκόρλιτς, επικεφαλής της αποστολής.

Ο Γερμανός αρχαιολόγος μπροστά στο σκάφος, κατά την κατασκευή

Ο Ηρόδοτος έγραψε για την ύπαρξη θαλάσσιων και εμπορικών επαφών μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου πριν από τέσσερα χιλιάδες χρόνια, την εποχή των αρχαίων Αιγυπτίων. Ο Γκέρλιτς, 53 ετών, και η ομάδα του ισχυρίζονται ότι για το σχεδιασμό του 14μετρου σκάφους ακολούθησαν τα σχέδια που έχουν σκαλισθεί σε αρχαία πετρώματα που έχουν βρεθεί στην Αίγυπτο και τον Καύκασο. Η κατασκευή πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια εθελοντών και δύο μελών της ιθαγενούς κοινότητας Aymara της λίμνης Titicaca στη Βολιβία, του Fermin Limachi και του γιου του Yuri.

Risultati immagini per Abora IV, Dominique Goerlitz

Για την κατασκευή του σκάφους χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 12 τόνοι καλάμια και δύο χιλιόμετρα σχοινιού. Θα έχει δύο πανιά 62 και 40 τετραγωνικών μέτρων, όπως αναφέρει ο Fermin.

«Το βασικό ερώτημα είναι αν αυτό το σκάφος θα μπορέσει να ξεπεράσει τους δύσκολους βράχους του Αιγαίου», δήλωσε ο Γκέρλιτς. Η προσέγγιση των Κυκλάδων και μετά της Κρήτη θα είναι ζωτικής σημασίας για να αποδείξουμε την αρχική υπόθεση», πρόσθεσε, «καθώς ο μινωικός πολιτισμός που άνθισε εκεί από τα 2.700 έως το 1200 π.Χ. έχει αποδειχθεί ότι «διαπραγματεύεται» με την Αίγυπτο».

Μόλις βρεθεί στο νερό, το σκάφος θα παραμείνει ακόμα για δυόμισι εβδομάδες, απορροφώντας μεταξύ 5 και 10 τόνους νερού.

Το 2007 ο Γερμανός αρχαιολόγος είχε σχεδιάσει μια άλλη επιχείρηση, να ταξιδέψει με ένα ανάλογο σκάφος από τη Νέα Υόρκη μέχρι τη Νότια Ισπανία, στη Μεσόγειο, διασχίζοντας τον Ατλαντικό. Η προσπάθεια εκείνη δεν είχε θετικό αποτέλεσμα, καθώς μετά από ταξίδι 56 ημερών, το σκάφος καταστράφηκε στη διάρκεια καταιγίας 900 χιλιομέτρων ανοικτά των Αζορών, στην Πορτογαλία.

Από το εγχείρημα του 2007

Candiadoc με πληροφορίες από abora

"Sponsored links"

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις