Το άβατον της Κρήτης όπου απαγορεύονται οι άνδρες!

Κανένα σχόλιο

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται στο νησί της αντριάς και της παλικαροσύνης, την λεβεντογέννα Κρήτη μας, υπάρχει μέρος όπου απαγορεύονται… οι άνδρες! Ναι, όπως το ακούτε!

Αν δεν το ξέρατε, ήρθε η ώρα να το μάθετε: τα… άβατα στη χώρα είναι δύο! Πέρα από το, πανελληνίως και παγκοσμίως, γνωστό άβατο για τις γυναίκες του Αγίου Όρους, υπάρχει και ένα άβατο… για άνδρες που βρίσκεται στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο χωριό Κοξαρέ Δήμου Αγίου Βασιλείου Ρεθύμνου.

Αναφέρει σχετική η σελίδα “Δια-SOS-τε τη Μεσαρά“:

"Sponsored links"

Η πινακίδα που έχει αναρτηθεί στα δεξιά της κεντρικής εισόδου της «Ιεράς Κοινοβιακής Μονής Άξιον Εστί» που βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το Γυμνάσιο του Κοξαρέ, «προειδοποιεί» με κεφαλαία γράμματα πως η συγκεκριμένη, παλαιοημερολογίτικη, Μονή είναι «ΑΒΑΤΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΔΡΑΣ».

Φτάνοντας μέχρι την περίφραξη του άβατου, με την βαριά σιδερένια καγκελόπορτα, κοσμημένη με δικέφαλους αετούς, βαμμένους χρυσούς, σύμβολο «βυζαντινής μεγαλοπρέπειας», διαπιστώσαμε ότι λόγω… φύλου δεν μπορούσαμε να περάσουμε στα ενδότερα της Μονής που ανήκει στην Εκκλησία των αυτοαποκαλούμενων «Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ελλάδος» (Γ.Ο.Χ.) και ακολουθεί, όπως προαναφέραμε ο παλαιό ημερολόγιο. Αξιοσημείωτο είναι βέβαια το γεγονός πως η πινακίδα που απαγορεύει την είσοδο στους άνδρες, αναφέρει το ωράριο λειτουργίας της «δια τους προσκυνητάς» (και όχι για τις «προσκυνήτριες»), ενώ συμπληρώνει πως «παρακαλείσθε όπως εισέρχεσθε στον Ιερό χώρο, ευπρεπώς ενδεδυμένοι» (και όχι «ενδεδυμένες»). Η κυριαρχία του αρσενικού γένους στο γραπτό & προφορικό λόγο είναι, βλέπετε, τόσο συντριπτική που «τρύπωσε» και εδώ, παρακάμπτοντας κοτζάμ άβατο! Παρεμπιπτόντως να επισημάνουμε πως το ωράριο της Μονής δεν είναι και ιδιαίτερα ευρύ, αφού το πρωί οι επισκέψεις –μόνο γυναικών, για να μην ξεχνιόμαστε!- μπορούν να γίνονται μέχρι τις 12 το μεσημέρι, ενώ το απόγευμα οι προσκυνήτριες γίνονται δεκτές μόνον για 2.5 ώρες, από τις 4 έως τις 6.30.

Το άβατο, πάντως, που μας εντυπωσίασε τόσο, φαίνεται να… «παρακάμπτεται» ενίοτε, αφού σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων του χωριού, άνδρες εργάτες έχουν θεαθεί κατά καιρούς να βρίσκονται στο χώρο της Μονής εκτελώντας διάφορες εργασίες. Εδώ που τα λέμε, το να βρεις γυναίκα… υδραυλικό, ηλεκτρολόγο ή χτίστη να σου φτιάξει ένα τοιχίο δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο, οπότε οι καλόγριες τι να κάνουν, ίσως αποδέχονται το… «αναγκαίο κακό». Σε κάθε περίπτωση, συγχωρεμένες…

Για το θέμα της συγκεκριμένης «Μονής» μιλήσαμε με τον ιερέα του χωριού πατέρα Ιωάννη Παπαδογιάννη, ενώ απευθυνθήκαμε και στη Μητρόπολη Λάμπης, Συβρίτου & Σφακίων. Ο μεν πρώτος μας ανέφερε πως «Υπάρχουν δύο τέτοιοι χώροι των αυτοαποκαλούμενων “Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών” στην περιοχή, αφού εδώ βρίσκεται και η Ανδρώα Μονή του Προδρόμου. Δεν ασχολούμαστε με αυτούς τους ανθρώπους, δεν έχουμε σχέση καθόλου. Μας προβληματίζει ωστόσο το γεγονός ότι υπάρχουν εύπιστοι ενορίτες μας οι οποίοι τους δέχονται μέσα στα σπίτια τους. Όπως και να χει, αν βάλουμε ένα ζιζάνιο μέσα στο χώρο μας κάποια στιγμή θα δημιουργήσει προβλήματα…». Από τη Μητρόπολη μας τόνισαν πως «Δεν έχουμε καμία επαφή, καμία κοινωνία, καμία σχέση με το συγκεκριμένο χώρο. Από τη στιγμή που κάποιος έχει νόμιμη άδεια πολεοδομίας για να ανεγείρει ένα κτίριο, το πώς θα το χρησιμοποιήσει ή τι θα κάνει, δεν μπορούμε εμείς να παρέμβουμε σε αυτό το θέμα».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις