Ερώτηση Μ. Σκουλάκη στη Βουλή για επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή της βενζίνης

Κανένα σχόλιο

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χ. Φώλια κατέθεσε χθες το μεσημέρι στη Βουλή ο Βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ, κ. Μ. Σκουλάκης αναφορικά με την επιβολή πλαφόν στη τιμή της βενζίνης μόνο στη λιανική και όχι και στα υπόλοιπα στάδια της διακίνησης της (διυλιστήρια – χονδρική). Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

"Sponsored links"

Κύριε Υπουργέ,

Αποτελεί κοινή διαπίστωση πως τα κυκλώματα που λυμαίνονται την αγορά του πετρελαίου κερδίζουν όχι μόνο με την άνοδο των διεθνών τιμών, αλλά και με την πτώση τους. Όταν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου ανέβαιναν, οι εγχώριες λιανικές τιμές πώλησης της αμόλυβδης αυξάνονταν με υψηλότερους ρυθμούς. Το τελευταίο διάστημα, που οι διεθνείς τιμές του μπρεντ ακολουθούσαν αντίστροφη πορεία, οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης μειώνονται με βήμα σημειωτόν.
Όταν για παράδειγμα στα τέλη του περασμένου Απριλίου (23/4/2008), η τιμή του μαύρου χρυσού βρισκόταν στα 113,87 δολάρια το βαρέλι, η μέση τιμή της αμόλυβδης – σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης- ήταν στα 1,141 ευρώ το λίτρο. Στις 8 Αυγούστου που η τιμή του μπρεντ στις διεθνείς αγορές βρισκόταν σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα (112,26 δολάρια το βαρέλι), η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,21 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 6,9 λεπτά ακριβότερη προς όφελος του εγχώριου κυκλώματος πώλησης καυσίμων.

Κύριε Υπουργέ,

Όπως σας είχα επισημάνει με τις υπ αρ. 3143/28-5-08 Αναφορά και 2362/24-7-08 Ερώτηση αντίστοιχα, σε περισσότερη δυσχερή θέση βρίσκονταν οι κάτοικοι των νησιών και ιδιαίτερα της Κρήτης, οι 4 νομοί της οποίας βρίσκονταν συνεχώς στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.

Γι’ αυτό το λόγο είχα μεταξύ άλλων ζητήσει την επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης (πλαφόν) καυσίμων σε όλα τα στάδια της διακίνησης του στη περιφέρεια Κρήτης και ιδιαίτερα στο Ν. Χανίων, όπου οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια του Νομού-μεσούσης της τουριστικής περιόδου-ήταν 0,08-0,11 € ακριβότερες από την υπόλοιπη Ελλάδα, παρά τα ανακριβή στοιχεία του Υπ. Ανάπτυξης τα οποία επικαλείστε συνεχώς στις απαντήσεις σας και σύμφωνα με τα οποία η ποσοστιαία διαφορά της απόκλισης μεταξύ των τιμών διάθεσης αμόλυβδης βενζίνης στα Χανιά και πανελλαδικά δεν έχει αυξηθεί από τις αρχές του 2008.

Αντί αυτού, το Υπ. Ανάπτυξης με ετεροχρονισμένη κίνηση – και ενώ βρισκόμαστε προ της λήξης της θερινής σεζόν και της αναμενόμενης πτώσης των τιμών – αποφάσισε με ΚΥΑ, τον καθορισμό ανώτατων τιμών πώλησης των καυσίμων (πλαφόν) σε 11 νομούς, μεταξύ των οποίων και στα Χανιά. Η επιβολή πλαφόν όμως αφορούσε μόνο τη λιανική και όχι και τα υπόλοιπα στάδια της διακίνησης του (διυλιστήρια – χονδρική) όπως σας είχα επισημάνει τόσο εγώ όσο και η Ένωση Βενζινοπωλών Ν. Χανίων με επιστολή της στις 23 Μαΐου 2008.

Η ως άνω απόφαση επιβολής πλαφόν – ως είναι φυσικό – προκάλεσε τις αντιδράσεις των Βενζινοπωλών της Κρήτης οι οποίοι αναγκασμένοι πλέον να πουλάνε φθηνότερα απ΄ ότι αγοράζουν, αποφάσισαν την κήρυξη απεργίας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Θα προχωρήσει το Υπουργείο στην επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης (πλαφόν) καυσίμων σε όλα τα στάδια της διακίνησης του, δηλαδή και στα διυλιστήρια και στις εταιρείες και στη λιανική τιμή; Γιατί η ανώτατης τιμής πώλησης δεν επιβλήθηκε εξ’ αρχής σε όλα τα στάδια της διακίνησης του πετρελαίου και πως σκοπεύει το υπουργείο να ελέγξει τη χονδρική τιμή;

"Sponsored links"

2. Αν το Υπουργείο δεν προχωρήσει σε επιβολή ανώτατης τιμής πώλησης καυσίμων σε όλα τα στάδια της διακίνησης του, σκοπεύει να εξετάσει την επιβολή τέτοιας ρύθμισης ώστε οι πρατηριούχοι να διατηρούν το νόμιμο ποσοστό κέρδος τους;

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις