Τουρισμός: Συντονισμένο άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων αναμένεται να προτείνει η Κομισιόν

Κανένα σχόλιο

Οι Βρυξέλλες ετοιμάζονται να παρουσιάσουν την Τετάρτη τις συστάσεις τους για τη διάσωση της θερινής τουριστικής περιόδου, που πλήττεται σοβαρά από την πανδημία, ενθαρρύνοντας τα ευρωπαϊκά κράτη να ανοίξουν εκ νέου σταδιακά τα εσωτερικά σύνορα.

Σύμφωνα με έγγραφο, αντίγραφο του οποίου έχει στην κατοχή του το Γαλλικό Πρακτορείο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει ότι αυτό το άνοιγμα πρέπει να γίνει με «συντονισμένη» «όσο το δυνατόν πιο αρμονική» και «χωρίς διακρίσεις» μέθοδο.

Αυτές είναι απλές συστάσεις της Κομισιόν, δεδομένου ότι εναπόκειται στις χώρες να αποφασίσουν να άρουν αυτούς τους ελέγχους και τους περιορισμούς που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για την αντιμετώπιση της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

"Sponsored links"

Οι Βρυξέλλες προτείνουν ότι όταν οι χώρες βρίσκονται σε συγκρίσιμη επιδημιολογική κατάσταση και έχουν λάβει τα ίδια προληπτικά μέτρα, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο.

Αν, για παράδειγμα, η Αυστρία ανοίξει τα σύνορά της με τη Γερμανία, πρέπει να πράξει το ίδιο και με την Τσεχία αν αυτή η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση συγκρίσιμη με τη Γερμανία.

Ομοίως, όταν μια χώρα ανοίγει τα σύνορά της με μια άλλη, πρέπει να το πράξει για όλους τους κατοίκους αυτής της χώρας, ανεξάρτητα αν έχουν ή όχι την ιθαγένεια.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συστήνει στα κράτη μέλη να λάβουν τις αποφάσεις τους βάσει της υγειονομικής αξιολόγησης της κατάστασης σε κάθε χώρα και με μεταξύ τους συνεννόηση.

Αυτό το θέμα της αποκατάστασης της ελεύθερης μετακίνησης εντός του χώρου Σένγκεν είναι ζωτικής σημασίας για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, έναν τομέα που αντιπροσωπεύει το 10% του ΑΕΠ της ΕΕ και το 12% της απασχόλησης.

Στις συστάσεις της η Επιτροπή εξετάζει επίσης το ακανθώδες ζήτημα της επιστροφής χρημάτων για ακυρωμένα ταξίδια και κρατήσεις διαμονής.

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει επιστροφή χρημάτων, αλλά πολλοί ταξιδιωτικοί πράκτορες και αεροπορικές εταιρείες προτιμούν να προσφέρουν πίστωση στους πελάτες τους.

«Οι μεταφορείς και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πρέπει να ακολουθούν μια κοινή προσέγγιση, προσφέροντας στους επιβάτες και τους ταξιδιώτες μια ελκυστική επιλογή μεταξύ της επιστροφής χρημάτων, σύμφωνα με τα δικαιώματά τους με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ή της αποδοχής κουπονιών», υποδεικνύει το έγγραφο.

«Προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι επιβάτες και οι ταξιδιώτες να δεχτούν κουπόνια αντί για επιστροφή χρημάτων, τα κουπόνια πρέπει να προστατεύονται από τυχόν αφερεγγυότητα του εκδότη και να είναι επιστρεπτέα μετά από ένα έτος το μέγιστο», προσθέτει η Επιτροπή.

"Sponsored links"

Στα τέλη Απριλίου, δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες ζήτησαν από την Επιτροπή να αναστείλει την υποχρέωση που επιβάλλεται στις αεροπορικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες των οποίων τα ταξίδια ακυρώθηκαν λόγω του κορονοϊού, για να στηρίξουν έναν κλάδο που έχει καταβαραθρωθεί από την κρίση.

Η Επιτροπή προτίθεται να στείλει επιστολή σε όλα τα κράτη μέλη για να τους υπενθυμίσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με αυτό το θέμα, σύμφωνα με μια πηγή με γνώση του θέματος.

Τις προτάσεις της για τα συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν προς επανεκκίνηση του Τουρισμού με συντονισμένο τρόπο διατυπώνει και η ελληνική κυβέρνηση σε έγγραφο που απέστειλε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις