Πνευματικό Ημερολόγιο (Σημειώσεις για τον 21ο αιώνα): ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ

Κανένα σχόλιο

Επιμέλεια: Στρατής Παπαμανουσάκης

ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ – CLAUDE MONET
(Παρίσι 1840 – Ζιβέρν, Γαλλία 1926)

Περίφημος γάλλος ζωγράφος, ο κυριότερος εκπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού, υπό την επίδραση αρχικά του Κουρμπέ και του Μανέ, αντιδρώντας στην παραδεδομένη τέχνη, ηγήθηκε του επαναστατικού γαλλικού καλλιτεχνικού κινήματος του 19ου αιώνα. Το έργο του χαρακτηρίζεται από τη ζωηρότητα της άμεσης αίσθησης, την ουσιώδη αρμονία των πραγμάτων και την ενοποίηση γραμμής και χρώματος. Μελετώντας την επίδραση του φωτός κατά τις διάφορες ώρες της ημέρας, στο περιβάλλον, παρουσίασε την εναλλαγή της μορφής των τοπίων και από τον πίνακά του Impression, soleil levant, προσέδωσε την επωνυμία των ιμπρεσιονιστών στη σειρά των σπουδαίων καλλιτεχνών Πισσαρό, Σισλέ, Ντεγκά, Ρενουάρ, Σεζάν, Γκυγιωμέν και Μοριζό στη γαλλική Έκθεση του 1876 και το όνομα του ιμπρεσιονισμού στην τεχνοτροπία που επικράτησε και διαδόθηκε σε Γερμανία και Βέλγιο.

"Sponsored links"

Έργα: Πρόγευμα στη χλόη (1865-1866), Μουσείο d’ Orsay, Παρίσι, Η γυναίκα με την πράσινη τουαλέτα (1866), Μουσείο Τέχνης Βρέμης, Γυναίκες μέσα σ’ένα περιβόλι (1866), Μουσείο d’ Orsay, Παρίσι, Γυναίκα στον κήπο (1867), Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη, Άποψη του Τάμεσι στο Γουεστμίνστερ (1871), Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου, Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος (1874), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Γυναίκα με την ομπρέλα (1875), Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστώνης, Ο σταθμός του Αγίου Λαζάρου (1877), Ινστιτούτο Τέχνης, Σικάγο, Η Βεθέλ στην ομίχλη (1879), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Η μητρόπολη της Ρουένης (1892-1894), Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης, Γέφυρα στη λίμνη με τα νούφαρα (1894), Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης, Η γέφυρα του Charing Cross (1899), Μουσείο Thysen-Bornemisra, Μαδρίτη, Ο πύργος του αγγλικού κοινοβουλίου (1904), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Νεμέες (1915), Πινακοθήκη Μονάχου.

Βιβλιογραφία: C.M. Mount, Monet, A biography, 1966, John Rewald, The history of impressionism, 1973, Joel Isaacson, Observation and reflection Claude Monet, 1978, P.H. Tucker, Claude Monet, Life and Art και Monet in the 20th Century, 1998, Rich. Kendall, Monet by himself, 2004, Mich. Howard, The treasures of Monet, 2007, Εγκυκλοπαιδεία Πάπυρος – Λαρούς, Βικιπαίδεια.

ΚΕΙΜΕΝΑ: ΣΤΕΦΑΝ ΜΑΛΑΡΜΕ, ΤΟ ΑΠΟΜΕΣΗΜΕΡΟ ΕΝΟΣ ΦΑΥΝΟΥ

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις