Το αριστουργηματικό “Οι Εννέα Βασίλισσες” την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων – Λόγω αυξημένης προσέλευσης θα γίνουν δύο προβολές

Κανένα σχόλιο

Ο πολιτιστικός σύλλογος  “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ” ολοκληρώνοντας τον φετινό χειμώνα στα Χανιά τον ιδιαίτερα πετυχημένο Β’ κύκλο προβολών στον Ισπανικό και Ισπανόφωνο Κινηματογράφο, σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και το Πνευματικό Κέντρο Χανίων, θα προβάλει την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020 στην κεντρική αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 70) τη δραματική περιπέτεια Εννέα Βασίλισσες/Nueve Reinas (Αργεντινή, 2000, 114′) του Αργεντίνου σκηνοθέτη Φαμπιάν Μπελίνσκι/Fabian Bielinsky .

Την ταινία θα προλογίσει η εκπαιδευτικός Μαρί-Τερέζ Χαρτζουλάκη.

Λόγω αυξημένης προσέλευσης θα γίνουν δύο προβολές:

"Sponsored links"

Α’ προβολή: 20.00μ.μ-22.00μ.μ.

Β΄προβολή: 22.00-24.00μ.μ.

Εννέα Βασίλισσες, του Φαμπιάν Μπελίνσκι

ΣΥΝΟΨΗ: Στο Μπουένος Άιρες, ο Ζουάν, ένας συμπαθητικός μικροαπατεώνας αλλά εντελώς πρωτάρης και ο Μάρκος, “παλιά καραβάνα” στο χώρο της κομπίνας, συνεταιρίζονται για το μεγάλο κόλπο: να πλαστογραφήσουν και στην συνέχεια να πουλήσουν σ’ έναν πλούσιο περαστικό συλλέκτη μια σειρά από σπάνια γραμματόσημα, τις «Εννέα βασίλισσες», της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Ενώ τα καταφέρνουν μια χαρά, ένα τυχαίο γεγονός θα τους χαλάσει τα σχέδια…

Συνοπτικές πληροφορίες για την ταινία

Πρωτότυπος τίτλος Nueve Reinas

Έτος παραγωγής 2000

Είδος Δραματική περιπέτεια

Χώρα Αργεντινή

"Sponsored links"

Γλώσσες Ισπανικά

Διάρκεια 114′

Σκηνοθεσία Φαμπιάν Μπελίνσκι

Σενάριο Φαμπιάν Μπελίνσκι

Μοντάζ Σέρτζιο Ζοτόλα

Μουσική César Lerner
Κοστούμια Μόνικα Τόσι

Φωτογραφία Μαρσέλο Καμορίνο

Ηθοποιοί Ρικάρντο Νταρίν, Γκαστόν Πάουλς, Λετίσια Μπρέντιτσε

Διακρίσεις Η ταινία κέρδισε πολλά βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Σάρωσε τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Αργεντινής 2001 ενώ διακρίθηκε στο Μπιαρίτζ της Γαλλίας (2001) και στο Φεστιβάλ αστυνομικού κινηματογράφου του Κονιάκ (2002)

Λίγες περισσότερες πληροφορίες για την ταινία

“Εννέα Βασίλισσες”: άριστο δείγμα ποιοτικού λαϊκού σινεμά

Το ξεχωριστό με τα πεπραγμένα επί της οθόνης είναι ότι μπορούν μέσω ενός σεναρίου να διασκεδάσουν , να διακωμωδήσουν, να δραματοποιήσουν και σε τελική ανάλυση να προβληματίσουν για τα γεγονότα της ζωής. Το πως όλα αυτά θα τα εκλάβει ο θεατής εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο που θα αξιοποιήσει την σεναριακή ιδέα ο  σκηνοθέτης και πως τελικά θα την παρουσιάσει επί της οθόνης. Κατά το παρελθόν έχουμε δει θαυμάσια σεναριακά ευρήματα να χάνονται εξαιτίας της αδυναμίας του σκηνοθέτη να διαχειριστεί στιβαρά το script το οποίο ανέλαβε να φέρει εις πέρας. Βέβαια υπάρχει και η αντίθετη άποψη η οποία υποστηρίζει ότι ένας ικανότατος σκηνοθέτης μπορεί μια κοινότοπη ιδέα να την μετατρέψει σε ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό θέαμα και αυτό είναι, ίσως, δυσκολότερο. Πάντως όπως και να’ χει, οι καλές ιδέες πληρώνονται πολύ ακριβά και είναι κρίμα να “κακοποιούνται” στα χέρια ενός επίπεδου σκηνοθέτη.

Οι παραπάνω προβληματισμοί  αφορούν το μεγαλύτερο ποσοστό της mainstream παραγωγής ταινών του Hollywood , οι οποίες μπορεί να είναι καλογυρισμένες  και φαντασμαγορικές, δεν διαθέτουν όμως   αυτό το “κάτι” το οποίο θα μιλήσει άμεσα στην καρδιά του θεατή. Κάτι το οποίο πετυχαίνουν πολλές φορές, ανεξάρτητες, και συνεπώς όχι πολυέξοδες παραγωγές, που είτε είναι αμερικανικό προϊόν  είτε προέρχονται από χώρες οι οποίες δεν φημίζονται για την κινηματογραφική τους παράδοση. Λαμπρό παράδειγμα αποτελεί το αργεντίνικο φιλμ Εννέα Βασίλισσες.

Οι “Εννέα Βασίλισσες” αρχίζουν με τον Juan (Gaston Pauls), έναν μικροαπατεώνα με ευαισθησίες και ηθικούς περιορισμούς, να κάνει το πρώτο ‘κόλπο’ της ταινίας, ξεγελώντας μια υπάλληλο ενός βενζινάδικου στο κέντρο του Buenos Aires. Όταν ο Juan προσπαθεί να εφαρμόσει το ίδιο κόλπο για δεύτερη φορά στο ίδιο βενζινάδικο, μετά την αλλαγή βάρδιας της υπαλλήλου, ο ιδιοκτήτης τον πιάνει και ο Marcos (Ricardo Darin), ένας πιο έμπειρος ‘συνάδελφος’ του, αναλαμβάνει δράση για να τον ξελασπώσει, υποδυόμενος τον αστυνομικό.

Αυτή τους η συνάντηση οδηγεί τους δυο απατεώνες στο να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να ξεγελάσουν μεγάλο αριθμό ανυποψίαστων θυμάτων, στις πρώτες σεκάνς  της ταινίας. Λίγο αργότερα, οι δυο συνεργάτες θα βρεθούν μπροστά σε μια ευκαιρία που θα τους προσφέρει κέρδη πέραν της φαντασίας τους και θα ακολουθήσει ένα ταξίδι στον κόσμο της άπατης, μια δαιδαλώδης διαδρομή μεταξύ εξαπάτησης και δυσπιστίας. Η όλη ταινία βασίζεται στην κεντρική ιδέα η οποία χαρακτηρίζει την εποχή μας, όπου κανείς δεν μπορεί να εμπιστευτεί κανέναν και όλοι οι χαρακτήρες είναι εν δυνάμει απατεώνες.

Στη διάρκεια της ταινίας ξεδιπλώνεται πληθώρα ανατροπών, που αποτελούν κατά βάση τον κινητήριο μοχλό της.

Προσπαθώντας να μην αποκαλύψουμε τις λεπτομέρειες που κερδίζουν και κρατούν το ενδιαφέρον του θεατή, θα αναφέρουμε μόνο ότι ο σκηνοθέτης Φαμπιάν Μπελίνσκι χρησιμοποιεί την κάμερα με μαεστρία, με ένα έξυπνο σενάριο και με τις ερμηνείες των ηθοποιών να είναι εκπληκτικές σε όλους τους χαρακτήρες, από τον αθώο Juan και τον πανούργο Marcos, στον  γλοιώδη επιχειρηματία Vidal (Ignasi Abadal) και την ανήθικη Celia Juarez ως κυρία Σάντλερ, ενώ η πανέμορφη  Leticia Bredice δίνει στην ταινία ένα  αξέχαστο “άρωμα γυναίκας”.

Παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την Αργεντινή, η ταινία είναι ένα μικρό διαμάντι και ένα καλό μάθημα γι’ αυτούς που πιστεύουν ότι αρκεί να έχεις πολλά χρήματα για να γυρίσεις μια καλή ταινία. Οι  “Εννέα Βασίλισσες” είναι μια υπέροχα αστεία ταινία και μια “καταχθόνια” έξυπνη κωμωδία απατεώνων, που αποτελεί άριστο δείγμα μελέτης πως μια χώρα σε διαρκή κρίση μπορεί να παράγει ποιοτικό και παράλληλα λαϊκό σινεμά.
Νίκος Αρτινός,

Είσοδος Ελεύθερη

Συνδιοργάνωση:
Περιφέρεια Κρήτης-Περιφερειακή Ενότητα Χανίων
Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις