«Πράσινο» από την ΕΕ για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, παρά τις αντιδράσεις

Κανένα σχόλιο

Tης Μαριάννας Τζάννε

Το αργότερο μέχρι τα τέλη του χρόνου, προβλέπεται να πέσουν οι υπογραφές για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι μετά την έγκριση από την ΕΕ της σύμβασης παραχώρησης που έχει κερδίσει η κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», με επικεφαλής την ΤΕΡΝΑ με ποσοστό συμμετοχής 90% και την Ινδική GMR, η οποία ελέγχει το 10%. Επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς.

Οι δύο εταιρείες ήταν οι μόνες που υπέβαλλαν προσφορά για το νέο αεροδρόμιο καθώς το άλλο ισχυρό σχήμα η Vinci με τον Άκτωρα, ζήτησαν παράταση του διαγωνισμού από το υπουργείο Υποδομών, η οποία δεν έγινε δεκτή και τελικά δεν υπέβαλλαν προσφορά. Για την κατασκευή του αεροδρομίου ο προσωρινός ανάδοχος είχε υποβάλλει προσφορά ύψους 480 εκ. ευρώ, αισθητά χαμηλότερη από τις προβλέψεις του υπουργείου που έκαναν λόγο για 850 εκ. ευρώ. Στο έργο θα διατηρήσει ενισχυμένη συμμετοχή και το δημόσιο, η οποία υπολογίζεται σε 46% μεσω δανείου που θα συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπολογίζεται σε 180 εκ. ευρώ.

"Sponsored links"

Το Καστέλι, θα αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης, το οποίο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε επισκεψημότητα στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το μήνα Μάιο το αεροδρόμιο Ηρακλείου μαζί με τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Χανίων είχαν την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, με πάνω από 900.000 επιβάτες.

Τα έργα περιλαμβάνουν ένα διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου. Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη). Δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη.

Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται επίσης η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου, από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

newmoney.gr

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today