150.000 οι τουρίστες κρουαζιέρας στα Χανιά φέτος – Στο στάδιο των αδειοδοτήσεων η δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού στη Σούδα

Κανένα σχόλιο

Στο ένα εκατομμύριο αναμένεται να φθάσουν με το τέλος και της φετινής περιόδου, οι τουρίστες της μίας ημέρας δηλαδή οι επιβάτες κρουαζιέρας που από το 2010 επισκέφθηκαν τα Χανιά μέσω του λιμανιού της Σούδας.

Η Σούδα, αποτελεί έναν από τους σταθμούς κρουαζιέρας στα προγράμματα των εταιριών με τα πλοία να προσεγγίζουν τις πρωινές ώρες και να αναχωρούν αργά το απόγευμα.

Οι επισκέπτες της μιας ημέρας αποτελούν ακόμα ένα κομμάτι στο παζλ της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή καθώς εκτός από το γεγονός ότι κατά την παρουσία τους στην πόλη δαπανούν κάποια χρήματα, δεν είναι λίγοι αυτοί που επιστρέφουν στην Κρήτη κάνοντας τις καλοκαιρινές τους διακοπές έχοντας πάρει μια πρώτη γεύση από τη μονοήμερη παραμονή τους.

"Sponsored links"

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Χανίων Δημήτρη Μπουντρογιάννη, «το λιμάνι της Σούδας προσφέρει ασφάλεια, στην περιοχή υπάρχει σταθερότητα και η εκτίμηση είναι ότι όλα θα κυλήσουν και φέτος ομαλά. Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ Μπουντρογιάννης τονίζει ότι για την φετινή χρονιά λόγω και κάποιων έκτακτων προσεγγίσεων πλοίων ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας στη Σούδα αναμένεται ότι θα φθάσει τις 150.000.

Παράλληλα και από τα μέχρι σήμερα στοιχεία που αφορούν το 2019  στη Σούδα αναμένεται να φθάσουν 110 κρουαζιερόπλοια ενώ ο αριθμός των επιβατών θα προσεγγίσει τις 190.000.

Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Μπουντρογιάννης αναφέρεται και στο θέμα της δημιουργίας νέου επιβατικού σταθμού στο λιμάνι της Σούδας.

Θα καλύπτει με βάση την αρχιτεκτονική μελέτη έκταση 2.000 τετραγωνικών μέτρων. «Αυτή την περίοδο είμαστε στο στάδιο των αδειοδοτήσεων. Η εκτίμηση είναι ότι θα εξασφαλιστούν και οι πόροι που απαιτούνται»,τονίζει

Σύμφωνα με τον συνεργάτη του δημάρχου Χανίων και πρώην πρόεδρο του λιμενικού ταμείου Χανίων Κώστα Μπροκαλάκη, «η σημαντική βελτίωση των υποδομών του λιμανιού Σούδας τα τελευταία χρόνια, τα υψηλά στάνταρς ασφαλείας με την εγκατάσταση μέσω του ΕΣΠΑ και με κονδύλι 1,4 εκατομμυρίων ευρώ, το 2015, συστήματος με βάση τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και οι παρεχόμενες υπηρεσίες συνέβαλαν ώστε ο προορισμός Χανιά να συμπεριληφθεί στα προγράμματα κρουαζιέρας

«Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε και η συμμετοχή των Χανίων στις μεγαλύτερες εκθέσεις για την κρουαζιέρα. Καταφέραμε με κατ’ ιδίαν συναντήσεις και ενημέρωση για τις υποδομές την ασφάλεια και τον προορισμό Χανιά, με υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και προσελκύσαμε πολλές νέες και πολύ σημαντικές εταιρείες στην περιοχή», δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Όπως ο ίδιος εκτιμά, «ο λιμένας Σούδας και τα Χανιά έχουν πλέον καθιερωθεί ως προορισμός κρουαζιέρας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης κομβικών έργων για την κρουαζιέρα και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών».

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2013 στη Σούδα προσέγγιζαν πλοία από 8 εταιρείες και το 2016 ο αριθμός των εταιρειών έφτασε στις 23.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα Χανιά τα τελευταία χρόνια περιγράφεται και μέσα από τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος από το 2010 μέχρι και σήμερα.

"Sponsored links"

Ειδικότερα το 2010 με 21 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων βρέθηκαν στα Χανιά 11.504 επιβάτες.

Το 2011 η άνοδος ήταν αλματώδης καθώς με 72 αφίξεις βρέθηκαν στα Χανιά 158.078 επιβάτες.

Το 2012 οι αφίξεις ήταν 54 και οι επιβάτες 129.087 και το 2013 με 47 αφίξεις έφτασαν στα Χανιά 124.205 επιβάτες.

Το 2014 η κρουαζιέρα παρουσίασε κάμψη καθώς οι αφίξεις ήταν 31 και οι επιβάτες 30.366.

Η επόμενη χρονιά το 2015 σηματοδότησε και την εκ νέου άνοδο της κρουαζιέρας.

Οι αφίξεις ήταν 59 και οι επιβάτες 96.612.

Το 2016 η χρονιά εξελίχθηκε ως η καλύτερη των τελευταίων ετών καθώς καταγράφηκαν 86 αφίξεις και 147.915 επιβάτες, Το 2017 οι αφίξεις ήταν 84 και οι επιβάτες 128.067.

Συνολικά από το 2010 έως και το 2017 επισκέφθηκαν τα Χανιά 835.772 επιβάτες κρουαζιέρας.

Στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι επιβάτες της κρουαζιέρας επισκέπτονται κυρίως την παλιά πόλη τη δημοτική αγορά και σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματοποιούν εκδρομές σε περιοχές όπως η Κνωσός και το Αρκάδι.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ΤΑΞΙ Χανίων Ηλίας Καραπατάκης, «από την κρουαζιέρα παρά τη σχετική πτώση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, ο κλάδος έχει αποκομίσει οφέλη».

Σύμφωνα με τον ίδιο οι πελάτες των ΤΑΞΙ επιλέγουν με την άφιξη των πλοίων να επισκεφθούν παραλίες όπως ο Σταυρός, το Μαράθι, οι Άγιοι Απόστολοι, η Χρυσή Ακτή και η Αγία Μαρίνα.

Οι επιβάτες μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν εκδρομές σε μοναστήρια στο Ακρωτήρι και τον Αποκόρωνα, ενώ όταν υπάρχει βραδινός απόπλους υπάρχουν τουρίστες που πηγαίνουν κυρίως στην Κνωσό και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.

«Υπάρχει καταγεγραμμένη ικανοποίηση των επιβατών κρουαζιέρας για τις υπηρεσίες ΤΑΞΙ. Στο λιμάνι υπάρχουν χώροι όπου αναγράφονται οι τιμές ανά διαδρομή», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Για τους επιβάτες που επιλέγουν να επισκεφθούν την πόλη το πλέον δημοφιλές μέσον είναι το αστικό λεωφορείο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων Γιάννη Καρτάκη, «η κρουαζιέρα έχει βοηθήσει τον κλάδο.

Τα δρομολόγια από και προς τη Σούδα εκτελούνται με μεγάλη πυκνότητα ανάλογα και με τους επιβάτες του κάθε πλοίου», τονίζει χαρακτηριστικά.

Πλοία και στο Ενετικό λιμάνι Χανίων.

Εκτός από τη Σούδα σταθμό για την κρουαζιέρα στα Χανιά αποτελεί και το παλιό λιμάνι της πόλης.

Τα πλοία παραμένουν στα ανοικτά του παλιού λιμανιού και οι επιβάτες με ειδικές βάρκες αποβιβάζονται στο παλιό λιμάνι.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία το 2015 καταγράφηκαν 7 αφίξεις και 4786 επιβάτες, το 2016 οι αφίξεις ήταν 12 και οι επιβάτες 5488 και το 2017 με 6 κρουαζιερόπλοια έφτασαν στα Χανιά 3516 επιβάτες.

ΑΠΕ

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις