Το λιμάνι Ηρακλείου πωλείται! Ενδιαφέρον από Γκριμάλντι

Κανένα σχόλιο

Δέκα λιμάνια και επτά μαρίνες θα «βγάλει» προς ιδιωτικοποίηση η κυβέρνηση. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο. Αλλά ζητούν να μάθουν το πλαίσιο λειτουργίας για το οποίο ζητάνε σταθερότητα. Κινέζοι και Άραβες είναι ψηλά στη λίστα των εν δυνάμει επενδυτών, όπως επεσήμανε ΥΝΑ, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η εθνική λιμενική πολιτική αναθεωρείται και θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας -Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, η περίπτωση κάθε λιμανιού θα εξεταστεί ξεχωριστά, ούτως ώστε, πάντα με γνώμονα τα δημόσια έσοδα, να αποφασιστεί το σωστό μοντέλο ιδιωτικοποίησης και ανάπτυξης. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ κάνει μελέτες.

"Sponsored links"

Ενδιαφέρον έχει ήδη δείξει ήδη ο Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος δήλωσε πρόσφατα: «Οι ευκαιρίες για τον Όμιλο στην Ελλάδα είναι τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου».

Η Ελλάδα έχει καταστεί κομβικό σημείο των παγκόσμιων μεταφορών αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Ευρώπη – Άπω Ανατολή έναντι των άλλων εμπορευματικών διαδρομών μέσω Ατλαντικού και μέσω Ειρηνικού, αυξήθηκε από 27% το 1995, σε 45% το 2018.

Ο άξονας Ευρώπη – Άπω Ανατολή είναι η προτιμητέα διαδρομή που ακολουθούν τα προϊόντα από την Άπω Ανατολή, για να φτάσουν στην Ευρώπη. Και αυτό γιατί η διάνοιξη του νέου καναλιού της Διώρυγας του Σουέζ, συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, εξαλείφει τον χρόνο αναμονής για διέλευση μέχρι 50 πλοίων ανά ημέρα.

Συνεπεία αυτού, ο συνολικός απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Διώρυγας έχει μειωθεί από 18 σε 11 ώρες, μειώνοντας το συνολικό λειτουργικό κόστος των πλόων, κατά 5% – 10% και αναβαθμίζοντας την ανταγωνιστική θέση της Διώρυγας του Σουέζ, έναντι της Διώρυγας του Παναμά.

Το νέο κανάλι του Σουέζ αναμένεται να εξυπηρετεί έως 97 πλοία ημερησίως μέχρι το έτος 2023 από 49 πλοία που εξυπηρετούνται σήμερα. Είναι προφανές ότι αυτές οι τάσεις δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει η ναυτιλία και η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας και των αραβικών χωρών.

Η Ελλάδα έχει συνάψει διμερείς συμφωνίες για τις Θαλάσσιες Μεταφορές με αρκετές αραβικές χώρες, όπως με την Αίγυπτο, την Ιορδανία, τον Λίβανο, το Μπαχρέιν και τη Συρία. Επίσης, είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την σύναψη αντίστοιχων διμερών συμφωνιών και με άλλες αραβικές χώρες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα -Λιβύη, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Τυνησία, ΗΑΕ, Μαρόκο.

Επιπλέον, ελληνικά λιμάνια έχουν υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας με λιμάνια της Αιγύπτου. Πιο συγκεκριμένα, ο Πειραιάς και η Καβάλα με την Αλεξάνδρεια, η Αλεξανδρούπολη με την Νταμιέτη και το Πορτ Σαϊντ.

Θαλάσσιος Τουρισμός

«Έχουμε μία αγορά δισεκατομμυρίων ευρώ. Η κρουαζιέρα δεν αφήνει τόσα πολλά, χωρίς να την υποτιμάω. Αυτή είναι η πραγματικότητα» επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης:

"Sponsored links"

«Δείτε τι υποδομές χρειάζεται για ένα τζίρο 5 00 εκατομμυρίων ευρώ που κάνει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και τι δυνατότητες υπάρχουν στον θαλάσσιο τουρισμό. Είναι ο κατεξοχήν χώρος στο νησιωτικό σύμπλεγμα της πατρίδας μας. Η Ελλάδα μπορεί αν γίνει ο κατεξοχήν χώρος του παγκοσμίου γιώτιγκ. Χρειάζεται ένα ευέλικτο ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο. Και τα σκάφη με ελληνική σημαία και τα σκάφη με ευρωπαϊκή σημαία και τα σκάφη με τρίτη, μη κοινοτική, σημαία τους θέλουμε όλους εδώ. Αλλά προϋποθέτει να υπάρχουν μαρίνες. Εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία η μεγάλη πρόκληση».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις