Συνέντευξη Γ. Σαρρή: “Διαφεύγουν ετησίως τέλη εκατομμυρίων ευρώ από μη δηλωμένα τετραγωνικά μεγάλων επιχειρήσεων, διαφόρων κολλητών, επιτήδειων και ισχυρών του Δήμου Χανίων”

Κανένα σχόλιο

Ο Γιάννης Σαρρής το 2014 εκλέχθηκε μέσα από μία πρωτοφανή και μαζική δημοκρατική διαδικασία ως επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Πρωτοβουλία Πολιτών – Πρώτα ο Άνθρωπος” ανατρέπoντας όλα τα προγνωστικά. Σήμερα, μετά από περίπου 5 χρόνια συμμετοχής στο δημοτικό συμβούλιο θα είναι ξανά υποψήφιος με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ. Στο επίκεντρο του προγράμματος της “Πρωτοβουλίας Πολιτών” θα είναι και αυτή τη φορά τα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής.

Ο κ. Σαρρής στη συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα μας απάντησε σε μια σειρά ζητήματα, από τις πρόσφατες καταστροφές που βίωσε και ο Δήμος Χανίων λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, μέχρι τη στάση που θα πρέπει να τηρήσει ο Δήμος Χανίων σχετικά με τη διαχείριση του αεροδρόμιου Χανίων από τη fraport, ενώ μίλησε και για τα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής τα οποία αποτελούν βασικό άξονα του προγράμματος του συνδυασμού του.

Ο κ. Σαρρής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε ότι οι συνέπειες των κλιματικών αλλαγών είναι ένα ζήτημα το οποίο υπερβαίνει τις αρμοδιότητες του δήμου, όμως, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να γίνουν, δίνοντας έμφαση στη σημασία τις φροντίδας ώστε οι υποδομές να αντέχουν στα νέα δεδομένα.

"Sponsored links"

Σχετικά με τις συνέπειες της λειτουργίας αεροδρομίου Χανίων από τη Fraport ο κ. Σαρρής μίλησε για επαχθέστατη συμφωνία “που θα πρέπει να είναι ένα θέμα διεκδικήσεων σε κάθε ευκαιρία” ενώ τόνισε την αναγκαιότητα ο Δήμος Χανίων να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση για την διατύπωση αιτημάτων.

Σε ερώτηση για το τι είδους τουρισμό θέλουμε στα Χανιά ο κ. Σαρρής στάθηκε στη σημασία της βελτίωσης των όρων λειτουργίας της πόλης σημειώνοντας ότι “αν λυθεί το κυκλοφοριακό, ή αντιμετωπισθεί η χαοτική κατάσταση στους κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια, πλατείες, πάρκα , πεζόδρομοι κλπ) , ή βελτιωθεί η καθαριότητα της πόλης τότε έχουμε την καλύτερη ενίσχυση του τουρισμού”

Στο ζήτημα των φόρων που καλούνται να πληρώνουν οι δημότες λόγω και της υποχρηματοδότησης ο κ. Σαρρής μίλησε για αναγκαιότητα διαρκούς διεκδίκησης πόρων ενώ έδωσε βαρύτητα και στη σημασία του εκσυγχρονισμού της διαχείρισης της δημοτικής περιουσίας. Μίλησε επίσης και για φαινόμενα διαφθοράς που έχουν κόστος στα ταμεία και τα οποία πρέπει να παταχθούν υπενθυμίζοντας ότι “με πρωτοβουλία της κίνησής μας αποκαλύφθηκαν καταχωνιασμένες επί πολλά χρόνια ανείσπρακτες οφειλές. Διαφεύγουν ετησίως τέλη εκατομμυρίων ευρώ (!!!) από μη δηλωμένα τεραγωνικά μεγάλων επιχειρήσεων, διαφόρων κολλητών, επιτήδειων και ισχυρών του Δήμου”.

Ο κ. Σαρρής έδωσε επίσης έμφαση στην αναγκαιότητα εμβάθυνσης στα ζητήματα κοινωνικής πολιτικής αναφέροντας μία σειρά από ζητήματα που χρειάζεται να βρεθούν λύσεις.

Διαβάστε τη συνέντευξη του κ. Σαρρή:

  • κ. Σαρρή, η κλιματική αλλαγή, ανεξαρτήτως της κλίμακας αλλαγών που θα επιφέρει, φαίνεται ότι θα είναι μια πραγματικότητα που θα πρέπει να έλθουμε αντιμέτωποι. Πρόσφατα είχαμε μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία, που φανέρωσαν κακοτεχνίες αλλά και την ένδεια υποδομών και έργων εδώ και πάρα πολλά χρόνια ιδιαίτερα στα Χανιά. Πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η εικόνα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ένταση των καιρικών φαινομένων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να ενταθεί κι όχι να υποχωρήσει;

Θέτετε εδώ ένα τεράστιο θέμα το οποίο υπερβαίνει από τη φύση του τις πολιτικές ενός Δήμου. Είναι υπαρκτό, είναι σύνθετο , είναι όμως ταυτόχρονα ζωτικό και κατεπείγον.

O Δήμος μπορεί να κάνει ορισμένα πράγματα

1. Να φροντίσει για υποδομές όσο γίνεται ικανές να αντέχουν στα νέα δεδομένα

"Sponsored links"

2. Να ευνοήσει προγράμματα ενημέρωσης και κινητοποίησης των πολιτών και

3. Να οργανώσει τις θέσεις του για άσκηση πίεσης, μέσω και της ΚΕΔΕ, προς την κεντρική εξουσία για εκπόνηση προγραμμάτων και σχεδιασμού για την χαρτογράφηση και αντιμετώπιση των συνεπειών.

  • Ένα από τα ζητήματα τα οποία δεν έχουν συζητηθεί στην έως τώρα προεκλογική περίοδο είναι και αυτό του αεροδρομίου Χανίων το οποίο λειτουργεί πλέον από τη γερμανική εταιρεία Fraport. Παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν, η κίνηση στο αεροδρόμιο Χανίων είναι μειωμένη σε σχέση με άλλα αεροδρόμιο ενώ η φυγή της Ryanair δεν αντικαταστήθηκε από άλλες εταιρείες. Ο κ. Βάμβουκας και η πλειοψηφία των Δημάρχων του νομού είχαν παλιότερα εκφράσει τις αντιδράσεις τους. Ποια είναι η δική σας θέση;

Η δική μας θέση παραμένει σαφώς αυτή που είχαμε εξ αρχής. Η εκποίηση είναι ζημιογόνα σε κάθε περίπτωση δεδομένου ότι ή αξία ζωτικών υποδομών είναι πολύ πέρα από όποια λογιστική εκτίμηση έσοδα – έξοδα. Από κεί και πέρα η συμφωνία που υπεγράφη από τη χώρα μας στο πλαίσιο των μνημονιακών καταναγκασμών είναι επαχθέστατη και σαν τέτοια θα πρέπει να είναι ένα θέμα διεκδικήσεων σε κάθε ευκαιρία που θα δίνει η οικονομική και πολιτική εξέλιξη σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Στο μεταξύ, ο Δήμος πρέπει να είναι σε συνεχή εγρήγορση για να διατυπώνει αιτήματα και διεκδικήσεις σε σχέση με τις πολιτικές εφαρμογής της συμφωνίας εκ μέρους της Fraport.

  • Το τελευταίο διάστημα και στο νομό Χανίων έχει ξεκινήσει μια μεγάλη συζήτηση για το τι είδους τουριστική ανάπτυξη επιθυμούμε. Η πόλη των Χανίων οπωσδήποτε αποτελεί τουριστικό προορισμό. Ποιες θεωρείται ότι πρέπει να είναι οι κινήσεις που θα κάνει ο Δήμος για να βελτιώσει το τουριστικό προϊόν και ποιο είναι το όραμά σας για το είδος του τουρισμού που θα επιθυμούσατε για την πόλη μας;

Άποψή μας είναι ότι η αποφασιστική βελτίωση των όρων ζωής και λειτουργίας της πόλης θα συμβάλλει στην ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος.

Αν π.χ λυθεί το κυκλοφοριακό, ή αντιμετωπισθεί η χαοτική κατάσταση στους κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια, πλατείες, πάρκα , πεζόδρομοι κλπ) , ή βελτιωθεί η καθαριότητα της πόλης τότε θα υπάρξει ενίσχυση του τουρισμού.

Επιπλέον μπορούμε να δούμε πολιτικές ανάδειξης και βελτίωσης των αξιοθέατων της πόλης (μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικά σημεία κοκ) , όπως και τον σχεδιασμό ενεργειών διασύνδεσης του τουρισμού με στοιχεία της βιωμένης μας παράδοσης όπως διατροφή, πολιτισμός κλπ.

  • Πολλοί διαμαρτύρονται για τα υψηλά επίπεδα φορολόγησης στην Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα, και στους Δήμους. Η λύση στο πρόβλημα της υποχρηματοδότησης είναι η υπερφορολόγηση των πολιτών; Ποια είναι η λύση που προτείνεται εσείς ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο Δήμος ικανοποιητικά δίχως να οδηγούμαστε σε αφαίμαξη του δημότη;

Προφανώς συζήτηση για αύξηση φόρων δεν μπορεί να γίνει στη Ελλάδα για κανένα λόγο. Θα ήταν εξόντωση. Άρα ούτε για αυξήσεις τελών μπορεί να μιλάει κανείς.

Η λύση για αυτό το δύσκολο πρόβλημα δεν μπορεί παρά να αναζητηθεί στην συνεχή διεκδίκηση πόρων και κυρίως στην δημιουργική και σύγχρονη διαχείριση της Δημοτικής περιουσίας και των εσόδων με ορίζοντα αναπτυξιακό.

Θα σημειώνα επίσης την καλή διαχείριση. Ας μην ξεχνάμε οτι με πρωτοβουλία της κίνησής μας αποκαλύφθηκαν καταχωνιασμένες επί πολλά χρόνια ανείσπρακτες οφειλές και ότι διαφεύγουν ετησίως τέλη εκατομμυρίων ευρώ (!!!) από μη δηλωμένα τεραγωνικά μεγάλων επιχειρήσεων, διαφόρων κολλητών, επιτήδειων και ισχυρών του Δήμου.

  • κ. Σαρρή, η οικονομική κατάσταση και πολλών Χανιωτών παραμένει πολύ άσχημη και η αναγκαιότητα για κοινωνικές πολιτικές παραμένει μεγάλη. Τι θεωρείται ότι πρέπει να αλλάξει στον τρόπο που πραγματοποιείται η κοινωνική πολιτική στο Δήμο Χανίων και τι καινούργιο έχετε να προτείνετε;

Η κοινωνική πολιτική είναι ένας από τους κεντρικούς άξονες του προγράμματός μας. Θα έλεγα ότι αυτό μας διαφοροποιεί από πολλές άλλες παρατάξεις. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω κάποιες από τις προτάσεις μας:

– Συνεργασία με τις δομές και τα κινήματα αλληλεγγύης, την εκκλησία, καθώς και στήριξη στα προνοιακά κέντρα και τα κέντρα απεξάρτησης που δραστηριοποιούνται στo Δήμο. Ενίσχυση της Δομής Βοήθεια στο σπίτι. Δημιουργία δημοτικού εστιατορίου με πολλαπλό ρόλο

– Αναβάθμιση του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και λειτουργία κέντρου ένταξης στα πλαίσια των δύο κέντρων κοινότητας που λειτουργούν στο δήμο.

-Συμμετοχή στο Δημοτικό Συμβούλιο στα θέματά τους , υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης, διεκδίκηση ειδικών κονδυλίων για την ένταξη και ισότιμη συμμετοχή σε θέσεις εργασίας. πρακτικών. Ο χώρος που λειτουργεί ως νυκτερινό καταφύγιο αστέγων είναι ανεπαρκής για τις ανάγκες που υπάρχουν, και χρειάζεται να ιδρυθεί και κέντρο ημερήσιας φροντίδας αστέγων.

– Προγραμματισμένη ιεραρχημένη και ομαδοποιημένη συντήρηση των σχολικών υποδομών όλων των βαθμίδων, ενίσχυση ΔΟΚΟΙΠΠ , βελτίωση της λειτουργίας των ΚΑΠΗ , ουσιαστική επιχορήγηση του γηροκομείου ώστε να σταματήσει να λειτουργεί ως χώρος φιλοξενίας χρονίως πασχόντων.

– Άμεση αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος της έλλειψης στέγης λόγω των βραχυχρόνιων μισθώσεων με την αξιοποίηση δημοτικών κτιρίων, την επιδότηση για ενοικίαση ξενοδοχείων, τον προϋπολογισμό κονδυλίου για κοινωνική κατοικία κλπ.

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις