Υπόθεση Παυλίδη: Τι γίνεται με την άγονη γραμμή;

Κανένα σχόλιο

Για μια ακόμη φορά, μετά τα ομόλογα, τις υποκλοπές και τη Siemens, οι πολίτες αναγκάζονται να παρακολουθούν τις εξελίξεις κρατώντας κλειστή τη μύτη τους. Η υπόθεση Παυλίδη δημιουργεί μια σειρά σοβαρά ερωτήματα, τόσο για το πού καταλήγουν τα χρήματα των φορολογουμένων, όσο και για το πώς μια κυβέρνηση που εκλέχθηκε με σημαία τη διαφάνεια, διασφαλίζει την επιβίωσή της και την ψήφιση των νομοσχεδίων της, στηρίζοντας (και στηριζόμενοι από) βουλευτές που αντιμετωπίζουν τόσο σοβαρές κατηγορίες.paylidis Παράλληλα όμως με τη διάσταση της διαφάνειας και της διαχείρισης του δημόσιου χρήματος, υπάρχουν μια σειρά ζητήματα που ελάχιστα έχουν συζητηθεί. Για χιλιάδες νησιώτες, η «άγονη γραμμή» αποτελεί το μόνο μέσο συγκοινωνίας με την υπόλοιπη χώρα, στοιχείο που γίνεται ακόμη πιο κρίσιμο με τις σοβαρές ελλείψεις των μικρών ιδίως νησιών σε θεμελιώδεις παροχές, όπως η ιατρική περίθαλψη. Από την άλλη, αποτελεί κοινό μυστικό ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις σήμερα στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά λειτουργούν με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών.Τίθενται λοιπόν σοβαρότατα ερωτήματα, που δυστυχώς μέχρι τώρα μένουν εκτός συζήτησης:

  • Πώς διαιωνίζεται ένα θεσμικό πλαίσιο που επιτρέπει στον εκάστοτε υπουργό ή τους στενούς του συνεργάτες να «πειράζουν» ανεξέλεγκτα τους όρους των διαγωνισμών για την κάλυψη της άγονης γραμμής;
  • Τι δυνατότητες δίνονται στους κατοίκους των νησιών, ως άμεσα ενδιαφερόμενους, να διασφαλίζουν ότι θα έχουν στοιχειώδη τουλάχιστον συγκοινωνιακή κάλυψη;
  • Για ποιο λόγο απουσιάζει κάθε πολιτική που θα διασφάλιζε στους νησιώτες ένα λογικό κόστος μετακίνησης, ώστε να μην κοστίζει μια διαδρομή από Λειψούς προς Πειραιά όσο μια πτήση Αθήνα-Λονδίνο;
  • Τι πολιτικές προωθούνται για να ανακοπεί επιτέλους η ερήμωση των μικρών νησιών;

Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι, πέρα από τα αναγκαία μέτρα για την κατοχύρωση της διαφάνειας και την επιβολή κυρώσεων στους υπευθύνους του σκανδάλου, είναι αναγκαίο να ανοίξει επειγόντως διάλογος για την επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου για την άγονη γραμμή, αλλά και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες γενικότερα. Ακόμη και σε πολυσύχναστους προορισμούς, τα δρομολόγια σχεδιάζονται σήμερα με γνώμονα αποκλειστικά το ιδιωτικό κέρδος και όχι την παροχή υπηρεσίας προς την κοινωνία για τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών.Στόχος οφείλει να είναι η ισότητα όλων των Ελλήνων στο δικαίωμα μετακίνησης με κόστος ανάλογο με τη διαδρομή, η διασφάλιση της διαφάνειας στη διαχείριση των δημόσιων επιδοτήσεων, η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στη διαμόρφωση των όρων των διαγωνισμών, καθώς και η διασφάλιση ενός ρόλου στις δημοτικές δρομολογήσεις πλοίων. Σημειώνουμε, τέλος, ότι όλα αυτά συνδέονται στενά με την ανεξαρτησία της διοίκησης από το κομματικό κράτος και τη θεσμοθέτηση αυτοδιοίκησης σε επίπεδο περιφέρειας.Από την πλευρά τους οι Οικολόγοι Πράσινοι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προχωρήσει η σχετική συζήτηση, αλλά και για να υπάρξει επιτέλους η πολιτική βούληση για τις απαραίτητες αλλαγές.Οικολόγοι Πράσινοι

"Sponsored links"

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις