Τρέμει την “καραντίνα” των προϊόντων της η Coca Cola

Κανένα σχόλιο

Του Ομηρου Ταχμαζιδη *

Για να είμαι ειλικρινής δεν το περίμενα: αναφέρομαι στο άγχος το οποίο φόρτωσε στα στελέχη της αμερικανικής Coca Cola το άρθρο μου ““Καραντίνα” στην Coca Cola και τις πολυεθνικές” και ανάρτησε η διεύθυνση της εφημερίδας “Αγώνας της Κρήτης” στην online έκδοση της (Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020). Οι καλοί συνάδελφοι της εφημερίδας έχουν φιλοξενήσει, πολύ συχνά άρθρα μου, για διάφορα θέματα και κυρίως για τον αγώνα των εργαζομένων του εργοστασίου της Coca Cola της Θεσσαλονίκης. Υπήρχαν πάντοτε αντιδράσεις από την πολυεθνική και προσπάθειες να περάσουν όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα τα μηνύματα των δημοσιευμάτων. Αυτή τη φορά, όμως, η αγωνία τους ήταν έκδηλη να “καλύψουν” όσο το δυνατόν ταχύτερα την παρουσία του τίτλου στις πρώτες εμφανίσεις του διαδικτύου.

Από τη στιγμή που αναρτήθηκε το άρθρο από τον “Αγώνα της Κρήτης” έως και την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου, νωρίς το βράδυ, το επιτελείο της αμερικανικής πολυεθνικής αγωνιζόταν να περιορίσει την απήχηση του άρθρου και να το εξαφανίσει από τις αναφορές. “Σφράγισε” ακόμη και τη ροή της τρέχουσας δημοσιογραφικής ειδησεογραφίας αναφορικά με τις δικές της δραστηριότητες σχεδόν για μια ολόκληρη μέρα, για να εξαφανίσει από την πρώτη σελίδα των αρθογραφιών την αναφορά στο άρθρο-κάλεσμα για μποϊκοτάζ των προϊόντων της, Με τίτλο “”Καραντίνα” στην Coca Cola  και στις πολυεθνικές”.

"Sponsored links"

Η νευρική και αγχώδης αντίδραση των στελεχών της Coca Cola αποδεικνύει ότι “κανείς δεν είναι ανίκητος”. Έχω γράψει πάμπολλα άρθρα για τον αρνητικό ρόλο της Coca Cola στην ελληνική οικονομία και στις απαράδεκτες πρακτικές της, όσο και για το ρόλο της ως μοχλού για την προώθηση και πολιτικών συμφερόντων, αλλότριων προς το συμφέρον της χώρας μας. Και πολλά άρθρα υπέρ των αγώνων των απεργών της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συνεχίζουν και σήμερα, δια μέσου των κοινωνικών μέσων δικτύωσης να στέλνουν το μήνυμά τους προς όλους τους καταναλωτές: “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”.

Σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε είναι πλέον καιρός να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα: να μετατρέψουμε το μποϊκοτάζ σε ένα από τα πολλά πεδία αγώνα για την εθνική άμυνα της χώρας. Και αυτή αρχίζει από την υπεράσπιση των παραγωγικών δομών της. Σε όλους τους τομείς και στον κλάδο των αναψυκτικών και χυμών. Οι μέρες που έρχονται είναι δύσκολες και θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολες αν δεν αναλάβουν οι πολίτες πρωτοβουλίες. Η χώρα κυβερνάται πλέον από μια δράκα κυνικών ανθρώπων χωρίς αίσθηση πατριωτικού καθήκοντος και η συντριπτική πλειονότητα των βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος παρακολουθούν και ψηφίζουν άβουλοι την κατακρεούργηση του σώματος της πατρίδας μας. Διότι δεν είναι μόνο η φτωχοποίηση, η εξαθλίωση των λαϊκών στρωμάτων, τώρα εκποιείται η ίδια η χώρα.

Και η Coca Cola δεν είναι αμέτοχη σε αυτές τις ιστορίες. Να υπενθυμίσω το άρθρο μου για τις ελληνικές αρχαιότητες με αφορμή τη συνέντευξη  του πρώην γενικού διευθυντή του παγκόσμιου κολοσσού, τον τουρκικής καταγωγής Muhtar Kent, ο οποίος εξέφρασε το ενδιαφέρον του για τις… ελληνικές αρχαιότητες και τον αρχαιολογικό μας πλούτο; Και ότι την συνέντευξη πήρε ο Αλέξης Παπαχελάς, ο οποίος διαπλέκεται στενότατα με την οικογένεια της ελληνικής υπεργολαβίας της Coca Cola; Και επ΄ αυτού έχω γράψει κάποια άρθρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Και, φυσικά, δε θα λησμονούν ούτε οι Κρητικοί, ούτε εμείς οι Βορειοελλαδίτες, ούτε όλοι οι Έλληνες: η Coca Cola έβαλε “χέρι” για διαφημιστική χρήση στις ελληνικές αρχαιότητες – και μηνύθηκε από κάποιες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου των αναψυκτικών. Λευκός Πύργος, Μινωικός και Κυκλαδίτικος πολιτισμός, ακόμη και ο Παρθενώνας έπεσαν θύματα της ασυδοσίας και της κερδοσκοπικής βουλιμίας της πολυεθνικής.

Στη φωτογραφία στελέχη της ελληνικής κόκα κόλα στο λεγόμενο φόρουμ των Δελφών…

Τώρα η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη ψηφίζει υπέρ του πολυετούς -100 χρόνια;- δανεισμού ελληνικών αρχαιοτήτων σε ξένα μουσεία… Μαντέψτε από πού παίρνουν εμπνεύσεις οι απαίδευτοι και αμόρφωτοι… Οι εθνικώς επικίνδυνοι.  Στην “Καραντίνα”, λοιπόν, τα προϊόντα της Coca Cola, στηρίζουμε και υποστηρίζουμε τις ελληνικές μάρκες αναψυκτικών και χυμών. Και είναι πολλές και έχουν εξαιρετικά προϊόντα: Loux – Πάτρα, Βίκος– Γιάννενα, Κλιάφα –Τρίκαλα, ΕΨΑ-Βόλος, GreenCola – Ν. Ορεστιάδα Έβρου, Φήμη-Κρήτη, Γεράνι– Κρήτη, Τεμένια – Κρήτη, Nectar – Σέρρες, Κρήνη – Αίγιο, ΕΑΣ AGROSS – Αργολίδα, Κάμπος Χίου, “Χυμοί Χριστοδούλου”– Άργος/Κουφάλια Θεσσαλονίκης, Όλυμπος-Λάρισα, Vitem – Λάρισα, Αγνή –Ορχομενός  κ.α.

Η Ελλάδα κρέμεται και από τα… χείλη μας. Προσοχή σε ό,τι πίνουμε.

* Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής»

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις