Περί των αντιδράσεων για τους ποδηλατόδρομους: “Όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει”

Κανένα σχόλιο

Ενοχλήθηκαν αρκετοί από την απόφαση του Δημάρχου Χανίων να προχωρήσει με την κατασκευή του ποδηλατόδρομου στην οδό Κυδωνια τηρώντας έτσι και τις προεκλογικές υποσχέσεις που είχε δώσει.

Το γεγονός είναι ότι οι αλλαγές πάντα ενοχλούν, ακόμη κι αυτές που δεν είναι ούτε ιδιαίτερα πρωτότυπες, ούτε πρωτοποριακές. Οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι κάποια εμμονή του Δημάρχου Χανίων, είναι μία αναγκαιότητα. Σε όλη την Ευρώπη τα δίκτυα με ποδηλατόδρομους αυξάνονται. Καπου τα έργα γίνονται πιο ολοκληρωμένα, αλλού – όπως η Ελλάδα – υπάρχουν ελλείψεις.

Και βεβαίως υπάρχουν ελλείψεις και στα Χανιά.

"Sponsored links"

Πράγματι, δεν υπάρχουν δημόσια πάρκινγκ που να καλύψουν τις θέσεις που χάνονται λόγω της κατασκευής του ποδηλατόδρομου. Και δεν υπάρχουν μίνι λεωφορεια και άλλες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να διευκολύνουν τις μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης και το κυκλοφοριακό. Όμως, στην Ελλάδα ζούμε και γνωρίζουμε καλά ότι ουδέν μονιμότερου του προσωρινού, κι ότι αν περιμέναμε όλα να έχουν γίνει όπως πρέπει για να προχωρήσουμε, τότε τίποτα ποτέ δε θα γινόταν.

Ο σοφός λαός μας έχει μια παροιμία που λέει:

“Όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει”.

Μας φαίνεται ότι πολλοί εξ αυτών που αντιδρουν, κοσκινίζουν και κοσκινίζουν επειδή δε θέλουν να ζυμώσουν. Απλα, θέλουν τα πράγματα να μείνουν ως έχουν.

Το κακό είναι ότι υπάρχουν και κάποιοι θερμοκέφαλοι που δε μένουν στην έκφραση των διαφωνιών ή στην ουσιαστική διεκδίκηση της βελτίωσης του σχεδιασμού και της επιτάχυνσης των αναγκαίων επικουρικών έργων για να καταστούν οι ποδηλατόδρομοι λειτουργικοί και να μειωθούν τα όποια προβλήματα, αλλά φτάνουν στο σημείο να προχωρούν σε “φιλικές παραινέσεις”. Και στην εφημερίδα μας γίναμε αποδέκτες “φιλικής παραίνεσης” για να λογικευτούμε…

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, ο ποδηλατόδρομος στην οδό Κυδωνίας δημιουργήθηκε. Τώρα, οφείλει να προχωρήσει άμεσα και το άλλο σκέλος της εξίσωσης για το κυκλοφοριακό στην πόλη που είναι – σύμφωνα με τον κ. Σημανδηράκη – η δημιουργία περιφερειακών χώρων πάρκινγκ στη Γογονή και στη Λεωφόρο Σούδας, με χαμηλό αντίτιμο για τους δημότες, και η δημιουργία δικτύου μικρών λεωφορείων για τη μεταφορά των πολιτών από τον χώρο του πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης.

Υπενθυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός που υπάρχει δεν περιορίζεται στην οδό Κυδωνίας αφού ποδηλατόδρομοι θα δημιουργηθούν στις οδούς Αποκορώνου, Νεάρχου, Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη και Σκαλίδη δημιουργώντας μία μεγάλη διαδρομή που οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να μετακινούνται με ασφάλεια με το ποδήλατο.

Παρόμοιοι σχεδιασμοί υπάρχουν και σε πολλές άλλες περιοχες της χώρας με ανακοίνωση μέτρων για

  • περιοχές χωρίς αυτοκίνητο,
  • περιοχές με μειωμένα όρια ταχύτητας,
  • διαπλάτυνση πεζοδρομίων κ.α.

ενώ για πρώτη φορά διαμορφώνεται στη χώρα Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο της οποίας βασικοί στόχοι είναι:

"Sponsored links"

  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των πολιτών από το 2020 έως το 2030.
  • Η αύξηση της μετακίνησης ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα.
  • Η ένταξη των συστημάτων ποδηλάτου κοινής χρήσης στο μεταφορικό σύστημα των πόλεων,
  • Η χρήση ποδηλάτων για μεταφορά εμπορευμάτων μικρού βάρους σε μικρές αποστάσεις,
  • Η ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού,
  • Η ανάδειξη του ποδηλάτου ως κατάλληλου οικονομικού μέσου για καθημερινή μετακίνηση, για άθληση και αναψυχή
  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
  • Η παροχή κινήτρων και υποστήριξη της τεχνογνωσίας για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Υπενθυμίζουμε ότι λόγω της πανδημίας και κατά την περίοδο που διανύουμε, σύμφωνα με τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ, 37 από τις 94 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις προχώρησαν στην ανακοίνωση ή υλοποίηση έκτακτων υποδομών για το ποδήλατο. Έχουν ανακοινωθεί 2.323,47 χλμ νέων υποδομών σε όλη την Ευρώπη και έχουν ήδη υλοποιηθεί σχεδόν τα μισά (1.115,44χλμ).

Αυτό που συμβαίνει στα Χανιά δεν αποτελεί τίποτ’ άλλο απ’ αυτό που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.

Στο χέρι μας είναι να αγωνιστουμε, ο καθένας από το μετερίζι του, για να τύχουν της όσο πιο ευρείας υποστήριξης απο τους δημοτες και για να προχωρήσουν τα έργα όσο πιο σωστά γίνεται.

Γιατί να μην γίνουν… δε γίνεται.

Γιάννης Αγγελάκης

 

 

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις