27.8 C
Chania
Tuesday, April 23, 2024

“Έφυγε” ο κορυφαίος Ηρακλειώτης ζωγράφος, Γιάννης Μιγάδης

Ημερομηνία:

Ο κορυφαίος ζωγράφος, Γιάννης Μιγάδης, “έφυγε” τη νύχτα σε ηλικία 91 ετών. Ο γεννημένος στο Ηράκλειο ζωγράφος είχε κατακτήσει με το έργο του την κορυφή στη  σύγχρονη ελληνική ζωγραφική.

Το θάνατό του ανακοίνωσε ο Ηρακλειώτης ζωγράφος, Νίκος Βισκαδουράκης.

Βισκαδουράκης- Μιγάδης

Ο Γιάννης Μιγάδης γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1926. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1945-1951), με τον Παρθένη και τον Αργυρό. Το 1961, με διετή υποτροφία από κληροδότημα του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι (σκηνογραφία και ενδυματολογία στην Ecole des Arts Decoratifs, 1961-1963). Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του έργου του έπαιξαν τα συχνά ταξίδια του σε πολλά μέρη του κόσμου, ιδίως στη Μέση Ανατολή, και η φιλία του με το Γιάννη Τσαρούχη, τον οποίο θεωρεί δάσκαλό του. Οι πρώτες του ατομικές εκθέσεις έγιναν το 1953 στην Αθήνα (Στρατηγοπούλου) και στο Ηράκλειο Κρήτης (Λέσχη Επιστημόνων).

Μιγαδης 1 Μιγάδης 2

Ζωγράφιζε συνήθως με ήπια χρώματα, που αποδίδουν την οικεία ατμόσφαιρα της καθημερινότητας. Η θεματολογία του περιλαμβάνει πορτρέτα, νεκρές φύσεις, σκηνές εσωτερικού χώρου, όψεις της ζωής στην πόλη και τοπιογραφικές συνθέσεις από ελληνικές παραλίες. Από τη δεκαετία του 1970 χρησιμοποιεί συχνά ως πηγές έμπνευσης παλιές οικογενειακές φωτογραφίες, τις οποίες αποδίδει άλλοτε με συγκίνηση, άλλοτε με χιούμορ και κριτική διάθεση. Μέσω της τέχνης του, σχολιάζει με οξύτητα, αλλά και διακριτικότητα, την τρέχουσα πραγματικότητα της αστικής τάξης.
Παράλληλα με τη ζωγραφική του, ασχολήθηκε με την εικονογράφηση βιβλίων, ημερολογίων και περιοδικών και δημοσίευσε κείμενα σε λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά έντυπα.
Αφιέρωσε επίσης ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς του στο θέατρο, ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε. και με πολλούς θιάσους του ελεύθερου θεάτρου, σε δεκάδες παραστάσεις κλασικών και σύγχρονων έργων. Εργάστηκε επίσης για αρκετές κινηματογραφικες ταινίες, ελληνικές και ξένες.
Το 1999 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την προσφορά του στην τέχνη. Για το σκηνογραφικό και ενδυματολογικό του έργο τιμήθηκε το 2003 με το Βραβείο «Πάνος Αραβαντινός», ενώ το 2007 του απονεμήθηκε το Βραβείο «Νίκος Καζαντζάκης» από το Δήμο Ηρακλείου.
Έχει παρουσιάσει τη ζωγραφική του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αναδρομικές του εκθέσεις οργανώθηκαν το 2003 στα Ερμοπούλεια της Σύρου και το 2008 στο Μουσείο Μπενάκη. Έχουν κυκλοφορήσει δύο λευκώματα για το έργο του (1993 και 1994) και δύο μονογραφίες ( 2005 και 2008).

Δείτε μερικά από τα έργα του που έχουν αναρτηθεί στη σελίδα του δήμου Ηρακλείου

 

Ατομικές εκθέσεις

"google ad"

  • 1953, Κεντρικόν, Αθήνα
  • 1964, Τεχνολογικό Ινστιτούτο Δοξιάδη, Αθήνα
  • 1967, Galerie Merlin, Αθήνα
  • 1970, Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο “Ώρα”, Αθήνα
  • 1974, Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο “Ώρα”, Αθήνα
  • 1978, Γκαλερί Αργώ, Αθήνα
  • 1980, Αίθουσα Τέχνης Πολύπλανο, Αθήνα
  • 1982, Galerie 3, Αθήνα
  • 1984, Αίθουσα Τέχνης Έψιλον Μι, Βόλος
  • 1985, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Αθήνα
  • 1992, Γκαλερί Κρεωνίδης, Αθήνα
  • 1996, Γκαλερί Κρεωνίδης, Αθήνα
  • 1997, Αίθουσα Τέχνης Β. Μυλωνογιάννη, Χανιά, Κρήτη
  • 2001, Haritos Gallery, Αθήνα
  • 2003, Αίθουσα Τέχνης Ερμούπολη, Ερμούπολη, Σύρος
  • 2008, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα

Πηγή: candianews.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ