Χρειαζόμαστε βουλευτές για τα Χανιά, οχι για τα κόμματά τους – Όταν ο Μαρκογιαννάκης συγκρούστηκε με τη Νέα Δημοκρατία για το αεροδρόμιο Χανίων

Κανένα σχόλιο

Πώς αλλάζουν οι καιροί…

Η Ελλάδα ήταν μία πολύ διαφορετική χώρα μόλις πριν 7 χρόνια. Τότε είχαμε ξανά κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, η Ελλάδα ήταν βαθιά στα μνημόνια και ο ΣΥΡΙΖΑ στις επάλξεις του αντιμνημονιακού αγώνα.

Στο επίκεντρο αυτού του αγώνα ήταν και η ιδιωτικοποίηση των 13 περιφερειακών αεροδρομίων υπέρ της Γερμανικής Fraport. Ήταν η εποχή που οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν ξεκινήσει ανένδοτο αγώνα που κορυφώθηκε λίγο πριν τις εκλογές με δηλώσεις όπως αυτή του κ. Πολάκη που είχε πει ότι:

"Sponsored links"

“αν πουληθεί το αεροδρόμιο Χανίων, εγώ θα ξαπλώσω στον αεροδιάδρομο”.

Μάλιστα, σε δηλώσεις του από κινητοποίηση που είχε πραγματοποιηθεί στο αεροδρόμιο Χανίων λίγο πριν τις εκλογές είχε απαιτήσει “πολιτική δέσμευση ακύρωσης της πώλησης από την επερχόμενη κυβέρνηση”.

Βεβαίως, μετά ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση και σύντομα ο κ. Πολάκης άλλαξε το τροπάρι, ξέχασε τις δεσμεύσεις που είχε ζητήσει, ξέχασε τις όλο ένταση δηλώσεις και άρχισε να κάνει αντιπολίτευση στη Νέα Δημοκρατία που πλέον δε βρισκόταν στην κυβέρνηση για το γεγονός ότι πούλησε το αεροδρόμιο.

Γιατί τα λέμε όλα αυτά;

Έτσι, γιατί θυμηθήκαμε μία παλιότερη ομιλία του Χρήστου Μαρκογιαννάκη από το 2013 που αν και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην μνημονιακή κυβέρνηση, δεν έκανε γαργάρα τις αντιδράσεις που υπήρχαν από την τοπική κοινωνία και είπε κάποιες αλήθειες.

Τώρα, με τον κ. Μαρκογιαννάκη μας χωρίζει πολιτικά μία άβυσσος, και πάρα πολλά μπορούν να του καταλογιστούν και του έχουμε καταλογίσει και μέσω της εφημερίδας μας για μια σειρά ζητήματα, όμως ποιος μπορεί να του καταλογίσει ότι στο συγκεκριμένο θέμα δεν έδρασε ως βουλευτής των Χανίων και όχι ως στρατιώτης του κυβερνώντος κόμματος της Νέας Δημοκρατίας;

Στην ομιλία του στη βουλή και απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Χατζηδάκη άσκησε κριτική προς τη Νέα Δημοκρατία για το αεροδρόμιο Χανίων όπως δεν άσκησε κανένας βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στα Χανιά προς την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα χρόνια που κυβέρνησε.

Αφού σημείωσε εύστοχα ότι οι τιμές θα αυξηθούν, όπως συνέβη και με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και θα χαθεί η Ryanair που άνοιξε προοπτικές για τον τόπο και αφού άσκησε κριτική αφήνωντας να εννοηθεί ότι υπάρχει ευνοιοκρατία προς το Ηράκλειο, προανήγγειλε μεγάλες πιο δυναμικές αντιδράσεις από όλους τους Χανιώτες αναφέρθηκε σε ένα θέμα που ακόμη και σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη κάνουν… γαργάρα. Τον αρνητικό ρόλο στα ζητήματα ανάπτυξης που παίζουν οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις που έχουν συσσωρευθεί στο νομό μας που έκαναν ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση για “να αμβλυνθούν αυτές οι συνέπειες”.

"Sponsored links"

Είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρκογιαννάκης:

“Υπάρχουν στρατιωτικές εγκαταστάσεις εκεί και τίθενται και θέματα εθνικής ασφάλειας. Εκεί είναι το πεδίο βολής Κρήτης, η 115, ο ναύσταθμος Κρήτης, η αμερικάνικη βάση και τόσα άλλα. Πώς πάτε να αποκρατικοποιήσετε ένα αεροδρόμιο το οποίο βρίσκεται εν μέσω τόσων στρατιωτικών εγκαταστάσεων οι οποίες οχλούν την περιοχή, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ανάπτυξης και περιβάλλοντος στην περιοχή και αντί να έλθετε να συμβάλετε στο να αμβλυνθούν αυτές οι συνέπειες, έρχεστε και αυτό το θετικό το οποίο υπάρχει και αναπτύσσεται, να το απαξιώσετε;”

Με αυτά και μ’ αυτά αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι ο τόπος μας δε χρειάζεται βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ή βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ή οποιουδήποτε άλλου κόμματος, αλλά βουλευτές πρώτα και κύρια του τόπου μας. Και αυτό, απ’ ότι διαπιστώνουμε τα τελευταία χρόνια τείνει να εκλείψει. Και οι συνέπειες είναι δραματικές, με διαρκή υποβάθμιση του νομού και με τραγικές δηλώσεις όπως αυτές που έκανε ο κ. Βολουδάκης όπου διαπίστωσε ότι η γιγάντωση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στα Χανιά αποτελούν “ευκαιρία ανάπτυξης”…

Για όνομα του Θεού… Ούτε στις Φιλιππίνες.

Εδώ, κάποια εκτεταμμένα αποσπάσματα της ομιλία που δόθηκε στις 26 Απριλίου του 2013 και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του:

“Κύριε Υπουργέ, θα γίνει ή δεν θα γίνει ακριβότερο το αεροδρόμιο Χανίων; Απλά. Στη δευτερολογία σας θέλω να απαντήσετε. Θα προστεθούν στα τέλη προσγείωσης – απογείωσης, παραμονής και όλα τα άλλα έξοδα τα οποία έχει ένα αεροσκάφος το οποίο πηγαίνει σε ένα αεροδρόμιο;

Έχουμε την πικρή εμπειρία από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που είναι το ακριβότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης. Το ίδιο θέλετε να κάνετε και το αεροδρόμιο των Χανίων….

Γι’ αυτό θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ να μην προχωρήσετε αυτήν την αποκρατικοποίηση. Ήδη, μετά από μεγάλες προσπάθειες και μεγάλους αγώνες, κατάφεραν στο ξενοδόχοι των Χανίων κι έκαναν μια συμφωνία με την εταιρεία φθηνών πτήσεων, την «Ryanair», που θα φέρει φέτος στο Νομό Χανίων πάνω από τριακόσιες χιλιάδες τουρίστες. Με φτηνές πτήσεις, με φτηνό αεροδρομίων και με φθηνό κόμιστρο έρχεται πολύς κόσμος. Μόλις επισυμβεί το μοιραίο, το οποίο επιχειρείτε, και αυτοί θα φύγουν, αλλά και όλοι άλλοι οι οποίοι προτίθενται πραγματικά να οδεύσουν προς τη δυτική πλευρά της Κρήτης -που πράγματι υπάρχουν προοπτικές- δεν θα έρθουν, κύριε Υπουργέ, διότι οι προοπτικές υπήρχαν και στο παρελθόν.

…Όχι, κύριε Υπουργέ. Δεν έχετε το δικαίωμα, δεν έχει το δικαίωμα αυτή η Κυβέρνηση να συμπεριφέρεται κατ’ αυτό τον τρόπο. Δεν μπορεί έναν «πνεύμονα» ανάπτυξης που μετά από πολλούς αγώνες και μεγάλες προσπάθειες όλων των φορέων και όλων των κατοίκων του νομού Χανίων και του Ρεθύμνου -διότι πάνε αντάμα στην ανάπτυξη και οι δύο πρώην νομοί- δεν μπορεί αυτό τον «πνεύμονα» ο οποίος αρχίζει να «πετάει», αρχίζει να έχει προοπτικές, αρχίζει να φαίνεται ότι θα συμβάλει αποφασιστικά και μετά τα καινούργια έργα τα οποία γίνονται στην ανάπτυξη της περιοχής, να έρχεστε εσείς να τον «αποκαθηλώνετε» και να τον κάνετε ένα περιφερειακό, πανάκριβο αεροδρόμιο το οποίο δεν θα προσφέρει τίποτα.

Θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ να το ξαναδείτε. Άλλωστε προσωπικά έχετε και λόγους. Θα πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή και η «χορδή» του τοπικισμού που πάντα υπάρχει να μας «χτυπάει» κάποιο «καμπανάκι». Είστε κι εσείς από το Ρέθυμνο και ξέρετε πόσο ταλαιπωρημένη είναι η περιοχή της δυτικής Κρήτης από πλευράς ανάπτυξης.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω ότι υπάρχει και κάτι άλλο. Υπάρχουν στρατιωτικές εγκαταστάσεις εκεί και τίθενται και θέματα εθνικής ασφάλειας. Εκεί είναι το πεδίο βολής Κρήτης, η 115, ο ναύσταθμος Κρήτης, η αμερικάνικη βάση και τόσα άλλα. Πώς πάτε να αποκρατικοποιήσετε ένα αεροδρόμιο το οποίο βρίσκεται εν μέσω τόσων στρατιωτικών εγκαταστάσεων οι οποίες οχλούν την περιοχή, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ανάπτυξης και περιβάλλοντος στην περιοχή και αντί να έλθετε να συμβάλετε στο να αμβλυνθούν αυτές οι συνέπειες, έρχεστε και αυτό το θετικό το οποίο υπάρχει και αναπτύσσεται, να το απαξιώσετε;

Σ’ αυτά τα πλαίσια έκανα τη σημερινή επίκαιρη ερώτηση. Είναι μία πρώτη αντίδραση στην οποία συμπαρίστανται όλοι οι φορείς με έγγραφα τα οποία έχω, έναν ολόκληρο φάκελο. Είναι η πρώτη αντίδραση σ’ αυτό το οποίο επιχειρείται. Θα υπάρχουν κι άλλες, κύριε Υπουργέ, πιο δυναμικές, από την περιοχή και τους κατοίκους που ασφαλώς δεν θα είναι κάτι το ευχάριστο κατά την περίοδο της κρίσης που περνάει ο τόπος.

 

Στα : Θεσεις

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις