Τι θα γίνει με την αύξηση της τιμής στο σουβλάκι στην Κρήτη

Κανένα σχόλιο

Απόλυτα ξεκάθαρος ότι δεν θα αυξηθεί η τιμή για το τυλιχτό σουβλάκι (ή αλλιώς πιτόγυρο) ήταν ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και καφέ-μπαρ νομού Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Φιλοκώστας, με αφορμή δηλώσεις εκπροσώπου του υπό σύσταση Σωματείου Ψητοπωλών (στην Αθήνα) ότι από την 1η Μαΐου το τυλιχτό σουβλάκι θα πωλείται στα 3 ευρώ, λόγω της αύξησης της τιμής του κρέατος διεθνώς.

«Δεν πρόκειται να κάνουμε καμία αύξηση, δεν έχουμε βγάλει καμία τέτοια απόφαση. Και ούτε θα βγάλουμε προς το παρόν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φιλοκώστας, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, προσθέτοντας ότι έχει ήδη συζητήσει το θέμα με τον πρόεδρο του σωματείου Κρεοπωλών νομού Θεσσαλονίκης Σάββα Κεσίδη.

«Βγήκε κάποιος στην Αθήνα και ανακοίνωσε ότι θα κάνει αύξηση στο τυλιχτό σουβλάκι, επειδή θα ανέβει (η τιμή) του κρέατος (…) Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ενόψει εορτών, ανεβάζουν κάποιο ποσοστό (…) βρίσκουν ευκαιρία και ανεβάζουν (τις τιμές) λόγω εορτών. Αυτός είπε ότι θα ανεβάσουν (την τιμή) στο σουβλάκι τους, καλά κάνει και το κάνει, ό,τι είναι νόμιμο ας το κάνει όπως θέλει. Η αγορά ξέρει να κρίνει την πορεία του κάθε επαγγελματία», πρόσθεσε ο κ. Φιλοκώστας, υπογραμμίζοντας ότι η αγορά ομαλοποιείται μετά τις γιορτές.

"Sponsored links"

«Το χοιρινό κρέας πάντα τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου και για όλο το καλοκαίρι, παίρνει μία αύξηση γύρω στο 10% με 15% και πάντα στη λιανική πώλησή του την αφομοιώνουμε εμείς», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών νομού Θεσσαλονίκης, Σάββας Κεσίδης.

«Η φετινή ιδιαιτερότητα -πρόσθεσε ο κ. Κεσίδης- είναι ότι θα ξεπεράσει λογικά κάποια όρια, π.χ. του 10%, επειδή έχουμε κάποια παγκόσμια θέματα. Πρώτον, ότι υπήρχε η πανώλη των χοίρων στην Κίνα πριν από 1 με 1,5 χρόνο. Για να μην επεκταθεί, τις μικρές μονάδες με 5-10-20 χοιρομάνες που είχαν προσβληθεί από τη λοίμωξη τις θανάτωσαν όλες (…), με αποτέλεσμα η αγορά να «στερέψει» από χοιρινό κρέας και να ξεκινήσουν οι εισαγωγές (από Αμερική και Ευρώπη).

Επίσης, άνοιξε μία ακόμα αγορά για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές, η ρωσική και (τρίτον) επειδή υπάρχει η πανώλη των χοίρων στην Αφρική, δεν γίνονται εισαγωγές στην Ευρώπη. Άρα, όλα αυτά συναινούν στο να αυξηθεί η ζήτηση (κρέατος). Όταν αυξάνεται η ζήτηση και δεν υπάρχει η παραγωγή να την καλύψει, τότε αναγκαστικά ανεβαίνει η τιμή». Ο κ. Κεσίδης εκτίμησε ότι εάν οι ανάγκες της αγοράς σε ποσότητες κρέατος δεν μπορέσουν να καλυφθούν το επόμενο εξάμηνο και «να βρει μόνη της το δρόμο», τότε, όπως είπε, «δεν ξέρω ποιους θα συμπαρασύρει στο διάβα της».

Πάτρα

«Υπάρχει μεγάλος προβληματισμός μεταξύ των καταστηματαρχών της Πάτρας για το αν θα προχωρήσουν σε αύξηση της τιμής πώλησης των προϊόντων που παρασκευάζονται από χοιρινό κρέας, όπως το σουβλάκι, ο γύρος κ.ά.» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συλλόγου καταστημάτων εστίασης και αναψυχής, Σπύρος Στεργίου.

Πάντως, όπως σημειώνει ο Σπύρος Στεργίου, «εδώ στην Πάτρα, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων πωλούν ήδη φθηνά σε βαθμό που δεν βγαίνει το κόστος, αλλά δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά, γιατί ο κόσμος δεν έχει χρήματα, με αποτέλεσμα να χρεώνονται, ώστε να κρατούν ανοικτά τα καταστήματά τους».

Επανερχόμενος στο θέμα του προβληματισμού για τη διαμόρφωση της τιμής, ο Σπύρος Στεργίου λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «οι καταστηματάρχες ανησυχούν, διότι εκτιμούν πως αν αυξήσουν τις τιμές θα χάσουν πελατεία», ενώ δεν αποκλείει την πιθανότητα κάποιοι να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές, σε βάρος της ποιότητας.

Καταλήγοντας, ο Σπύρος Στεργίου διατυπώνει την εκτίμηση πως «αν δεν υπάρξει μία αύξηση της τάξης του 10%, κάποιοι θα κλείσουν πιο γρήγορα απ’ ό,τι περίμεναν».

Ηράκλειο

"Sponsored links"

«Γνωρίζουμε για την αύξηση στο χοιρινό κρέας, όμως μέχρι στιγμής δεν έχει τεθεί ζήτημα αύξησης της τιμής στους «γύρους» σε επίπεδο Ηρακλείου. Άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών του χώρου, προμηθεύονται χοιρινό κρέας από ντόπιους παραγωγούς», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρία Αντωνακάκη, πρόεδρος συνδέσμου επισιτισμού και διασκέδασης Ν. Ηρακλείου.

Και προσθέτει: «Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, με προσοχή, καθώς ο «γύρος» ως προϊόν, είναι άμεσα συνδεδεμένος με την αγορά της πόλης και μια τέτοια επιβάρυνση στην τιμή θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την κίνηση σε αυτές τις επιχειρήσεις, που πρέπει να σημειώσω ότι είναι αρκετές όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στις συνοικίες. Πάντως κάποια ενημέρωση για αύξηση των τιμών δεν υπάρχει μέχρι αυτή την ώρα».

Χανιά

Την άποψη ότι ενδεχόμενη αύξηση των τιμών του κρέατος δεν θα επηρεάσει την αγορά και η όποια αύξηση δεν θα «φθάσει» μέχρι τον καταναλωτή, ιδιαίτερα στον δημοφιλή γύρο-σουβλάκι, εκφράζουν παράγοντες της αγοράς των Χανίων.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών Γιάννης Παυλάκης, μέλη της οποίας είναι κρεοπώλες αλλά και επαγγελματίες της εστίασης, η όποια αύξηση εκτιμάται ότι θα απορροφηθεί από τους επαγγελματίες.

«Εκτιμώ ότι οι τιμές για τον καταναλωτή δεν θα επηρεαστούν. Οι όποιες διακυμάνσεις στις τιμές του κρέατος δεν θα επηρεάσουν την αγορά. Αυτό θα συμβεί για δύο κατά την άποψη μου λόγους. Στην περιοχή μας υπάρχει επάρκεια κρέατος και πληθώρα σωστών επαγγελματιών, τόσο στο χώρο της εστίασης όσο και στο χώρο του κρέατος».

Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες της εστίασης βρίσκονται σε αναμονή, ωστόσο η εκτίμηση είναι ότι κυρίως στο πλέον δημοφιλές προϊόν που είναι το σουβλάκι οι τιμές θα παραμείνουν στα επίπεδα των 2,30 – 2,50 ευρώ όπως είναι και σήμερα.

Την άποψη ότι οι όποιες αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν σημαντικά την κατανάλωση εκφράζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος των κρεοπωλών Χανίων Κώστας Φωτάκης.

«Εκτιμώ ότι θα υπάρχει ένας μικρός επηρεασμός στην αγορά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών κυρίως των νέων συνήθως δεν επηρεάζονται από τις μικρές αυξήσεις τόσο στις δαπάνες τους για την εστίαση, όσο και στην αγορά κρέατος. Εμείς σαν κλάδος άλλωστε τις περισσότερες φορές επιβαρυνόμαστε στις κατά καιρούς διακυμάνσεις».

ΑΠΕ – ΜΠΕ

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις