15.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Σπίρτζης: Εντός του Δεκεμβρίου ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ από Χανιά έως Άγιο Νικόλαο – Το πρώτο μεγάλο έργο οδικής ασφάλειας στην Κρήτη

Ημερομηνία:

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην ομιλία του για τον προϋπολογισμό στη Βουλή έδωσε το χρονοδιάγραμμα και την εξέλιξη όλων των σημαντικών έργων στη χώρα μεταξύ των οποίων και τα έργα στην Κρήτη. Επισήμανε ότι εντός του Δεκεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης και ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Επίσης είπε ότι το πρώτο έργο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα θα δημοπρατηθεί στην Κρήτη με κόστος 25 εκ. ευρώ ενώ ειδική αναφορά έκανε και στο αεροδρόμιο Καστελίου.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε:

Οδικοί άξονες 

Πρώτη κατηγορία είναι οι οδικοί άξονες. Στη συζήτηση του προϋπολογισμού, πριν ένα έτος, είχα πει -και θα λέω αυτολεξεί τι είχα πει, για να τονίζουμε τη λάσπη που ρίχνετε κάθε μέρα σε συνεργασία με τα γραφεία Τύπου σας, δηλαδή με συγκεκριμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης- ότι το 2017 θα είναι η χρονιά της ολοκλήρωσης των μεγάλων οδικών έργων. Το υλοποιήσαμε. Έπειτα από δεκαετίες οι συμπολίτες μας μπορούν με ασφάλεια να κινηθούν σε όλη τη χώρα. Εξήντα χρόνια κάνατε για να κατασκευαστεί η ΠΑΘΕ και δεν τα καταφέρατε.

Τι λέγατε πριν δυο χρόνια; Λέγατε ότι δεν θα υλοποιήσουμε τα έργα και ότι θα καταστρέψουμε τη χώρα. Πριν ένα χρόνο λέγατε ότι καθυστερούμε, ότι δεν θα ολοκληρωθούν και θα επιστρέψουμε δισεκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις τράπεζες. πριν λίγους μήνες λέγατε ότι εγκαινιάζουμε τα έργα που εσείς είχατε ολοκληρώσει. Μάλλον δεν θα βρίσκατε κορδέλα και κάνατε μόνο εγκαίνια με μεταφερόμενα μηχανήματα και εργαζομένους. Τα θυμάστε. Σήμερα μας καταγγέλλετε για το ύψος των διοδίων που εσείς είχατε προβλέψει δύο φορές, στις αρχικές συμβάσεις και στην αναθεώρηση.

Μαζί με τους πέντε οδικούς άξονες ολοκληρώθηκε πλήθος δημοσίων έργων οδικών υποδομών.

Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Ροδόπη «Κομοτηνή – Νυμφαία», o κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή», o κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Φλώρινα – Νίκη», το οδικό τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια . Και ακολουθεί το οδικό τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα και ο κάθετος άξονας της Εγνατίας «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Παραδίδεται την άλλη εβδομάδα το «Μάνδρα-Ψαθάδες» στον κάθετο άξονα του Έβρου, εργολαβία από το 2005. Τότε την είχατε αναθέσει.

Μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον αυτοκινητόδρομο από Πάτρα έως τον Πύργο. Εκεί οφείλουμε να πούμε ότι καθυστερήσαμε. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ξεκινάει η υλοποίηση του έργου.

Ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, η διαδικασία για την ολοκλήρωση του δρόμου στη Μεσσαρά, στην Κρήτη.

Επειδή το 2017 δεν τέλειωσε, δουλεύουμε συνεχώς για να βγουν εντός Δεκεμβρίου δύο διαγωνισμοί, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, ένα ακόμα έργο εξήντα χρόνων εξαγγελίας και υποσχέσεων του παλαιοκομματισμού, που το υλοποιεί και αυτό η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, σειρά λαθεμένων, τμηματικών και ασύνδετων κατασκευών, θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η διαδικασία προεπιλογής.

Θα ήθελα να αναφέρω και έναν ακόμα διαγωνισμό εντός του 2017, αυτόν του ηλεκτρικού συστήματος αναλογικών διοδίων για όλη τη χώρα.

Το 2018 για εμάς ξεκινά η αρχή της υλοποίησης του Ε65 από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, του έργου «ανέκδοτο», που αφήσατε μόνο το μεσαίο τμήμα του. Θα προσπαθήσουμε εντός του 2018 να εκκινήσει και το βόρειο τμήμα του έργου, αλλά τουλάχιστον θα έχει το φοβερό έργο της αναθεώρησης της κυβέρνησης Σαμαρά και τα εγκληματικά λάθη της μείωσης του φυσικού αντικειμένου αρχή.

Εντός του 2017 δημοπρατήθηκε και εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα ξεκινήσει η κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης της Σαλαμίνας.

"google ad"

Άλλες δύο «πληγές» που κληρονομήσαμε και επουλώνουμε είναι ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, που δημοπρατείται τον Γενάρη, και Άκτιο-Λευκάδα, στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.

Εντός του πρώτου διμήνου του 2018 δημοπρατείται η παράκαμψη της Χαλκίδας. Ετοιμάζουμε τον φάκελο για την κατασκευή των πρόδρομων εργασιών και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και, βέβαια, του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο.

Τέλος, εγκρίθηκε ένα πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων και το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί οδικής ασφάλειας είναι στην Κρήτη, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων.

Υποδομών αεροδρομίων και άγονες γραμμές

Έγινε ο διαγωνισμός και ολοκληρώνεται στο Καστέλι, για να πούμε για κανένα αεροδρόμιο. Έγινε, όπως ξέρετε, δωρεάν της Πάρου και δωρεάν ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου. Τόσα χρόνια δεν είχαμε δει να γίνεται κάτι δωρεάν, με μηδέν ευρώ.

Η εξοικονόμηση από τις άγονες γραμμές που σπαταλούσατε για να κάνετε δώρο σε δικούς σας επιχειρηματίες ήταν 196 εκατομμύρια την τετραετία και έφτασαν με το διαγωνισμό που κάναμε στα 42 εκατομμύρια.

Η εξοικονόμηση από την πρώτη χρονιά δεν πηγαίνει στο χρέος, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, πηγαίνει σε διαγωνισμό που θα βγάλουμε μέσα στο 2018 για να πάρουμε δύο ελικόπτερα, ώστε οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών να μην αισθάνονται απομονωμένοι, να μπορούμε να κάνουμε αεροδιακομιδές και να κάνουμε και μεταφορά με όποιες καιρικές συνθήκες υπάρχουν.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ