Σκληρή κριτική από τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Χανίων με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Κανένα σχόλιο

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ν. Χανίων με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ σημείωσε τα εξής:

Αρχίζοντας η νέα σχολική χρονιά θέλουμε να ευχηθούμε κατ’ αρχή σε όλα τους μαθητές μας, τους γονείς τους αλλά και τους συναδέλφους μας τους εκπαιδευτικούς καλή σχολική χρονιά, με υγεία και δύναμη για να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο έργο που έχουν μπροστά τους και που γίνεται ακόμη δυσκολότερο εξαιτίας των κυβερνητικών πολιτικών στον τομέα της Παιδείας.

Έχουμε ήδη εντοπίσει από τη προηγούμενη εβδομάδα το τραγικό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και του μεγάλου αριθμού των κενών στο νόμο που ανέρχεται στις 443 θέσεις. Αυτά τα κενά είναι μόνο μερικά από τα 14.000 κενά μονίμων εκπαιδευτικών που υπάρχουν σ όλη τη χώρα.

"Sponsored links"

Αν και ο μεγαλύτερος αριθμός από τα 443 κενά καλύφθηκε με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς αυτό αποτελεί ένα ημίμετρο. Είναι η 8η χρονιά που δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

Αυτό σημαίνει ότι σε πάρα πολλά σχολεία δεν υπάρχει εκπαιδευτική συνέχεια. Κάθε χρονιά τα παιδιά αναγκάζονται να έχουν και άλλο εκπαιδευτικό. Αν πάρει κανείς υπ’ όψη ότι το μεγαλύτερο μέρος από τα κενά (172) αφορούν στην παράλληλη στήριξη και στην ειδική αγωγή όπου η μονιμότητα στη σχέση εκπαιδευτικού – παιδιού είναι επιτακτική) καταλαβαίνει το μέγεθος της επιστημονικής και εκπαιδευτικής ανεπάρκειας των κυβερνητικών πολιτικών.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο υπολογισμός αυτών των κενών γίνεται όχι με βάση το ποια έπρεπε να είναι η αναλογία εκπαιδευτικού/μαθητών δηλαδή 1/20 και 1/15 για μικρές τάξεις και νηπιαγωγεία, αλλά με βάση το 1/25 του Υπουργείου που αν και αποτελεί κατάκτηση της απεργίας του 2006, σήμερα είναι ξεπερασμένο.

Η κυβέρνηση καθόρισε το πώς θα κινηθεί στο εξής με το ΠΔ 79 που πέρασε αιφνιδιαστικά μέσα στο καλοκαίρι. Με το ΠΔ 79 στην πραγματικότητα ευθυγραμμίζει τις πολιτικές του ΟΟΣΑ και των «θεσμών». Η κυβέρνηση καταφεύγει στον παραλογισμό αντί να καλύψει τα κενά με εκπαιδευτικούς, να προσπαθεί να εξαφανίσει τα κενά μειώνοντας τα θέσεις εργασίας.

Με το ΠΔ 79 πέρα από κάποιες ρυθμίσεις παγιώνονται και αποκτούν νομική διάσταση οι αλλαγές που έγιναν με τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη. Έτσι δεν αλλάζει το καθεστώς που έχει επιβληθεί στο ολοήμερο σχολείο με την άρνηση να επανέλθει ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του ολοημέρου. Το ολοήμερο σχολείο θα εξακολουθεί να λειτουργεί με εκ’ περιτροπής εναλλαγή των εκπαιδευτικών του πρωινού ωραρίου. Εξαναγκάζει τα σχολεία και τους γονείς να επαναβεβαιώνουν τις εγγραφές στο ολοήμερο δύο φορές το χρόνο Νοέμβρη και Φλεβάρη και καταγράφει τις απουσίες των μαθητών ηλεκτρονικά βάζοντας όριο τις 15 απουσίες στις οποίες ο μαθητής διαγράφεται. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί αντιδραστική πρωτοτυπία που επιβάλλει έναν ασφυκτικό έλεγχο στη λειτουργία του ολοήμερου και φανερώνει ότι ο σκοπός του υπουργείου είναι η υποβάθμιση του ολοήμερου, το κλείσιμο τμημάτων και η «εξοικονόμηση» θέσεων εργασίας.

Αντίστοιχα κινείται και στο νηπιαγωγείο που στην ουσία διαλύει το θεσμό του ολοήμερου νηπιαγωγείου. Την ίδια στιγμή παρά τις αρχικές δηλώσεις δεν θεσμοθετείται η δίχρονη προσχολική αγωγή. Πέρα από τις όποιες αντιπαραθέσεις αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει ότι όπως σε όλη τη χώρα που υπάρχουν 30.000 περίπου προνήπια εκτός οποιασδήποτε δομής υπάρχει αντίστοιχα μεγάλος αριθμός και στα Χανιά που όσο και να προσπαθήσαμε είναι δύσκολο να υπολογιστεί από τα στοιχεία που έχουν οι υπηρεσίες του Δήμου. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή θα σήμαινε ότι δεν θα υπήρχε τέτοιου είδους αποκλεισμός.

Στην ίδια κατεύθυνση του περιορισμού των θέσεων εργασίας κινείται και αφαίρεση της δυνατότητας από την κάθε σχολική μονάδα να κατανείμει τους μαθητές ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και να διαμορφώσει όσα τμήματα μπορεί. Διαμορφώνεται 3μελής εφορευτική επιτροπή σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα έχει την ευθύνη της κατανομής του μαθητικού πληθυσμού. Προβλέπεται ότι όταν τα παιδιά θα ξεπερνούν τα 25 σε ένα σχολείο τότε δεν θα δημιουργείται δεύτερο τμήμα, αλλά θα μετακινούνται τα παιδιά που «περισσεύουν» σε όμορο σχολείο. Αυτό θα σημάνει αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών σε σχολεία που βρίσκονται μακριά από τη γειτονιά τους, θα υπάρχουν πολλά πληθωρικά τμήματα των 25 μαθητών και θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας.

Βασικό στοιχείο για να περάσουν οι αντιδραστικές εξελίξεις στην εκπαίδευση θα αποτελέσει η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Πρόκειται να αλλάξει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης βάζοντας τη να λειτουργήσει με όρους ελεύθερης αγοράς και να ανοίξει το ζήτημα των μαζικών απολύσεων εκπαιδευτικών.

Το κτιριακό αποτελεί μείζον ζήτημα ιδιαίτερα στα Χανιά. Για μια ακόμη χρονιά το  κουδούνι θα χτυπήσει καλώντας τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε ακατάλληλα κτήρια. Παρά τις όποιες λίγες εργασίες έχουν γίνει παραμένουν να υπάρχουν κτήρια με στέγες που δεν έχουν επισκευαστεί, σχολεία που τα παιδιά θα εξακολουθούν να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ.

"Sponsored links"

Αντίστοιχα έχουμε αναδείξει το ζήτημα του στεγαστικού προβλήματος των εκπαιδευτικών λόγω της πλήρους παράδοσης της κατοικίας στα Χανιά σε εταιρίες ενοικίασης για σύντομη διαμονή τουριστών. Οι συνάδελφοι δεν έχουν που να μείνουν. Μάλιστα υπάρχουν περιστατικά που συνάδελφοι μένουν σε κάμπινγκ και σκηνές.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που οι γονείς καλούνται να βάλουν το χέρι ολοένα και πιο βαθιά στην τσέπη προκειμένου να έχουν τα παιδιά τους μια αξιόλογη εκπαίδευση. Δεν είναι μόνο ότι πληρώνουν κάθε χρονιά υπέρογκα ποσά για αναλώσιμα που θα έπρεπε να παρέχονται δωρεάν, είναι και ότι δραστηριότητες όπως ο αθλητισμός, ο πολιτισμός, η γλωσσομάθεια έχουν καταχωρηθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Την ίδια στιγμή έχουμε να παλέψουμε για ένα σχολείο ανοιχτό στους πρόσφυγες, τώρα που έρχονται και στα Χανιά, γνωρίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των προσφυγόπουλων παραμένει εκτός εκπαίδευσης.

Ο κλάδος μας έχει πλούσια αγωνιστική δράση. Δεν πρόκειται να υποκύψουμε στις επιταγές των μνημονίων. Τα μέτρα της κυβέρνησης και των θεσμών δεν μας πτοούν, μας εξοργίζουν και μας πεισμώνουν ακόμη πι πολύ για να υπερασπίσουμε τη δημόσια εκπαίδευση το δικαίωμα όλων το παιδιών να έχουν πρόσβαση σε αυτή.

Να παλέψουμε ενάντια στο υποβαθμισμένο, φτηνό, ευέλικτο σχολείο της αγοράς για ένα σχολείο των όλων των ίσων και των διαφορετικών, ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν με 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για να πάρουμε πίσω ότι μας έχουν στερήσει τα τελευταία 8 χρόνια.

 

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

admin
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική του αρχή, η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή. Ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.
Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις
τι παίζει τώρα στον kritifm1015

No upcoming events for today