Συναγερμός για 4.000 επιχειρήσεις που πρέπει να κατοχυρώσουν τον όρο «Μακεδονία»

Κανένα σχόλιο

Στις 4 χιλιάδες αριθμούνται οι επιχειρήσεις που έχουν στην εταιρική τους ταυτότητα ή στα προϊόντα τους τον όρο «Μακεδονία». Οι εν λόγω επιχειρήσεις θα πρέπει να σπεύσουν να κατοχυρώσουν το σήμα αυτό στις διεθνείς αγορές προκειμένου να μην έχουν προβλήματα μετά τη συμφωνία των Πρεσπών για το ονοματολογικό των Σκοπίων.

Σε συνάντησή του με τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) Αθανάσιος Σαββάκης, αναγνωρίζοντας είπε πως αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σπεύσουν να κατοχυρώσουν διεθνώς τα σήματά τους και τις επωνυμίες τους για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα στις εξωτερικές αγορές.

Ο κ. Σαββάκης απηύθυνε μάλιστα έκκληση στις επιχειρήσεις να κινηθούν άμεσα σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιώντας τη δωρεάν νομική συνδρομή που παρέχει ο ΣΒΒΕ.

"Sponsored links"

Όπως είπε, θα πρέπει να το κάνουν στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας του Αλικάντε της Ισπανίας (EUIPO) που αφορά τη δραστηριότητα εντός των χωρών της Ε.Ε. ή, αν αφορά διεθνείς δραστηριότητες, στο γραφείο WIPO της Γενεύης. Στην πρώτη περίπτωση το κόστος ανέρχεται στις 2.000 ευρώ, πλέον των τελών, και στη δεύτερη στις 8.000 ευρώ ανά επωνυμία.

Επεσήμανε μάλιστα ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν επιδείξει σοβαρή ολιγωρία στο θέμα και ανέφερε ότι στο γραφείο της Γενεύης δεν υπάρχει ούτε μία ελληνική κατοχύρωση ονόματος, ενώ υπάρχουν δύο από εταιρείες των Σκοπίων, και στο ευρωπαϊκό μητρώο του Αλικάντε έχουν καταχωρισθεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες με ονομασία προέλευσης ή με επωνυμία τον όρο «Μακεδονία».

Μια λύση χαμηλότερου κόστους που μπορεί να ακολουθήσουν οι ελληνικές εταιρείες, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο του ΣΒΒΕ Γιάννη Σταύρου, είναι η υπογραφή διμερών συμφωνιών ανά αγορά διοχέτευσης των προϊόντων.

Όσον αφορά τη συμφωνία των Πρεσπών στο σύνολό της ο κ. Σαββάκης απέφυγε να τοποθετηθεί και υποστήριξε ότι έπρεπε να δοθεί λύση ενώ τόνισε με έμφαση ότι η εκκρεμότητα όλα αυτά τα χρόνια κόστισε στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας.

«Δεν γίνεται να μπορούν Αυστριακοί και Γερμανοί να έχουν, ειδικά στα αγροτοδιατροφικά προϊόντα, παρουσία κι εμείς 30 χλμ. από τα σύνορα να μην μπορούμε», είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε δε ότι πολλές επιχειρήσεις που ήθελαν να κάνουν εξαγωγές στη γειτονική χώρα το έκαναν μέσω Αλβανίας ή Βουλγαρίας, αυξάνοντας κατά πολύ τα κόστη τους.

Ο κ. Σαββάκης υποστήριξε ότι η συμφωνία των Πρεσπών έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα αφού επιλύει χρόνιες διαφορές με τη γείτονα χώρα που δημιουργούσαν σοβαρά εμπόδια στις επενδυτικές ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις και ανέφερε ως παράδειγμα τα ΕΛΠΕ και τον αγωγό Θεσσαλονίκης – Σκοπίων που έχει πέσει σε αχρησία και πλέον δημιουργούνται προοπτικές επαναλειτουργίας του.

Ο κ. Σαββάκης τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη ευκαιρία για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων σε στέρεες βάσεις στα Βαλκάνια, έστω κι αν τα προβλήματα με τις τράπεζες παραμένουν.

Γι’ αυτό ο ΣΒΒΕ έχει συστήσει ένα δίκτυο με συνδέσμους ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την υποστήριξη εξωστρεφών επιχειρηματιών. Τόνισε δε ότι η Θεσσαλονίκη, λόγω θέσης και δικτύων όπως και ιστορικά, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Σημείωσε ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ένα κύμα επιστροφής παραγωγικών μονάδων από την Τουρκία λόγω των προβλημάτων που εμφανίζει η οικονομία της γειτονικής χώρας.

"Sponsored links"

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις