Στην Κύπρο δεν έχουν διόδια, στην Κρήτη γιατί;

Κανένα σχόλιο

Οι πολίτες της Κρήτες συζητούν και στο διαδίκτυο για τα διόδια στον νέο ΒΟΑΚ (…οτάν φτιαχθεί) που προανήγγειλε από τα Χανιά ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Χαρακτηριστική είναι και η παρέμβαση του προέδρου του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων και ιδρυτικό μέλους της ομάδας SOS Β.Ο.Α.Κ., κ. Γιάννη Λιονάκη, που τάσσεται υπέρ των διοδίων αφού “οι ζωές μας τώρα προέχουν”. Πάντως, οι αντιδράσεις ήταν και πολλές και έντονες από πολίτες που δεν αποδέχονται ότι πρέπει να πληρώνουν διόδια επισημαίνοντας τους υπέρογκους φόρους που ήδη πληρώνουμε καθώς και τα πολύ υψηλά ποσά που καταβάλλουμε για τέλη κυκλοφορίας καθώς και όσα ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ).

Μάλιστα, ο κ. Λιονάκης εξαιτίας των πολλών αντιδράσεων αναγκάστηκε να επανέλθει με δεύτερη ανάρτηση με το σύνθημα: “Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ” (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ).

"Sponsored links"

Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο η προάσπιση των αυτονόητων να ταυτίζεται με την προάσπιση της… τσέπης μας; Και αν είναι προάσπιση της τσέπης μας η μη θέληση να επιβληθούν επιπλέον φόροι για τις μετακινήσεις μας στο νησί, τότε πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η επιβολή φόρων από κυβερνήσεις και η πληρωμή τους από τους πολίτες εδώ και δεκαετίες δίχως κάποιο ουσιαστικό αντίκρυσμα; Πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η πληρωμή για μία υπηρεσία η οποία ποτέ δεν καταβάλλετε;

Με αφορμή τη συζήτηση που διεξάγεται για τα διόδια θυμηθήκαμε τις εντονότατες αντιδράσεις που είχαν προκληθεί στη γειτονική μας Κύπρο όταν η εκεί κυβέρνηση το 2013 σκέφθηκε εν μέσω λιτότητας και μνημονίων να επιβάλλει διόδια. Το σχέδιο δεν προχώρησε, με τον τότε Υπουργό Εσωτερικών κ. Τ. Μητρόπουλο να εξηγεί ότι:

«Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές πρακτικές, διόδια μπορούν να επιβληθούν σε αυτοκινητοδρόμους μήκους τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων. Διαθέτουμε δρόμους με αυτές τις προδιαγραφές, π.χ. οι δρόμοι Λευκωσίας – Λεμεσού, Λεμεσού – Πάφου και Λάρνακας – Λεμεσού, αλλά υπάρχουν πρακτικά προβλήματα, τα οποία καθιστούν την επιβολή διοδίων σχεδόν ανέφικτη. Κι αυτό, επειδή, όπως προέκυψε και από σχετική μελέτη των δεδομένων, οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές.

Πέραν της μικρής σχετικά απόστασης μεταξύ των διαφόρων επαρχιών μας, κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων μας υπάρχει μεγάλος αριθμός εισόδων και εξόδων για τα οχήματα, κάτι το οποίο θα επιβάρυνε τις κοινότητες με τροχαία κίνηση», είπε για να προσθέσει: «Παράλληλα, λόγω και της οικονομικής κρίσης, δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε ειδικά τους κατοίκους πολλών κοινοτήτων, οι οποίοι για να μεταβούν στο διπλανό χωριό θα πρέπει να πληρώσουν διόδια, τη στιγμή κατά την οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διακινούνται μόνο μερικά χιλιόμετρα, π.χ. από τη μια κοινότητα στην άλλη.

Εξάλλου, οι αυτοκινητόδρομοί μας δεν είναι κλειστοί, οπόταν σε περίπτωση επιβολής διοδίων κάποιοι θα σταματούσαν να χρησιμοποιούν τον υπεραστικό δρόμο και θα πήγαιναν στον προορισμό τους από τους αγροτικούς ή άλλους υπηρεσιακούς δρόμους».

Άραγε, στην Κύπρο οι πολίτες βάζουν τις τσέπες τους πάνω από τις ζωές τους; Η απλά επικράτησε η κοινή λογική;

Τροφή για σκέψη…

 

"Sponsored links"

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις